Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du en åpen person?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-14, 22:47   #1
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.032
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Er du en åpen person?

Jeg var i et bursdagsselskap der den ene gjesten i en bisetning nevnte sine hemoroider, noe som for meg var ganske sjokkerende og fikk meg til å tenke.

Noen forteller åpent om misbruk, elendig barndom, sykdommer og fødsler, mens andre knapt nok deler av noe privat. Jeg er nok midt i mellom, deler gjerne av det private, men aldri noe av det negative. Ikke sykdom, dårlig barndom og andre slike ting som kan føles nært og sårt, eller flaut.

Det må på en måte være befriende å kunne si høyt at "jeg har hemoroider" eller at "faren min var alkoholiker", men for meg er det utenkelig helt uten at jeg kan sette fingeren på hvorfor.

Er du en åpen person? Hva deler du med andre og hvorfor/hvorfor ikke? Og hvor går grensen for hva du synes er greit at andre deler?

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 22:51   #2
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du en åpen person?

Da jeg så overskriften tenkte jeg at jeg skulle svare et høyt og rungende JA . Men etter å ha lest innlegget tenker jeg NEI



Men jo. Jeg deler sikkert for mye av og til. Men ikke sååå gærent.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 22:56   #3
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du en åpen person?

Jeg får hele tiden høre at jeg er "åpen og rett frem" men jeg vil nok si tja og nei. Jeg er ikke særlig åpen om personlige forhold eller utleveringer av familie til folk jeg ikke kjenner svært godt. (Utenom en tråd om min datter, her på FP )

Det eksemplet du gir er jo bare helt utrolig spør du meg. Jeg blir ikke satt ut men jeg ler godt når folk gir av seg selv på den måten. Jeg synes det er en finfin egenskap å ha og kunne sette grense for hva som er passende informasjon andre behøver vite, og ikke.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)

Sist redigert av Lisa : 14-11-14 kl 23:11.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 22:57   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en åpen person?

Ja og nei. Jeg snakker nok åpent om mye andre hadde valgt å tie om (både jeg og omgivelsene setter sikkert pris på at jeg ikke har hemorroider å være åpen om ), men jeg er nok veldig selektiv når det gjelder hvem jeg er åpen med. Det er kanskje litt sånn at noen vet alt om meg, og resten ingenting.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 22:59   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en åpen person?

Vidåpen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 23:00   #6
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.992
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du en åpen person?

Jeg er en veldig privat person, og er veldig selektiv mht hva jeg deler med andre. Det var litt av et sjokk å komme inn i en famile som er (for min smak) litt for åpne om det meste, og som ikke alltid skjønner mitt behov for å ikke dele alt.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 23:10   #7
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du en åpen person?

Tja, jeg er vel egentlig det.
Og har angret meg, mang en gang.
Så jeg har gjort en jobb med meg selv fordi jeg har ønsket å ikke være så åpen, og tror jeg har lykkes til dels, men har noen som jeg deler nesten "alt" med.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 23:13   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en åpen person?

Jeg har også brent meg på å være åpen og ærlig med feil personer. Det er utrolig hva folk kan få seg til å bruke i mot deg. Men det til tross, så er det verd de relasjonene som bare vokser langt forbi vennskap og som ender med å tåle alt. Jeg har mennesker i livet mitt jeg kan fortelle alt til, og som står trofast med meg i tykt og tynt. Det hadde ikke blitt sånn om jeg ikke hadde våget å være åpen. Så da får det heller være med feilskjærene.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 23:16   #9
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en åpen person?

Ja, i større grad enn de fleste jeg kjenner.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 23:17   #10
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du en åpen person?

Ja egentlig, men forholder meg til normal omfangstone. Jeg tar ikke opp ev barndomsproblemer eller kluss i ekteskapet med en gammel kollega jeg møter på butikken for å si det sånn. Og får litt noia av folk som ikke ser an setting for å tømme seg for alt mulig.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 23:19   #11
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du en åpen person?

Tja, tjo, nja. Jeg er ikke ekstremt åpen og ville ikke ha følt behov for å informere særlig om hemorider eller som en perifer bekjent i kaffeselskap: eksem i samme område.

Men jeg er ikke veldig tilbakeholden på informasjon om meg selv, men noe selektiv på hvem jeg er åpen til når det gjelder enkelte ting.

Libra er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 23:20   #12
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du en åpen person?

Ja, til en viss grad, men ikke til hvem som helst og ikke vidåpen som vedkommende i HI.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 23:20   #13
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en åpen person?

Det er jo forskjell på å være åpen og litt sosialt utfordret. Jeg vil si at det ytterst sjelden er av interesse for andre å høre at man har hemorroider, mens det i rette settingen kan være befriende (for alle parter) å kunne snakke om foreldre med alkoholproblemer. Men man ser det selvsagt an, og sosiale sammenkomster er jo gjerne ikke stedet for den slags i alle tilfeller.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 23:21   #14
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en åpen person?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det er jo forskjell på å være åpen og litt sosialt utfordret. Jeg vil si at det ytterst sjelden er av interesse for andre å høre at man har hemorroider, mens det i rette settingen kan være befriende (for alle parter) å kunne snakke om foreldre med alkoholproblemer. Men man ser det selvsagt an, og sosiale sammenkomster er jo gjerne ikke stedet for den slags i alle tilfeller.

Enig. Jeg er åpen, men vanligvis ikke sosialt utfordret.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 23:25   #15
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en åpen person?

Ja og nei.

Når det gjelder Lillemann og hans diagnose, er jeg åpen som Hardangervidda - spør og grav, og jeg forteller mer enn gjerne.

Når det kommer til Guttungen, er jeg tildels åpen om hans diagnose, men ikke om nøyaktig alt hva det innebærer, annet enn overfor folk jeg stoler helt og holdent på, og folk som trenger vite om det, som f.eks. lærer.

Når det kommer til meg, min mann, vårt samliv, så angår det meg og min mann og bare oss.

På andre punkter kan jeg være personlig, men noe er likevel privat.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 23:28   #16
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du en åpen person?

Jeg er både og. Jeg kan være den som tier helt, og den som burde satt inn ett filter i kjeften. Varierer utfra sinnsstemning.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 23:31   #17
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en åpen person?

Åpen inntil en viss grense, så kommer det veldig an på settingen?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 23:32   #18
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en åpen person?

Selektivt åpen. Jeg kan finne på å snakke gladelig i vei om ting jeg har et avklart forhold til selv (i ymse kategorier), men er det noe som jeg finner problematisk på den ene eller annen måten, holder jeg som regel kjeft til jeg har prosessert det. Jeg tipper jeg kan virke en god del mer åpenhjertig enn jeg er. Jeg har ellers en kraftig aversjon mot å invadere folk og lekse opp for dem med ting de ikke har spesielt lyst til å høre, så jeg er neppe noen plage i selskapslivet.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 23:38   #19
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en åpen person?

Ja, i større grad enn mange andre jeg kjenner, men jeg er oftere generell enn personlig. Jeg kan lett snakke om hemorider, sex og penger, men på generell basis.

Jeg kan egentlig snakke om det aller meste, og ser ikke poenget med å være så himla privat. Som tidligere nevnt: Jeg mangler en psykologisk intimsone.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 23:42   #20
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.100
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en åpen person?

Ja.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no