Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Pris på spisestuestoler

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Hva er ok pris for nye spisestuestoler?
Under 1000 kr 19 32,20%
1000-2000 kr 19 32,20%
2000-3000 kr 6 10,17%
Over 3000 kr 15 25,42%
Deltakere: 59. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-23, 08:24   #21
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på spisestuestoler

Hvor lenge sitter dere i spisestua, egentlig? Er det ikke begrenset hvor vondt det kan bli?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-23, 08:26   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på spisestuestoler

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Hvor lenge sitter dere i spisestua, egentlig? Er det ikke begrenset hvor vondt det kan bli?

For å svare for egen del: vi bruker spisestua til alle måltider samt til kontor. Så vi sitter der ganske mye. Når vi har gjester er det gjerne der vi blir sittende også.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 06-02-23 kl 08:59.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-23, 08:27   #23
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på spisestuestoler

Vi bruker den også til alle måltider og kontor, men regulerbar rygg har jeg liksom ikke tenkt på som krav. Da blir drt jo ganske mye dyrere, vil jeg tro.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-23, 08:31   #24
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pris på spisestuestoler

Spisestuestolene jeg kjøpte til å ha på fjellet kostet 800 på Ikea, jeg så etter de brukt, men var ingen på Østlandet over de to mnd jeg lette. Og de er gode å sitte i så kanskje derfor ingen selger sine brukte.

Hjemme var de litt dyrere, men så fikk vi de på salg så kanskje rett over 1000? Vi spiser alle måltider i spisestuen, har ikke hatt kjøkkenbord siden 2010, så det er/var mer slitasje når ungene var mindre.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-23, 08:35   #25
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pris på spisestuestoler

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Hvor lenge sitter dere i spisestua, egentlig? Er det ikke begrenset hvor vondt det kan bli?

Tenker jeg også, men jeg sitter ganske mye i sofaen og ser bortover i retning spisestua, så det er viktig(st) at de er fine å se på

Men de stolene fra Living jeg nevnte (til 137 kr) er nok veldig gode, så jeg har nok vært bortskjemt de siste årene uansett.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-23, 08:36   #26
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pris på spisestuestoler

IKEA har jammen noen fine Stockholm i valnøtt som koster skjorta, litt uventet fine og dyre. De hadde passet godt til TV-benken min. Hvis jeg skulle hatt nye.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-23, 08:49   #27
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pris på spisestuestoler

Våre er i skinn fra merket Cassina. De er så sykt dyre at jeg ikke tør å skrive prisen. Men husker vi kjøpte dem på salg i Tyskland for nesten 20 år siden etter at jeg hadde fått en bonus på jobben. De har en ekstrent bra kvalitet, er veldig komfortable og ser fortsatt nesten nye ut.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-23, 08:51   #28
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pris på spisestuestoler

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

IKEA har jammen noen fine Stockholm i valnøtt som koster skjorta, litt uventet fine og dyre. De hadde passet godt til TV-benken min. Hvis jeg skulle hatt nye.

Ups, jeg hadde tydeligvis fortrengt prisen på disse, «husket» at de kostet ca 800. Jaja, de er veldig fine og jeg skal ha dem lenge.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-23, 08:52   #29
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.558
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pris på spisestuestoler

Vi har spisestoler fra Hay. Disse mener jeg kostet 4000,- per stol da vi kjøpte for ca. 9 år siden, men nå ser jeg at de koster ca. 8000,-/per stol. De var absolutt verdt det! Vi liker dem fortsatt like godt, og de er gode å sitte i over tid.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-23, 08:54   #30
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på spisestuestoler

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Hvor lenge sitter dere i spisestua, egentlig? Er det ikke begrenset hvor vondt det kan bli?

Det tenkte jeg også. Men så spiser vi kun ett måltid hjemme (middag) daglig i ukedagene, og ett til to i helgene.

Vi har ikke spisestue, men et digert kjøkkenbord fra IKEA med plass til 12 om en vil. Vi har Henriksdal stoler (også IKEA), tror de kostet rundt 350 kr i sin tid.

Jeg her sett på nytt bord og stoler, men bordet koster rundt 20 000,- og det er mye mer enn jeg er villig til å betale. Stolene jeg har sett på til koster rundt 2500,- så det skjer bare ikke.

Konklusjonen er at jeg kan strekke meg til max 2000 kr pr stol.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-23, 08:56   #31
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.558
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pris på spisestuestoler

Hvis vi har naboene over på middag og vin, for eksempel, så sitter vi ved spisebordet fra ca. 17.00 til 00.00. Er ikke det vanlig?

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-23, 08:57   #32
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på spisestuestoler

Ikke i min verden, men det er nok forskjellig. Vi har ikke så ofte middagsgjester og hvis vi har det, havner vi etterhvert i sofaen.

Vi har ikke kjøkkenbord, så spisestua er til alt av spising.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-23, 09:00   #33
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.242
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pris på spisestuestoler

Vi blir alltid sittende lenge ved bordet når vi har gjester. Og ofte når det er oss i familien dersom vi skulle slumpe til å ha en ledig kveld. De brukes også til kontor og leksejobbing utenom, så mange timer i uka.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-02-23, 09:02   #34
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på spisestuestoler

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

For å svare for egen del: vi bruker spisestua til alle måltider samt til kontor. Så vi sitter der ganske mye. Når vi har gjester er det gjerne der vi blir sittende også.

Samme her. Særlig hvis vi har gjester, siden sofaen bare har plass til omtrent to og en halv person. Vi har ikke kjøkkenbord heller, så vi sitter veldig mye ved spisebordet. Litt derfor kjøpte vi også polstret utgave av stolene våre.

(Ikke at man trenger dyre designstoler av den grunn, altså, det finnes mange rimelige stoler som er gode å sitte på.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-23, 09:16   #35
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pris på spisestuestoler

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Hvis vi har naboene over på middag og vin, for eksempel, så sitter vi ved spisebordet fra ca. 17.00 til 00.00. Er ikke det vanlig?

Nei, ikke vanlig i min krets. Vi starter ved bordet og flytter oss til sofaen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-23, 09:18   #36
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pris på spisestuestoler

Vi sitter omtrent aldri i stuen når vi har gjester. Alltid ved spisebordet. Lenge lenge.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-23, 09:22   #37
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på spisestuestoler

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Hvor lenge sitter dere i spisestua, egentlig? Er det ikke begrenset hvor vondt det kan bli?

Vi kan sitte lenge der. Har spisesofa på den ene siden av bordet, og Tobias fra Ikea rundt resten. Liker å sitte lenge rundt bordet. Foretrekker spisestuesoafen da.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-23, 09:23   #38
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på spisestuestoler

Spisestua stor på kjøkkenet her.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-23, 09:28   #39
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på spisestuestoler

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Vi bruker den også til alle måltider og kontor, men regulerbar rygg har jeg liksom ikke tenkt på som krav. Da blir drt jo ganske mye dyrere, vil jeg tro.

Nå sto det ikke at det var et krav heller da. Erika skrev at de helst skulle ha det.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Samme her. Særlig hvis vi har gjester, siden sofaen bare har plass til omtrent to og en halv person. Vi har ikke kjøkkenbord heller, så vi sitter veldig mye ved spisebordet. Litt derfor kjøpte vi også polstret utgave av stolene våre.

(Ikke at man trenger dyre designstoler av den grunn, altså, det finnes mange rimelige stoler som er gode å sitte på.)

Nei, og våre er ikke spesielt gode heller. De er litt for høye for meg, så jeg legger nesten alltid beina oppå en bjelke som går langsetter under bordet. Det hender vi flytter oss over i salongen, men det er bedre plass rundt spisestuebordet.

I en annen virkelighet så skulle jeg gjerne hatt en spisestuesofa.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-23, 09:36   #40
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på spisestuestoler

Poenget var at jeg ikke har tenkt på at spisestuestoler kan ha den funksjonen. Jeg skjønner jo at det er et ønske.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no