Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kald middag

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-24, 11:00   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kald middag

Jeg er nyoperert (i bihulene) og skal ikke spise noe varmt på noen dager. Jeg er også litt sår i halsen etter intubering, men ikke verre enn at jeg kan spise. (Tett nese er hovedutfordringen, så jeg kan ikke tegne med at maten smaker noe særlig.)

Jeg elsker middag, sånn generelt, og nå håper jeg noen har tips til kalde middager Ikke at matlysten er tipp topp, akkurat, men jeg må jo ha mat.

Det er mannen som kokkelerer i disse dager, og det er ikke hans sterke side (han har mange andre! ) Men jeg kan jo eventuelt fortelle ham hva han skal gjøre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-24, 11:09   #2
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.880
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kald middag

Gazpacho, salater av alle slag (f.eks. thai nudelsalat med kylling, grønnsaker og peanøttdressing), spekemat og potetsalat, sommerruller med en god dip, kald omelett, kald karbonade på brød eller generelt alle slags smørbrød, evt smørbrødkake om du virkelig vil gjøre deg flid, reker, laks og eggerøre.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-24, 11:09   #3
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kald middag

Jeg synes kald/lunken lapskaus fungerte da jeg hadde tatt mandlene.

Ellers, salater, wraps med kald kylling f.eks.

God bedring.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-24, 11:21   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kald middag

Tusen takk!

Kald lapskaus var ikke så dumt.

Myria, det hørtes i teorien veldig godt ut, alt sammen, men med manglende luktesans tror jeg det er perler for svin.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-24, 11:53   #5
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.488
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kald middag

Kald kotelett er godt. Alt av stekt kjøtt fra igår, egentlig. Kald Gilde grillpølse rett fra pakken.
Eller sushi.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-24, 11:55   #6
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.045
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kald middag

Lapskaus er så godt kaldt. Ertesuppe også. Og kjøttsuppe. Og Og Og. #matvrak

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-24, 12:17   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.424
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kald middag

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Lapskaus er så godt kaldt. Ertesuppe også. Og kjøttsuppe. Og Og Og. #matvrak

Alt dette!

God bedring!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-24, 12:46   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kald middag

Takk! Det blir nok noe ferdigkjøpt da. Men det går greit.

Sushi er perler for svin akkurat nå. Definitivt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-24, 13:07   #9
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.401
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kald middag

Jeg liker godt middagspai også om den er kald, men det er jo best om den er hjemmelaget. Eller kanskje dere finner noe i en ferskvaredisk i nærheten? Usikker på hvordan frysediskvariantene smaker når de har kjølnet.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-24, 13:18   #10
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.819
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kald middag

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Lapskaus er så godt kaldt. Ertesuppe også. Og kjøttsuppe. Og Og Og. #matvrak

Nam-nam. Dette er kjempegodt kaldt.

Jeg hadde sikkert spist det samme som de andre. Kjølt ekstra ned ved å sette i fyseren litt eller blande inn noen frosne erter. Trikset med frisne erter brukte jeg mye da ungene var små.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-24, 13:21   #11
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.045
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kald middag

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Takk! Det blir nok noe ferdigkjøpt da. Men det går greit.

Sushi er perler for svin akkurat nå. Definitivt.

Då må eg få følge opp med eit forslag. Rema sin pølselapskaus er kjempegod.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-24, 13:22   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kald middag

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Då må eg få følge opp med eit forslag. Rema sin pølselapskaus er kjempegod.

Takk!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-24, 13:23   #13
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kald middag

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Nam-nam. Dette er kjempegodt kaldt.

Jeg hadde sikkert spist det samme som de andre. Kjølt ekstra ned ved å sette i fyseren litt eller blande inn noen frosne erter. Trikset med frisne erter brukte jeg mye da ungene var små.

Å spise avkjølt, vanlig middag kan jeg gjøre etter to dager. Nå må det være kaldt.

«De andre» her i huset er bare mannen, og når han lager mat til vanlig, går det ofte i Fjordland… Han er ikke god på middag, og jeg er veldig glad i å lage middag pg gjør det derfor alltid. Vi har altså uhyre sjelden Fjordland.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-24, 13:36   #14
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kald middag

Quinoasalat med ørret fra Trines matblogg. Den metter godt og fungerer fint rett fra kjøleskapet, sjøl om fisken jo er best varm. Denne har jeg blinka meg ut som et alternativ når alle må ta med egen mat til sommeravslutning og sånt noe, man trenger jo ikke servere fisken i ett stykke, den kan fint deles opp og blandes inn.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-24, 13:37   #15
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.787
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kald middag

Jeg synes at pizza er veldig godt kjøleskapskaldt. Jeg liker også alt slags stekt kjøt kald. De italienske kjøttbollene med parmesan som er kommet nå, fra Gilde er også gode kald. Jeg har noen i en tomatsaus nå i kjøleskapet, rester fra i går.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-24, 13:47   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.424
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kald middag

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg synes at pizza er veldig godt kjøleskapskaldt. Jeg liker også alt slags stekt kjøt kald. De italienske kjøttbollene med parmesan som er kommet nå, fra Gilde er også gode kald. Jeg har noen i en tomatsaus nå i kjøleskapet, rester fra i går.

Signerer alt dette!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-24, 13:47   #17
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.524
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kald middag

Jeg synes de fleste gryter funker kald.
Og kjøtt. Og karbonader.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-24, 14:03   #18
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.827
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kald middag

Huff, jeg synes det høres skikkelig fælt ut å være helt tett i nesen. Og kald middag klarer ikke jeg å spise, så jeg hadde sikkert overlevd på smoothie, kald grøt og is. #hjelpsom.

God bedring!!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-24, 14:28   #19
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kald middag

Takk!

Ja, tett i nesen er ikke så kult, men det har jeg god erfaring med Jeg verken orker eller har lov til å lage mat nå, så det får bli veldig enkelt. De kjøttbollene med parmesan har jeg smakt før, og de var gode. Pizza (ferdig hjemmelaget) har vi også i frysen.

Jeg smaker ikke spesielt mye, det er litt som korona. Så konsistensen er egentlig viktigere. I sted spiste jeg kald havregrøt med mye cottage cheese og syltetøy. Funket greit, men blir fort slimete i halsen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-24, 14:45   #20
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.489
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kald middag

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Kald kotelett er godt. Alt av stekt kjøtt fra igår, egentlig. Kald Gilde grillpølse rett fra pakken.
Eller sushi.

+ 1 på -ea- Jeg opplever at umani, surt og søtt er "mer smak enn lukt" (men surt og søtt er vel lite middagsaktig?) Kjøtt synes jeg smaker like bra om jeg er litt tett i nesten, mens mye annen mat blir "smaksløs"

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no