Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2020

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-20, 21:54   #381
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2020

Nesten ferdig med alle julegavene

Vanligvis liker jeg å støtte lokale butikker, men i år blir det handlet mye på nett. Synes det er mye folk på butikkene mtp Covid-19

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-20, 21:54   #382
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.797
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Myria: Har du tips til 12-åring?


Det er et utmerket spørsmål. Straks 12-åringen vår ønsker seg Oculus Quest 2 (han får tilskudd til dette i bursdagsgave av oss om en mnd og har spart litt selv så da kjøper han nok det), Lego for voksne, bøker og hettegensere. Bestevennen hans har blitt veldig interessert i fly-byggesett, kanskje det er et tips?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-20, 23:05   #383
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Det er et utmerket spørsmål. Straks 12-åringen vår ønsker seg Oculus Quest 2 (han får tilskudd til dette i bursdagsgave av oss om en mnd og har spart litt selv så da kjøper han nok det), Lego for voksne, bøker og hettegensere. Bestevennen hans har blitt veldig interessert i fly-byggesett, kanskje det er et tips?

Hva er Oculus Quest?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-20, 23:08   #384
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hva er Oculus Quest?

VR briller. Tenåringene her har spleiset på et par og syns det er veldig moro. Akkurat disse trenger ikke kobles til PC, man laster ned apper og spill direkte til brillene.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-20, 23:25   #385
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

VR briller. Tenåringene her har spleiset på et par og syns det er veldig moro. Akkurat disse trenger ikke kobles til PC, man laster ned apper og spill direkte til brillene.

Det høres gøy ut!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-20, 23:29   #386
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.755
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg fant dem ikke i det hele tatt.

Det er lokalforeningene som bestiller før 15. Det er lokalforeningene som selger dem, og de som får inntektene.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-20, 11:07   #387
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.788
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Si at dere kaller det "vinterlys" av hensyn til naboer med andre kulturer, så får du litt action på fjesboka di.

Ja, og så kan jeg legge det ut i gruppa der jeg bor. Der pleier det være mange, tja ... interessante kan vi kanskje kalle det, innlegg.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-20, 00:27   #388
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2020

Da har jeg fått bestilt et par gaver på nett mens jeg ser på valget.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-20, 18:48   #389
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.587
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Nå hører jeg på julemusikk mens jeg jobber.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-20, 19:08   #390
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2020

Jeg har bestilt en god del gaver på nett. Føles litt som et lokalt svik, men det er mye folk i butikkene her.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-20, 19:30   #391
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.587
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Jeg har bestilt noe gaver på nett, og så har jeg tenkt å ta en tur til den lokale blomsterbutikken og se hva de har fått inn av julepynt.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-20, 19:45   #392
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2020

Eldste og jeg skal ut på et senter i morgen ettermiddag og få ordnet diverse til hennes venninner, jeg til julestrømper/kalender og diverse annet. Sikkert mindre folk i morgen enn fremover.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-20, 22:33   #393
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.797
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Vi er godt i gang med julegavehandelen. Har bestilt en del på nett og så skal vi på senteret i morgen (samme tid forrige uke var det få folk så det er jo greit, unngår lørdager for tiden) og får unna en del da også. Mannen reiser nok vestover en tur snart (svigerfars form er nedadgående, så ingen unødvendig kosetur sånn i disse tider) og da er det praktisk om alle gavene som skal til den siden av familien er klare og kan tas med da. Lillesøster og jeg har begynt å høre på litt julemusikk også.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-20, 10:26   #394
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2020

Jeg har begynt på julegavene. Mangler å få lagd fotobok, men når de er bestilt er jeg nesten i mål.

Netthandlet adventsstake og papirstjerne til vinduet i dag. Gleder meg til å pynte til advent i år.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-20, 10:30   #395
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Kalenderen til fjortisen fra Lookfantastic har kommet. Den er god valuta for pengene, altså!

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-20, 11:00   #396
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Dere som starter veldig tidlig med gaver: Hvor mye er det snakk om (i mengde)? Spør ikke av kritikk, men for å kalibrere meg selv. Får nemlig stadig spørsmål om jeg har begynt på julegaver. Jeg har ikke engang vurdert det, og jeg vet heller ikke hva jeg skal gi. Men det dreier seg ikke om mange personer: Mannen, de to tenåringene mine som ønsker seg ingenting, to nieser samt foreldrene og svigerforeldrene mine, som kun ønsker seg vin. Det er det, og det føles liksom ikke som det haster.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-20, 11:17   #397
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Jeg har kjøpt julegaven til mamma og pappa, kom over den i sommer.

Kjøper til voksne også vi da, så det er altså svingers som gjenstrår (to separate husholdninger, så hver sin gave ja) og mannens 4 søsken og min bror (vel, to av de søskenene hans er barn på 13 og 11 år da) og nevø og niese og mann og barn. Og til oss og barna fra bestemoren min, og til ungene fra nissen, også er det noen av ungene stremenninger som fr en liten gave litt sånn "barnas venner" opplegg, i tillegg tl et pr faktisk ebrnas venner, som jeg hjelpertil med å organsiere,

Ikke sånn supermange, men at jeg har lyst å komme igang handler like mye om at jeg har LYST å gjøre det.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-20, 11:17   #398
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Jeg har bare begynt på julegaver som skal strikkes. Men i dag sendte jeg ut ønskelister, i håp om å få noe igjen.

Jeg gir til foreldre og svigerforeldre (tre par), egne barn, 11 nevøer/nieser/vennebarn, i alder 1-18, bror og svigerinne og en bonussøster der vi har tradisjon for å utveksle gaver og ett eldre vennepar der vi pleier å få noe.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-20, 11:20   #399
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2020

Jeg gir ikke så mange gaver, kun nærmeste familie. Så i år er det 11 gaver.

Gir ikke til venner/barn av venner. Har istedet avtalt å heller gå ut med vennene før/etter jul istedet for gave.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-20, 11:26   #400
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Vi gir også til voksne. Men vi har bare ikke så mange.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no