Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan stryke duker?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-07, 14:34   #21
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvoran stryke duker?

Stryke duker?????
Synes de strykefrie, som kommer ut fra vaskemaskinen uten skrukker og nesten helt tørre i tillegg her helt greie jeg. (kjøpt for en billig penge på Sparkjøp)
Hilsen lat og dårlig husmor.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 14:39   #22
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvoran stryke duker?

Duker?

(Leier dukene på renseri de få gangene jeg har behov for det.)

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 09:33   #23
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Hvoran stryke duker?

Duk?

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 09:54   #24
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvoran stryke duker?

På grunn av denne tråden kom strykebrettet frem. Jeg har en sølavktig duk på brettet, det gjør at dukene blir slettere. Ellers dynger jeg på med damp.
Det er ikke lurt å la dem ligge i skapet for lenge etter vask, da blir de bare verre å stryke.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 10:02   #25
Mumriel
Perspektivutvider
 
Mumriel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 272
Mumriel er populærMumriel er populærMumriel er populær
Standard

Sv: Hvoran stryke duker?

Jeg har en elektrisk rulle til salgs jeg.

Jeg stryker heller:
Dynk godt. Rull sammen og la ligge, gjerne i plast til noen timer til fukten fordeler seg.
Strekk.
Stryk hele flaket.
Brett en gang. Gjevnt og pent, og slik at bretten på midten av duken vil vende opp/ut når duken legges på bordet..
Stryk over en gang til, den doble duken.
Brett en gang til, et flak ut til hver side. Slik at begge ytterbrettene vender ned mot bordet når duken senere legges på.
Stryk over en gang til.
Det pleier holde!

__________________
Ikke la ortografiske krumspring skygge for intensjonen bak dette innlegget.

~ Den som aldrig lever nu, lever aldrig. Hvad gjør du?
Mumriel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 10:08   #26
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan stryke duker?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

På grunn av denne tråden kom strykebrettet frem. Jeg har en sølavktig duk på brettet, det gjør at dukene blir slettere.

Aha, jeg har alltid lurt på hvorfor mamma har sølvduk på brettet sitt. Hva er det med det da liksom.

Opprinnelig lagt inn av Mumriel, her.

Jeg har en elektrisk rulle til salgs jeg.

Jeg stryker heller:
Dynk godt. Rull sammen og la ligge, gjerne i plast til noen timer til fukten fordeler seg.
Strekk.
Stryk hele flaket.
Brett en gang. Gjevnt og pent, og slik at bretten på midten av duken vil vende opp/ut når duken legges på bordet..
Stryk over en gang til, den doble duken.
Brett en gang til, et flak ut til hver side. Slik at begge ytterbrettene vender ned mot bordet når duken senere legges på.
Stryk over en gang til.
Det pleier holde!

Wow, det var litt av en prosess!

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 10:13   #27
Mumriel
Perspektivutvider
 
Mumriel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 272
Mumriel er populærMumriel er populærMumriel er populær
Standard

Sv: Hvordan stryke duker?

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Aha, jeg har alltid lurt på hvorfor mamma har sølvduk på brettet sitt. Hva er det med det da liksom.

De "sølvfragede" duken, reflekterer varmen den ...

Sitat:

Wow, det var litt av en prosess!

Ja, men det blir bra også da! Har lært av mormor og mamma vet du.

Men i det siste har jeg ikke rukket med, og har til og med lagt ustrøkne duker () på bordet når jeg har hatt gjester (uanmeldte). Mest for å beskytte bordet. Sånn er det når kreftene ikke strekker til ...

__________________
Ikke la ortografiske krumspring skygge for intensjonen bak dette innlegget.

~ Den som aldrig lever nu, lever aldrig. Hvad gjør du?
Mumriel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 21:00   #28
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan stryke duker?

Kjøp heller et fint bord som ikke trenger duk på for å pynte opp rommet, det sparer mye tid.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no