Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2022

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-22, 19:57   #721
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2022

Fins det noe å spraye på plasttreet så det ikke lukter sånn ...plastikk...?

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 20:08   #722
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2022

Vi hadde en spray med barnål-lukt da vibhadde plasttre. Funket bra. Den ble kjøpt i Tyskland. Men det finnes altså. Nå har vi ekte tre.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 22:21   #723
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.735
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg har sett The Polar Express på Hbo ikveld, det er sa juleting å gjøre det også. Ungene liker den ikke så da ser jeg den alene.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 22:29   #724
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2022

Spent på den nye julestorm som kommer fredag på Netflix. Høres iinteressant ut uten st jeg har lest så mye om den

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 22:39   #725
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av My, her.


Føler jeg har vært veldig effektiv.

Så flott!

Fikk bestilt noe på nett i dag tidlig og sendt et julekort til. Desember brukes mest mulig på kjæresten, så baking må vente litt rett og slett. Skal ha fri fire dager neste uke, satser på å bli ferdig da med det som gjenstår.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-22, 06:58   #726
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Vi hadde en spray med barnål-lukt da vibhadde plasttre. Funket bra. Den ble kjøpt i Tyskland. Men det finnes altså. Nå har vi ekte tre.

Supplere øvrig juletrepynt med noen Wunderbaum Skovfrisk?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-22, 07:22   #727
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Etter klokka 10 i morgen kan sette igang og forberede julen. Da er 24 timers eksamen levert og jeg kan begynne å tenke jul.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-22, 08:01   #728
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg har sett The Polar Express på Hbo ikveld, det er sa juleting å gjøre det også. Ungene liker den ikke så da ser jeg den alene.

Den filmen elsker ungene mine, også de som er voksne. Den står på agendaen neste uke .

I går kveld fikk jeg tatt meg i nakkeskinnet og bakt pepperkakehus. 15-åringen kom meg til unnsetning og bakte ut en Haug med pepperkaker. Etterpå pyntet vi pepperkakehus og noen av figurene, og avsluttet kvelden med 2 episoder av Jul i svingen. (Samtidig som jeg ferdigstilte en strikkegenser). :glorie:.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-22, 08:23   #729
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg må visst begynne å lage en masterliste; ikke ha tusen små, rosa lapper i vesken.
Tror egentlig ikke det er så mye som gjenstår; må bare få en oversikt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-22, 11:12   #730
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2022

Idag har jeg strøket juleduker og satt frem litt mer julepynt. Har planlagt å bake, men må hente syk unge i barnehagen.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-22, 13:07   #731
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.935
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg må visst begynne å lage en masterliste; ikke ha tusen små, rosa lapper i vesken.
Tror egentlig ikke det er så mye som gjenstår; må bare få en oversikt.

Det er gulll verdt med en sånn liste. Jeg lagde meg en sånn for noen år siden. Underveis skriver jeg ned ev. endringer og tilpasninger, lagrer og henter fram neste gang.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-22, 13:16   #732
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg har en julebok jeg laget første året vi feiret jul i eget hus. Der har jeg alt mulig rart, oppskrifter, lister over hva vi har på koldtbordet, lister over alt vi trenger av ingredienser både til kakebaking, matlaging og koldtbordet til julefrokostene og så har jeg skrevet ned en del tips. Det er mye som er lett å glemme fra jul til jul.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-22, 14:49   #733
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg har også en sånn julebok, Myria, men har ikke brukt den så mye de seinere årene. Takk for påminnelsen.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-22, 16:09   #734
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg har bakt kokosmakroner. Det må være det letteste i verden. Tre ingredienser og vipps så er de ferdige.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-22, 17:16   #735
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg har bakt kokosmakroner. Det må være det letteste i verden. Tre ingredienser og vipps så er de ferdige.

Ja, det er lett. Og eggeplommene brukes i brune pinner, som er det nest letteste.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 18:56   #736
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg har satt sju deiger i dag. Fire er bakt ut og i boks. Bokstavelig tslt. Tre står i kjøleskapet og blir bakt ut i morgen. Det er det bare et par slag igjen til søndag og så er alt klart.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 20:34   #737
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

I dag har jeg bakt og montert fem pepperkakehus. Jeg valgte en ny type i år, litt større enn vi pleier å ha, så jeg håper jeg får plass til alle på et brett. Disse hadde vindu på to vegger så jeg laget fine vindusruter av knuste sukkertøy. I helgen skal vi pynte hvert vårt, det blir veldig hyggelig.
Bordstabelbakkels, min favorittjulekake, har også funnet veien i kakeboksen i dag. I helgen skal jeg lage delfiakake og strull (som jeg synes er mye bedre enn sin nære slektning krumkakene).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 21:07   #738
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg har satt sju deiger i dag. Fire er bakt ut og i boks. Bokstavelig tslt. Tre står i kjøleskapet og blir bakt ut i morgen. Det er det bare et par slag igjen til søndag og så er alt klart.

Jeg har vært syk halve november og så langt 70-80% av desember. Da kom jeg til å tenke på bakeplanen din. Hva skjer med kakene og konfekten hvis planen ryker? Har det noensinne skjedd?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 21:08   #739
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Dali, her.

Fins det noe å spraye på plasttreet så det ikke lukter sånn ...plastikk...?

Mannen min foreslår Wunderbaum.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 21:56   #740
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har vært syk halve november og så langt 70-80% av desember. Da kom jeg til å tenke på bakeplanen din. Hva skjer med kakene og konfekten hvis planen ryker? Har det noensinne skjedd?

Det har ikke skjedd ennå. *bank i bordet* Men skulle det skje må hele familien mer i arbeid enn til vanlig. Det hadde løst seg.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no