Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-22, 10:29   #881
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

I jula måtte jeg ta en pause fra den, for snuppa trengte svarte ullsokker til å ha i sine lave DocMartens nå som det er snø. Hun valgte noen med en del fletter og da fikk jeg virkelig konstatert hvor kjipt det er å strikke fletter med svart garn. Særlig når det er så mørkt ute. Men sokkene ble helt som hun ønsket, og jeg vet at de kommer til å bli brukt.

Enig i det. Jeg har strikket tovede flettevotter med sort garn og pinne 6 nå og synes det var mørkt. Fikk aldri lampa nære nok og mannen mente at det mulig tok fyr i håret mitt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 05-01-22, 11:11   #882
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.874
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har i løpet av julen endelig blitt ferdig med bregnegenseren (den var litt kjedelig å strikke mot slutten og det ble lite strikketid i julen med så mye besøk og brettspill framfor TV + strikking) og har også strikket to sett ullsokker. Nå er jeg omsider i gang med Olafurgenser som mannen min ønsker seg. Garnet har ligget og ventet i flere måneder.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 05-01-22, 11:18   #883
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er snart halvveis på bærestykket på Oder genser til Herremannen. Den blir kjempefin. Vi fikk ikke tak i bunnfargen, så jeg har brukt natur i stedet for beige som på bildet.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå  
Gammel 05-01-22, 11:56   #884
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg er snart halvveis på bærestykket på Oder genser til Herremannen. Den blir kjempefin. Vi fikk ikke tak i bunnfargen, så jeg har brukt natur i stedet for beige som på bildet.

Fy søren den var fin

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 05-01-22, 15:16   #885
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Fy søren den var fin

Ja, ikke sant? Finnes i blått også, men vi fikk ikke tak i riktig blåfarge, og da ville han heller ha denne enn å bytte bunnfarge.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå  
Gammel 05-01-22, 16:28   #886
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Strikker mariusvotter i fritidsgarn etter å ha fått tips. Er på tredje paret nå.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv  
Gammel 05-01-22, 17:30   #887
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.


Blånen: Pulsvarmere, hvilket mønster kan du anbefale?

Har ingen å anbefale egentlig. Strikker noen fra Drops: https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=9877&cid=1

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå  
Gammel 05-01-22, 17:44   #888
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.237
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Pulsvarmere, hvilket mønster kan du anbefale?

Jeg kan anbefale Lingonkvist i Finull fra Trettiofem vantar av Maja Karlsson. Boka finnes også på norsk.

Shun er ikke aktiv  
Gammel 05-01-22, 20:22   #889
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Har ingen å anbefale egentlig. Strikker noen fra Drops: https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=9877&cid=1

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Jeg kan anbefale Lingonkvist i Finull fra Trettiofem vantar av Maja Karlsson. Boka finnes også på norsk.

Takk begge to

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 07-01-22, 11:03   #890
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.056
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker pulsvanter av restegarn.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg pulsvanter.jpg (822,9 KB, 24 visninger)
Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 07-01-22, 11:51   #891
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg måtte bruke lunsjen til bakoverstrikking, nei jeg blir ikke fin med korte strikkegensere uansett hvor mye jeg ønsker det, må strikke den 13cm til tenker jeg. Jada dette skal være fordelen med å strikke ovenfra og ned at man skal oppdage slik på forhånd, men jeg klarer faktisk ikke helt å se det for meg før jeg ha felt av og her ble det iallfall total bom.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er aktiv nå  
Gammel 07-01-22, 23:10   #892
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ferdig i kveld. Har knota litt for oppskriften er str 6 år. Og jeg er 43
Tror den blir en favoritt på de kaldeste dagene. Dobbel tråd og 100% ull. Veier nok en god kilo.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 0F4ABA06-A689-48B5-933B-3E20234531A0.jpg (8,5 KB, 261 visninger)
__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 08-01-22, 05:34   #893
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker Revesokker, eller Foxes Day Out som de heter, til barnebarn på tre og hennes mor. Design stoneknits.

8B1B2516-C45D-4155-979E-E9FA8949F1E1.jpg

Retz er ikke aktiv  
Gammel 08-01-22, 08:07   #894
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Jeg strikker Revesokker, eller Foxes Day Out som de heter, til barnebarn på tre og hennes mor. Design stoneknits.

Vedlegg 66535

De var fine! Kanskje min 7 åring skulle hatt slike. Hun elsker "revdans", som hun kaller sangen, "What does the fox say?".

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 08-01-22, 09:47   #895
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Jeg strikker pulsvanter av restegarn.

De var fine.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 08-01-22, 09:48   #896
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Jeg strikker Revesokker, eller Foxes Day Out som de heter, til barnebarn på tre og hennes mor. Design stoneknits.

Vedlegg 66535

Fy søren så herlige de var.

Jeg gikk på en aldri så liten garnsmell på Lille Rille design her om dagen…
Men da har jeg garn og prosjekter en stund da…

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 08-01-22, 10:05   #897
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker Gryten jakke med glidelås Originalen er strikket i herlige Svensk Ull, men jeg bruker av Lettlopi-lageret mitt og strikker den i mosegrønn.

Lhi-My er ikke aktiv  
Gammel 08-01-22, 10:18   #898
Sweetie
Prøver seg frem
 
Sweetie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 424
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Jeg strikker Gryten jakke med glidelås Originalen er strikket i herlige Svensk Ull, men jeg bruker av Lettlopi-lageret mitt og strikker den i mosegrønn.

Den så utrolig god ut! Men hva gjør du når du vil strikke den i garn du har fra før? Jeg er litt novise her siden jeg stort sett bruker gratisoppskrifter fra Drops. Går det an å kjøpe bare oppskriften?

Sweetie er ikke aktiv  
Gammel 08-01-22, 10:28   #899
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Sweetie, her.

Den så utrolig god ut! Men hva gjør du når du vil strikke den i garn du har fra før? Jeg er litt novise her siden jeg stort sett bruker gratisoppskrifter fra Drops. Går det an å kjøpe bare oppskriften?

Ja, du kan kjøpe bare oppskriften på nettsiden til Järbo. Da får du den i pdf-format med en gang via mail eller du kan få den i papir via post. Jeg husker ikke hva jeg betalte, men rundt en femtilapp. Svensk ull og Lettlopi er så likt at man kan bytte uten endringer (iallfall kan jeg det med min strikkefasthet, det bør man jo sjekke). Veldig morsom jakke å strikke med en del teknikker jeg ikke har brukt så mye før, blant annet Icord-opplegg. Godt forklart og slett ikke vanskelig.

Lhi-My er ikke aktiv  
Gammel 08-01-22, 10:39   #900
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ny Champagne cardigan, til meg selv denne gangen. Den første ble så fin.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no