Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Vaskepulver

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-07, 18:37   #21
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Vaskepulver

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Vi har ikke Helios her.....er det en helt egen butikk altså? Jeg kjenner godt til de fleste av Helios produkter, men det har sannelig gått meg hus forbi at de har et eget utsalg.

Jepp, se her; http://www.helios.no/?CatID=1160
Kanskje de har en butikk nær deg og, det står liste over butikkene der.
Vi har en stor og fin på majorstuen som jeg nesten kunne bodd i.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 19:40   #22
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskepulver

Vi kjører bare med sensitiv vaskepulver. Den til Blenda..
Omo er kjempe sterk med parfymelukt og jeg tåler den og den er bra på flekker, men kan ikke brukes her.
Vi har mye hvitvask, og den klores ganske enkelt om det er for mye flekker.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 19:44   #23
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Vaskepulver

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Jepp, se her; http://www.helios.no/?CatID=1160
Kanskje de har en butikk nær deg og, det står liste over butikkene der.
Vi har en stor og fin på majorstuen som jeg nesten kunne bodd i.


Ja!! Fant en i nærheten av meg også. Supert!

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 19:47   #24
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskepulver

Vi har prøvd ut sånn ca. alle vaskemidler som er å få kjøpt, og går alltid tilbake til OMO Color. Ble også positiv overrasket av Coop sitt egne vaskemidel for farget tøy. Neutral liker jeg ikke, klær skal lukte nyvasket og parfymerte.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 19:48   #25
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vaskepulver

Og her går det bare i Neutral... Minsten får utslett av alt annet så utvalget er ikke stort.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 19:58   #26
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskepulver

Her går det bare i Neutral og jeg synes den tar de fleste flekker. Bruker vi noe annet får samtlige av oss fire tørr hud.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 14:34   #27
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskepulver

Hva er egentlig poenget med neutral eller sensitive om en slenger oppi vanish? Det kan umulig være sunt for hud eller miljø.

Skeptisk til alt med knallrosa innpakking.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 14:40   #28
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskepulver

Vi bruker Blenda Sensitive, både farger og hvitt. Flekker går dessverre ikke alltid bort selv om jeg flekkbehandler med spray først. Hm.
Nyvasket tøy skal lukte rent, ikke parfyme.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 14:41   #29
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaskepulver

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg bruker konsekvent Neutral. Den vasker godt og er best for huden. Det finnes nok vaskemidler som vasker bedre, men siden vi tross alt bærer plaggene mot huden, så synes jeg det er viktig å bruke midler som er milde mot huden.

Samme her

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 14:45   #30
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskepulver

Jeg bruker Omo Color og Blenda Sensitive, ikke skyllemiddel. Jeg så et dansk program på tv en gang, som var meget kritisk til merking på vaskemidler (Astma- og Allergiforbundet er det vel?). Produsentene betalte for å få på denne merkingen, og det virket ikke veldig seriøst. Det ble også hevdet at parfyme i vaskemidler hadde null og niks å si for huden.
Jeg vet ikke altså, men personlig har jeg ikke merket noen forskjell på hud eller eksem om vi har brukt Omo eller Neutral.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 16:35   #31
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskepulver

Vi bruker omo ultra og color og har alltid ekstra skylling.
Det funker fint med våre atopikere.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 15:26   #32
Blush
Aktiv
 
Blush sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 144
Blush er litt kul
Standard

Sv: Vaskepulver

Det aller mest effektive produktet er Omo Ultra tabletter
Ellers bruker jeg helst flytende Omo eller Blenda, da det gir desidert minst rester igjen av noe som helst i tøyet, og mykere tøy enn pulvere.
Bruker også tøymykner for at fibrene skal bli mykere og tøyet holder seg lenger.

__________________
Storebror Juli 2001 og Lillesøster November 2004
Blush er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 15:33   #33
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Vaskepulver

Kan bare bruke Neutral pga allergi. Har prøvde blenda, men resultatet ble kløe og blodbad i sengen. ( størsten har eksem )

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 21:09   #34
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskepulver

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Akkurat denne tråden jeg hadde tenkt til å starte. Jeg har alltid brukt Omo Color og Blenda hvit, men nå har jeg byttet til Blenda Sensitive, både hvit og farger. Synes sensitivsaken vasker tøyet dårligere så jeg bruker også litt Vanish i hver vask. Stemmer det at sensitivesakene funker dårligere?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Hva er egentlig poenget med neutral eller sensitive om en slenger oppi vanish? Det kan umulig være sunt for hud eller miljø.

Skeptisk til alt med knallrosa innpakking.

Det kan umulig være noen vits å bruke sensitiv produkter dersom man putter i noe annet i hver vask.

Jeg bruker Blenda Sensitiv hvitt og color, og Neutral skyllemiddel.
Tøyet blir rent som bare det.
Er det noe som er spesielt flekkete vasker jeg en "flekk"vask.

Blir ikke tøyet rent ville jeg heller vurdert vaskemaskinen. Holder den temeraturer, vasker den godt nok, skyller den godt nok?
Merket veldig godt forskjell på klesvasken da vi kjøpte ny maskin.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 21:22   #35
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vaskepulver

Omo og Omo Colour her.

På flekker bruker jeg zalo eller biotex-flekkfjerningsspray.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 22:43   #36
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskepulver

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Det kan umulig være noen vits å bruke sensitiv produkter dersom man putter i noe annet i hver vask.

Jeg bruker Blenda Sensitiv hvitt og color, og Neutral skyllemiddel.
Tøyet blir rent som bare det.
Er det noe som er spesielt flekkete vasker jeg en "flekk"vask.

Blir ikke tøyet rent ville jeg heller vurdert vaskemaskinen. Holder den temeraturer, vasker den godt nok, skyller den godt nok?
Merket veldig godt forskjell på klesvasken da vi kjøpte ny maskin.

Eg har ny bestitest-Mielemaskin, men det er jammen ikkje nok for tomatsuppe nei.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 23:54   #37
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskepulver

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Eg har ny bestitest-Mielemaskin, men det er jammen ikkje nok for tomatsuppe nei.

Hel smekke er nok det eneste som tar den flekken.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 08:25   #38
lille my
Erfaren
 
lille my sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.048
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Sv: Vaskepulver

Her brukes det neutral, men er ikke fornøyd,syns ikke det vasker skikkelig reint.
Men kan ikke bruke noe med parfyme pga. eldstemann som har eksem.
Men kanskje jeg kan bytte til et annet merke ,sensitive.
Er så irriterende å henge opp en klesvask hvor jeg må ta ned igjen noen plagg pga. at det er flekker igjen på de.

__________________
Lille my med 3 skjønne gullunger
1998,2001 og 2003.
lille my er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 08:44   #39
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskepulver

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg bruker konsekvent Neutral. Den vasker godt og er best for huden. Det finnes nok vaskemidler som vasker bedre, men siden vi tross alt bærer plaggene mot huden, så synes jeg det er viktig å bruke midler som er milde mot huden.

Signerer fruktflua!


Og kan du være så vennlig å komme deg ut av kjøkkenet mitt, forresten?

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 08:49   #40
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskepulver

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Signerer fruktflua!


Og kan du være så vennlig å komme deg ut av kjøkkenet mitt, forresten?




Du aner ikke hvor mye jeg gjør for å få meg selv ut av kjøkkenet i disse dager.

Jeg tiltrekkes dog av balsamico, så et lite triks er å sette et syltetøyglass med litt balsamico oppi, og lage et ganske lite hull i lokket. Hvis du bruker en litt stor spiker, så blir hullet slik at jeg kommer meg lett ned, men vanskeligere ut. Også er det lurt å riste skvulpe litt på glasset så jeg drukner innimellom.

Om noen ganske få uker er jeg uansett vekk.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no