Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Ønsker tips til kjønnsnøytralt babysett med litt farger i

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-11, 18:48   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Ønsker tips til kjønnsnøytralt babysett med litt farger i

Jeg skal strikke et sett til en liten baby som blir født rundt juletider. Foreldrene vet ikke kjønn enda, så settet må være kjønnsnøytralt. Moren ønsker seg noe som ikke er hvitt og som kan brukes de første vintermånedene, dvs fra 0-3 eller 4 mnd. De ønsker seg jakke og sparkebukse, samt sokker og lue til.

Jeg strikker mye, så det er ikke noe krav om at modellen må være lettstrikket. Jeg skal strikke i babyull eller alpakka. Noen som har tips til oppskifter, samt gjerne også tips til kjønnsnøytrale farger som ikke er hvite? Mor er glad i fargesterke ting, så jeg tror hun gjerne kunne tenke seg noe med litt farge på. Hun er ikke spesielt begeistret for babypasteller, så vidt jeg har forstått.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 18:59   #2
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ønsker tips til kjønnsnøytralt babysett med litt farger i

Hva med denne?



Hvis hun liker sterke farger kan jo rødt og orange være en kul kombinasjon?

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 19:29   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker tips til kjønnsnøytralt babysett med litt farger i

Gah nå finner jeg ikke bilder. Men jeg har brukt til mine et grønt strukturstrikket sett i lanett med bamser på. Gule og røde border. Det er veldig fint, men det ligger ikke ute på sidene dessverre.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 19:56   #4
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ønsker tips til kjønnsnøytralt babysett med litt farger i

Hva med denne jakka:



Og denne lua i samme farge:



Sokker i samme farge som øverst, og hvit bukse til.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 20:09   #5
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ønsker tips til kjønnsnøytralt babysett med litt farger i

Myk start har mange flotte oppskrifter til baby. Av farger så går det jo an å kombinere...

Brun/Orange
Brun/Gul
Grå/rød
Rød/blå/hvit
Beige/hvit

har du sett Kaunigarnet?


Dette strikket i striper sammen med f.eks grått blir kjempestilig, og veldig nøytralt.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no