Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-10, 20:59   #41
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

( :hvisker: Heiko . Det er meg som har parallelsyken og nipsaversjonen )

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 21:01   #42
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Joa, men for å sjekke om du har lært litt da vøttø.

  Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 09:40   #43
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Da har fotografen vært der og gjort sin magi, og jeg har bedt pent om at det ikke photoshoppes for mye på bildene. Nå er det straks klart for visning, og det blir en gedigen utfordring. Under fotograferingen hadde vi tre rom lukket, der alt skrotet var stappet inn. Under visninga må alle rom være åpne, og vi har et seriøst problem med skrotet. Det er ikke kaste-skrot, det er burde-vært-sortert-og-lagt-i-esker-rot, og selv om vi får lagt alt i esker før visning så har vi ikke plass til dem. Jaja, kaste litt mer da kanskje.

Men nå planlegger jeg kjøkken for fullt. Vi har bestemt oss for Marrakesh fra Lady Pure Color på stua og har tenkt å videreføre den inn på kjøkkenet. Hvitt er nydelig til den fargen, og vi har valgt Abstrakt fra IKEA, høyglans.(Og HVITE hvitevarer. ) Problemet er å finne benkeplate som matcher fargen - i riktig materiale. Noen forslag?

  Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 09:46   #44
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Hvor mange kasser er det snakk om? Kan dere finne et avlastningshjem for disse?
Vi har allerede begynt å fylle opp loftet til svigers. Da har vi litt mer luft og plass til å sortere det som krever plass. Og stue vekk noe av det som brukes, men ikke skal vises på visning.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 09:50   #45
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Hvor mange kasser er det snakk om? Kan dere finne et avlastningshjem for disse?

Det er omtrent en million, give or take a few.

Vi har ingen avlastningshjem heller, bortsett fra garasjeanlegget som ikke er et ideelt sted, i og med at det er hjemmet til førti biler og tusen mennesker har nøkler. Men jeg skal se om det ikke går an å stue dem bort et eller annet sted.

  Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 10:15   #46
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Grattis med overstått fotografering!

Ang benkeplate; hva slags materiale vil du ha, da?

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 10:22   #47
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Jeg vil ikke ha laminat, iallefall ikke IKEA-laminat. Egentlig kunne jeg tenkt meg stein, men det er steindyrt og jeg finner ikke en farge jeg liker. Akryl høres veldig spennende ut, særlig med muligheten til å ha vasken i samme materialet. Men der aner jeg ikke prisen igjen.

  Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 10:26   #48
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Aller helst har jeg lyst til å foreslå corian, men det har en pris på 3000,- / løpemeter...

Vi valgte heltre nå, og jeg ønsker meg egentlig tilbake til en god laminatplate.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 10:32   #49
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Vi valgte laminatplate hjemme rett og slett fordi heltre blir fryktelig mye styr med barn (og stein er grisedyrt - og hardt). Vi har heltre på hytta og jeg gremmes, det er altså ikke mulig å holde det fint uten veldig mye jobb. Laminatplata hjemme er genial sånn. Det er ikke rålekkert, men jeg synes det er litt viktig med enkel hverdag også.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 10:40   #50
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Og vel blåst fotosession forresten. Jeg håper at vi slipper den der mølla der. Felles garasjeanlegg høres ikke ut som et idéelt oppevaringssted for gamle skatter nei.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 10:44   #51
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Men du behøver da slett ikke å rydde INNSIDEN av alle skap og sånt til visning altså!
De færreste skal inn i skapene dine.
Og dere har kanskje en bod dere kan fylle med esker? Jeg mener, det ER tross alt normalt å ha stæsj som må ryddes bort når det er visning, og et eller annet sted må jo dette stæsjet stå. Selv kjørte jeg forøvrig rundt med én eske med papirer og litt ymse som jeg trengte å vite hvor jeg hadde, og klærne fra yttergangen bak i bilen når det var visning hjemme hos oss :quickfix:
Kanskje dere har stor bil? (ellers koster det ikke all verden å leie en kassebil noen timer, hvis det er SÅ prekært...)

Gamlehuset der jeg bodde før sto visningsklart ganske lenge før det ble solgt, der pakket jeg alt vi trengte daglig bak i Toyota HiAcen hver gang det var visning og kjørte den til naboen

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 10:46   #52
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Gamlehuset der jeg bodde før sto visningsklart ganske lenge før det ble solgt, der pakket jeg alt vi trengte daglig bak i Toyota HiAcen hver gang det var visning og kjørte den til naboen

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 10:50   #53
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Sort eikeplate til hvitt kjøkken er utrolig flott - dvs. den sorte eika er mørk, mørk brun og massiv.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 12:32   #54
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Hvis du har overtatt det nye huset kan du jo kjøre tingene dit. Det har vi gjort hver gang.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 12:51   #55
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Har dessverre ikke overtatt ennå. Da hadde det jo vært sjempeenkelt.

  Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 12:52   #56
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Corian er i samme prisklasse som stein og akryl, by the way. Definitivt verdt å vurdere.

  Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 16:08   #57
Sandy81
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 54
Sandy81 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Vi har hvitt høyglans fra ikea med hvit benkeplate i kompakt laminat. Var kommet en ny type laminat da vi skiftet kjøkken ifjor og denne er ikke mer enn 1cm tykk, veldig grei å håndtere, rengjøre og ikke så aller verst pris på (uten at jeg husker det nøyaktig). Kan anbefales

Sandy81 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 11:15   #58
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Se det, da er vel annonsering og visning rett rundt hjørnet. Har dere fått tid for visning?

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 11:17   #59
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Vi skal ha visning på tirsdag. Krysser fingrene!

  Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 11:23   #60
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Vi har en benkeplate i heltre og resten i laminat (spør meg ikke hvorfor), og jeg syns laminat er tusen ganger bedre. Heltre er bare mas å få fint, laminat tørker man kjapt over, og ferdig med det.

Lykke til med visning og salg!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no