Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-10, 03:02   #21
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.398
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Jeg kan ikke se helt for meg at du har så mye "skrot"? Hvor er dette, i rommet innenfor der jeg sov?

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 06:43   #22
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Pelen, innenfor det rommet der Nenne bodde er det en bod på ca. 20 kvadrat. Mye plass under trappa, og der var det stuet helt fullt. Masse hyller, mange skap, alle stappfulle, og teknikken som ble brukt den senere tiden var å stappe inn så mye på gulvet som overhodet mulig uten at vi fikk problemer med å ha igjen døra. Når du legger til to boder i 2. etasje, loftet og uteboden så blir det enorm plass til å lagre skrot. Nå er det redusert til halvparten omtrent, og i dag skal enda mer ut. Og fotografen kommer på mandag.

  Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 07:51   #23
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

- russefrakk og russelue Ta vare på hvis det betyr noe for deg.
- skolebøker fra barneskolen Plukke ut noen som du tar vare på.
- bøker fra studietiden, uinteressante for jobb Gir bort/selger.
- graverte dåpsgaver til et par unger, fortsatt i esken sin Tar vare på.
- brudekjole Tar vare på hvis du føler det er rett, ellers selger/fretex.
- postkort og bursdagskort Tar vare på noen..
- bordkort fra bryllupet, i skiferstein Lager skiferterrasse av de, eller hiver.
- tegninger og malerier fra ungene Tar vare på en del, gjerne en eske med minner til hvert barn. Tar bilder av resten og hiver?
- bursdagskroner i alle former og fasonger Tar vare på de beste, tar bilder av resten,- og så hiver de?
- bøker man egentlig ikke har plass til og aldri kommer til å lese igjen Gis bort, selges.

Det er så mye dritt i dette huset.

Tenk etter hva som er viktig for deg, og hiv så med hard hånd.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 13:40   #24
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.398
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Pelen, innenfor det rommet der Nenne bodde er det en bod på ca. 20 kvadrat. Mye plass under trappa, og der var det stuet helt fullt. Masse hyller, mange skap, alle stappfulle, og teknikken som ble brukt den senere tiden var å stappe inn så mye på gulvet som overhodet mulig uten at vi fikk problemer med å ha igjen døra. Når du legger til to boder i 2. etasje, loftet og uteboden så blir det enorm plass til å lagre skrot. Nå er det redusert til halvparten omtrent, og i dag skal enda mer ut. Og fotografen kommer på mandag.

Ok, jeg var ikke klar over at det var et rom innenfor Nenne-rommet. Tenk på at det ikke er vanlig å ta bilder av boder, i hvert fall ikke slike mindre. Konsentrer dere om den store til fotograferingen.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 13:41   #25
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Problemet er at alt vi fjerner fra de andre rommene før fotografering må plasseres et sted. Nå er det iallefall ryddig og pent innerst i kjelleren og det begynner å ligne på noe.

  Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 13:49   #26
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Jeg holder bare pusten og tenker hardt på at jeg må gjennom det samme snart selv. Sanker motivasjon til å hive. :mememe:

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 19:15   #27
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

All sympati, tink. Dette er ikke morsomt.

Nå er tiden kommet for å tenke styling og ordning. Har en to-do-liste som er lang som et ondt år. Det er et par småting jeg lurer på though:
- Spisebordet: Skal jeg la voksduken (hvit) ligge på, eller slenge på en hvit stoffduk? Eller bare en løper? Bukett blomster? Ta vekk Kiddostolen og sette frem alle seks stolene?
- Stuebordet: Pent eikebord. Løper med lysestaker på eller blomster her også? Gjenbruk fra spisebordet? :w00t: Vi har et teppe under salongen, bør det ligge der eller skal vi ta det vekk? Blir det penere med bare parketten?
- Badet: Jeg har kjøpt noen kubbelys og noe stæsj for å pønte litt. Tenne lysene, eller er det overkill?
- Terassen: Vi rydder den omtrent helt, men kan putekassa stå igjen?

Jeg har bedt Alberto om å skru ned monsterhøytalerne bak sofaen, og han skal også pakke ned PlayStation og en duppedings til sånn at det blir symmetri i stereobenken. TV'n må nesten få være igjen, ikke sant?

Det blir sikkert flere spørsmål etterhvert.

  Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 19:23   #28
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.398
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

[quote=Albertine;2476536]All sympati, tink. Dette er ikke morsomt.

Fjern Kiddostol, Om bordet er flott så ta løper. Duker kan ta mye av rommet og gjøre at det føles mindre.

Ikke tenne lysene.

Kan du ikke flytte putekassen akkurat når han/hun tar bilder?

TV kan være igjen

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 18:08   #29
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Nå begynner ting å ta form her. Jeg rydder og shiner i stua mens Alberto flytter køyesengene ned en etasje. I dag har vi malt, satt opp listverk og byttet en lampe på badet, og jeg har kjøpt orkideer, liljer og masse frukt til fruktfatet som skal på benken. Jeg kommer sannsynligvis ikke til å klare å bestemme meg for hvilken pynt som skal på hvilket bord.

  Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 19:50   #30
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Da skal vi hjelpe deg.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 20:16   #31
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Ikke stress med bodene nå, det blir ikke tatt bilde der, det er viktigere å få de på plass under visning.

Da vi tok bilder til vårt hus i vinter så var det veldig ryddig og lite ting der hvor bildene var. Bort med trip-trap, bærte bort lenestoler, her skulle vi vise plass.

Så ryddet vi resten før visning - kjøpte litt tid på den måten.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:42   #32
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Fææææærdi.

  Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:44   #33
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Hurra!!
Og NÅ så jeg tråden, ellers hadde jeg ment noe oppi her forlengst

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:45   #34
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Bare men litt likevel du, m^2.

  Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:46   #35
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

legg ut bilder da?!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:46   #36
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Håkkei. Jeg ble nettopp kurert for å flytte til noe større. Må man virkelig shine opp egen kåk først?

Heia!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:48   #37
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Skal prøve på bilder i morgen, nå er det for mørkt.

Blondie, man må shine noe så inni hestræva. Anbefales egentlig ikke. Jeg var en stund fristet til å tenne på og trekke fra på skatten.

  Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:53   #38
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:55   #39
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Du må sjaine veldig ja
Også må man plassere ut pynt og blomster og sånt. Grøss og gru, meg som har denne symmetrisyken og ikke klarer å forholde meg til å sette ting "tilfeldig" utover og "i grupper" og sånt. Det var noe av det mest stressende med hele greia.

Heiko hjalp meg, hun pekte og kommanderte og fortalte hva som skulle stå hvor. Jeg måtte tvinge meg til å sette ting vekk fra midten av bord og vinduskarmer og piano og slikt, men det ble SÅ fint. Og nå er huset solgt (sikkert bare derfor)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:58   #40
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Jeg skal ta bilder i morgen tidlig så du får godkjenne før fotografen kommer.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no