Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Skålding

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-10, 13:51   #1
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Skålding

Eg er så redd for at dette skal skje. Ein enkelt tekopp eller kaffikopp. Det er utruleg kor stor skade det kan gjere.
http://www.dagbladet.no/2010/09/02/t...likk/13210438/

Og eg har tidlegare vore skeptisk til rutinane i barnehagen ang. dette. Dei har fellesfrukost og felles lunsj. Eg veit ikkje korleis det er med lunsj, men til frukost er det enkelte tilsette som drikker te eller kaffi. Det er små barnehender som strekker seg etter leverpostei, det er melkeglas som veltar, det er mykje som skjer på ei og same tid. Dei tilsette kan umulig klare å ha kontroll på 20 par barnehender samla rundt eit bord. Derfor forstår eg ikkje at dei vågar å ha rykande varme krus ståande. Det er så himla fort gjort. Og det kan gjere så stor skade.

Eg har vore med å bytt på brannsår etter at barn har fått ein kopp med te over seg. Det var grusomt for barnet, det var fælt for foreldrene og det var fælt for oss som bytte. Ein liten tekopp. Eitt lite ubevokta øyeblikk der far snur seg etter melka i kjøleskapet.

Eg hugsar at eg har hatt ein tråd om dette før. Da vart det hevda at eg ikkje har noko med kva dei drikker i barnehagen. Det er greit, for meg kan dei drikke te og kaffi til det renner over. Men kva med å vente til den er litt mindre varm? At det ikkje ryker av den?

I barnehagen vår har det ikkje vore noko tema. Eg har tatt det opp, men det vart snakka bort. I mellomtida er eg nervøs. Eg veit kor brå Lillebror kan vere i bevegelsane. Eg veit kor mykje skade det potensielt kan gjere.

Korleis blir det gjort i andre barnehagar?

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 13:53   #2
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skålding

Skåldende varm væske skal ikke stå fremme i barnehøyde.

Basic HMS. Virkelig!!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 13:54   #3
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skålding

Hos oss kan vi drikke kakao, kaffe, te og adre varme drikker,men krus med det varme i skal stå høyt oppe så ingen barn får tak i de.

Hva de gjør i barnehagen poden går i, vet jeg ikke, for han har akkurat startet der. I den forrige han gikk , hadde de krus stående på bordet.

Poden fikk varm kakao over seg her hjemme, det var grusomt. Han ble helt fin igjen, men hadde brannsår en god stund, gjorde vondt både for liten og stor.
Så jeg er veldig påpasselig når det gjelder varm drikke.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 14:05   #4
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skålding

Barnehagen vår har totalforbud mot varm drikke på andre steder enn i personalområdet. Dette ble innført etter at styrer ble gjort kjent med at kaffe både skolder og etser.

Jeg har hatt kaffeforbrent barn så jeg vet hvor utrolig fort skaden oppstår.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 19:12   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skålding

I barnehagen Guttungen gikk i, er det totalforbud mot å drikke varm drikke i rom hvor det er barn. I Lillemann sin barnehage, og i min barnehage, er det ikke slikt forbud, men varm drikke skal aldri stå så barn kan få tak i koppen. Det blir drillet til stadighet - koppen på hylla!

(Og gjett om den assistentvikaren på småbarnsavdelingen som presterte å sette en glovarm tekopp midt på gulvet og gå fra den, fikk så ørene flagret. )

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 19:15   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skålding

Det er jo en selvfølge for barnehageansatte å ikke ha varme drikker der barna kan få tak i det. Det er jeg veldig glad for at alle på jobben min skjønner. Kaffe og lignende står innerst på kjøkkenbenken, eller det drikkes i pausen. Skulle bare mangle, altså. Jeg jobber på småbarnsavdeling og ungene er jo overalt hele tiden.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 20:56   #7
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skålding

Jeg syns egentlig det er litt rart å vandre rundt med kaffekopp i hånda mens man jobber også, jeg, i en såpass fysisk og bevegelig jobb. Hører ikke kaffe og te hjemme i pausene, egentlig?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 20:58   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skålding

Jeg skjønner ikke hvordan man har tid til å drikke kaffe/te når man jobber med barn, jeg. :svett:

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 20:58   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skålding

Forresten: De ansatte i barnehagen deres, Bergensis - de er på kurs i førstehjelp så ofte som de skal, sant? Kan dere få sneket inn noen formaninger om dette der?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 20:59   #10
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skålding

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg skjønner ikke hvordan man har tid til å drikke kaffe/te når man jobber med barn, jeg. :svett:

Nei, det er nettopp det - det virker da utrolig klønete og slitsomt å balansere en kaffekopp mens non klatrer oppetter beina dine, eller du skal hjelpe dem i gang med et puslespill?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 21:05   #11
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skålding

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Barnehagen min har totalforbud mot varm drikke på andre steder enn i personalområdet.

Det har vi der jeg jobber også. Personalet får heller ikke ha varm drikke på kjøkkenet som er tilknyttet avdelingene. Varm drikke skal KUN drikkes i personaleavdelingen

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 21:06   #12
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skålding

Jeg syns varm drikke egentlig burde vært forbeholdt pausene når man har en slik type jobb.

Jeg leste artikkelen, og jeg ble skikkelig skremt selv om jeg egentlig vet hvor stor skade varm drikke kan gjøre. Jeg har vært vitne til at det har skjedd, og jeg var også sammen med en som da han var liten hadde fått kaffe over seg, og armen hans bar veldig preg av det enda i ganske voksen alder.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 21:07   #13
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skålding

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nei, det er nettopp det - det virker da utrolig klønete og slitsomt å balansere en kaffekopp mens non klatrer oppetter beina dine, eller du skal hjelpe dem i gang med et puslespill?

Som eg sa i hi, så er det under frukost og lunsj det skjer. Dei tilsette sitter saman med barna og eter (og drikker) rundt eit stort langbord. Eg har aldri sett tilsette vandre rundt i lokalet med korkje kaffikoppar, snus eller seigmenn.

Eg må presisere at det ikkje er mange som gjer dette, berre ein eller to som eg har observert.

Eg skal ta det opp ein gong til.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 21:11   #14
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skålding

:lære seg å lese ordentlig: :flau.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 22:04   #15
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skålding

Jeg har til dags dato ikke observert maten deres, selv under tilvenningen, for vi skulle komme etter frokost, og gå (etterhvert bare foreldrene) før lunsj. Så sannelig om jeg vet hva de drikker...

Her hjemme drikkes ikke glodvarm drikke i nærheten av Knerten, enkelt og greit. Jeg drikker hverken te eller kaffe, og det begrenser problemet for meg. Faren drikker (somregel lett lunken) kaffe, og vi har derfor stadig kaffekopper i bokhylla og sånn. Langt oppe altså.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 22:12   #16
Aiza
Går videre
 
Aiza sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 664
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Sv: Skålding

Her drikkes det kaffe med melk i, den er pisslunken, men sånn får det bare være så lange barna er små.

__________________
Jente 01, Gutt 08 og jente nov 09
Aiza er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 22:21   #17
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skålding

De drikker kaffe og te, ja. I hvert fall om morgenen. Men jeg har aldri sett en kopp innenfor rekkevidde for ungene. Og innholdet i en kopp som står midt på bordet, regner jeg med at blir nok nedkjølt av turen over bordplata til at den ikke vil forårsake noe særlig skade.


Sist redigert av Slettet bruker : 02-09-10 kl 22:28.
  Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 22:30   #18
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skålding

Jeg har hørt så mange skrekkhistorier om barn og skålding/brannskader etter te/kaffe/kokende vann etc. av Rochermannen og svigerinna mi som tidligere jobbet på barneintensiven på Ullevåll at jeg tar aldri sjangsen på å ha slikt i barnehøyde.

Jeg er også forsiktig med grytehåndtak når jeg lager mat på komfyren, komfyren generellt og vannkokere. Rochermannen hadde en pasient, ett lite barn, som hadde fått en hel "kjele" med nykokt vann over seg da bunnen falt ut av vannkokeren når mora flytta på den. Skrekk og Gru!

Heldigvis er poden nå så stor at jeg kan forklare ham hva som er farlig og kan bli vondt om han kommer borti etc. det var mye skumlere for en tid tilbake da han bare var over alt uten respekt for noen ting.

På barnehagen han går på nå vet jeg faktisk ikke hvordan de gjør det, men det er en småbarnsavdeling med flust av babyer, så de bør iallefall være svært påpasselige.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 22:33   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skålding

Jeg fikk en gryte kokende vann over beina mine i 2004 en gang, smerten var så sinnssyk at jeg, voksne dama, lå og hylgrein HELE natta og ville dø. Da jeg endelig kom meg på legevakten, hadde jeg 2. og 3. gradsforbrenninger på beina og måtte på antibiotikakur pga. infeksjon i blemmer som var sprukket, og jeg hylte så hele legekontoret hørte det da legen renset sårene osv.
Bare tanken på at et lite barn går gjennom noe sånt og verre, er så grusom at jeg ikke orker å tenke på det.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 23:02   #20
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skålding

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Heldigvis er poden nå så stor at jeg kan forklare ham hva som er farlig og kan bli vondt om han kommer borti etc. det var mye skumlere for en tid tilbake da han bare var over alt uten respekt for noen ting.

Ja, det er vel ikke tilfeldig at artikkelen mente det var mest 1-2-åringer de fikk inn. Det er virkelig skummel alder, altså!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no