Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hadde det enda vært mannen som satt på maskinen med klær ...

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-07, 23:13   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Hadde det enda vært mannen som satt på maskinen med klær ...

... så hadde jeg sluppet å være så eitrende forbannet på meg selv akkurat nå.

Tidligere i kveld sorterte jeg ut klær til en middels mørk farget 40-vask. Ztjernas gule kosedrakt i velour fra Katvig ble kjapt vurdert til å "kanskje kunne farge av i hvitvasken" og ble dermed tatt med.

Det jeg ikke tenkte på var at ztjernas nye dongeribukse gikk i samme vask. Need I say more? Katvigdrakten kom ut fra maskinen med gusjegule og grå striper .

Jeg sprayet den med alle typer flekkfjerner jeg kunne finne, kjørte en 60-grader og maskinen skummet nesten over i forsøket på å fjerne tabben min. Dressen kom ut ganske mye bedre, men fortsatt ikke skinnende klargul som før.

Er det håp?
Kan velour farges?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 23:25   #2
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde det enda vært mannen som satt på maskinen med klær ...

Velour kan farges.

Lykke til.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 23:28   #3
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hadde det enda vært mannen som satt på maskinen med klær ...

Litt utenom spørsmålet ditt, men til en annen (?) gang:

Jeg har hørt en gang at enzymene i flekkfjernermidler ikke virker (så godt?) ved vask på over 40 grader...

Ellers kan sikkert velour farges - ring Panduro og spør der. Lykke til!

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 23:29   #4
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde det enda vært mannen som satt på maskinen med klær ...

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 23:46   #5
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde det enda vært mannen som satt på maskinen med klær ...

Om velouren kan farges avhenger jo hva den består av. Er det bomull så er det ikke noe problem, men det kan være det med sømmer. (tror nok ikke det på Katvig).

Om det er noen trøst er du ikke alene om å ønske å kunne skylde på mannen.

3 stykk kashmir gensere ødela jeg i fjor........ :støttende:

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 21:59   #6
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde det enda vært mannen som satt på maskinen med klær ...

Prøv å legge den i vann natten over (vanlig vann) og vask så på 40 grader lang syklus med sterk såpe (Omo Hvitt, BioTex e.l.).

Vann er et veldig bra løsemiddel.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 22:03   #7
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hadde det enda vært mannen som satt på maskinen med klær ...

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Prøv å legge den i vann natten over (vanlig vann) og vask så på 40 grader lang syklus med sterk såpe (Omo Hvitt, BioTex e.l.).

Vann er et veldig bra løsemiddel.

Også nå? Fikserer ikke en 60 grader flekkene?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 22:58   #8
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde det enda vært mannen som satt på maskinen med klær ...

Nei, i følge min mamma er det fremdeles håp. Og jeg har knalltro på min mamma, husmor-guru som hun er.

Det er verdt et forsøk, selv om det kanskje ikke er så veeeeldig trolig at det blir bra.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 23:04   #9
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hadde det enda vært mannen som satt på maskinen med klær ...

Skjedde noe av det samme for oss i sommer og jeg kjøpte flere flasker med flekkfjerning - både i flytende og pulverform. Blant annet en ny type flekkfjerningspulver fra Biotex (tror jeg det var). Plagget skulle legges i bløt over natten eller noen timer. Helt genialt. Det tok nesten vekk hele missfargingen. Kjørte også noen runder med noen flytende greier i maskinen. Plaggene ble så godt som fine igjen.
Lykke til!

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 13:06   #10
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Hadde det enda vært mannen som satt på maskinen med klær ...

Har desverre ikke noen tips til deg Zol, utrolig kjedelig det der.
Må bare fortelle at med en gang jeg så overskriften kom jeg til å tenke på Desembermamma sin fine angoragenser og trodde at "nå var den historie".

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 14:19   #11
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde det enda vært mannen som satt på maskinen med klær ...

Tja, angoragensre på 60 grader blir fine barneklær ... :erfart:

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no