Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Aksel Jær-stoler. Hvilken farge?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-16, 00:08   #1
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Aksel Jær-stoler. Hvilken farge?

Jeg har åtte jær-stoler i lakkert furu med stoffseter.
Disse skal leveres et eller annet sted for oppliming og maling.

Noen som har malt kjøkkenstoler og kan anbefale meg en farge?
Tenker på gråsvart selv. Har kjøkkenbord i hvitlakkert eik, og kjøkkeninnredning i smågulnet bjørk. Håper på å gjøre noe med kjøkkenet etterhvert, men det går på løsning, ikke farge i første omgang da det er et pent kjøkken.

Men hva slags farge passer da?
Har en kjempefin ph5.5-lampe jeg ønsker å henge opp. Men den er i dueblåish... original fra sekstitallet. Ønsker ikke å lakkere om den egentlig. Men mulig jeg gjør det for å unngå altfor mye fargekrasj på kjøkkenet.

Noen tips og råd?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-16, 00:14   #2
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Aksel Jær-stoler. Hvilken farge?

Kan de ikke ha blåfargen som lampen?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-16, 08:01   #3
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Aksel Jær-stoler. Hvilken farge?

Samme fargetone som lampen, men noe mørkere. Dueblått er fint til hvitt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-16, 17:56   #4
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Aksel Jær-stoler. Hvilken farge?

Jeg har hvitoljet eik benkeplate og parkett og syns blått står veldig fint til, har blågrå vegger og lamper. Ville også malt stolene blå.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-16, 18:23   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Aksel Jær-stoler. Hvilken farge?

Hva med å hvitolje stolene? Jeg foretrekker nok det fremfor en farge når det kommer til disse stolene.

Her fant jeg et bilde i blått (dog ikke dueblått):

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-16, 20:47   #6
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aksel Jær-stoler. Hvilken farge?

Ville tatt enten samme som lampa, eller hvitoljet. Men kult med farge da.
Evt ulike farger, om du er ekstra vågal.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 15:46   #7
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Aksel Jær-stoler. Hvilken farge?

Om jeg skal h it olje disse får noen andre pusse ned lakken altså.
Det er jo enormt mye jobb! DRØMMEN hadde vært ubehandlede, men fant disse brukt.
Å ha alle stolene blå syns jeg rett og slett blir altfor mye jeg?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 15:47   #8
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Aksel Jær-stoler. Hvilken farge?

Ulike farger hadde kanskje ikke vært så dumt? Kunne hatt de mitt ton i ton?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 16:19   #9
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.839
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aksel Jær-stoler. Hvilken farge?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Ulike farger hadde kanskje ikke vært så dumt? Kunne hatt de mitt ton i ton?

jepp, det synes jeg er en helt knall ide! Ta opp fargene fra lampen din og noe annet på kjøkkenet, så alt henger sammen.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 17:17   #10
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aksel Jær-stoler. Hvilken farge?

Ja! Ton-i-ton er kjempefint på sånne stoler. Har sett det på Y-stolen til Wegner, dritstilig!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_0150.JPG (23,6 KB, 25 visninger)
Filtype: jpg IMG_0149.JPG (27,3 KB, 31 visninger)
LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 21:28   #11
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Aksel Jær-stoler. Hvilken farge?

Jeg elsker y-stolen!!
Jeg er en sucker for god design. Bare så synd det er så dyrt. Derfor gamle jær-stoler og gammel ph5,5...

Jeg må låne med noen fargeprøver tror jeg. Evt ta med lampen til maleforretningen. hun som jobber der er veldig flink.

Har ikke lyst til å lakkere om den lampa. Men fargen er innmari vanskelig. Syns den er så dominerende....

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 22:07   #12
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Aksel Jær-stoler. Hvilken farge?

Kan du finne en gråfarge som passer til lampa? Og kanskje ta igjen lampe-farga i noen andre detaljer på kjøkkenet. Grå stoler vil kanskje virke litt roligere enn blå?

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 22:25   #13
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Aksel Jær-stoler. Hvilken farge?

Jeg er enig i at blått fort kan bli for mye. Spesielt med tanke på mye furu, så kan det det synes jeg. Ulike farger kan bli veldig flott! Tenker også at de ikke trenger å være innen samme farge, men begge deler funker

Dette Google-søket kom opp med masse fint

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 22:37   #14
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Aksel Jær-stoler. Hvilken farge?

Der var stolene mine og gitt! Men med annet sete.
Gråtoner tror jeg kan bli veldig fint faktisk.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-16, 00:07   #15
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Aksel Jær-stoler. Hvilken farge?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Der var stolene mine og gitt! Men med annet sete.
Gråtoner tror jeg kan bli veldig fint faktisk.

Ja, jeg synes de var utrolig nydelige i de fargetonene der. Skikkelig fresht

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no