Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Til dere som sier dere har et rotete hjem

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-09, 14:28   #1
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Til dere som sier dere har et rotete hjem

Jeg tror dere faktisk ikke. Jeg har jo vært hjemme i utallige hjem uten og bli bett på forhånd, slik at ikke det er blitt ryddet og shinet på forhånd.

Og selv om personen uskylder ser med at det ser hel bombet hos meg, så kan jeg ikke helt se det. Litt rotete kan det være, men bombet er det ikke.

Så det jeg tenker litt på er om man ser sitt eget rot så mye bedre en andre sitt? En fokusere jo kanskje litt på det negativet, eller en måler seg med det utopiske visnings hjemmer.

Ikke vet jeg.

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 14:32   #2
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.140
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem!

Jeg tror egentlig at man ser andres rot bedre enn eget. I hvert fall gjør jeg det. Sitt eget blir man jo vant til!

Så det er nok bare du som har lav standard.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 14:34   #3
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror egentlig at man ser andres rot bedre enn eget. I hvert fall gjør jeg det. Sitt eget blir man jo vant til!

Så det er nok bare du som har lav standard.

Jeg har nok ikke det heller, jeg er nokk litt det motsatte. En blandring av støv på hjernen og skapstapper

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 21:59   #4
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem!

Hos meg så hadde du garantert synes det var rotete om jeg hadde sagt at jeg hadde det bombet. Jeg lover deg. Men akkurat i dag kunne jeg faktisk fått uanmeldt besøk, men det er ikke ofte det er presantabelt til det for å si det sånn, så det er nok noen som har fått sjokk her, men som bare har latt være å si noe. Jeg gidder ikke å unnskylde det engang. Men loftstua mi er ikke til å vise frem nå. Den er et eget prosjekt snart å få frem.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 14:32   #5
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem!

Folk som unnskylder seg og sier at det er helt bombet når du med egne øyne kan se at det ikke er det, kan du naturligvis ikke stole på. Men det finnes folk som har det rotete hjemme på ordentlig. Det kan jeg garantere.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 17:49   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Folk som unnskylder seg og sier at det er helt bombet når du med egne øyne kan se at det ikke er det, kan du naturligvis ikke stole på. Men det finnes folk som har det rotete hjemme på ordentlig. Det kan jeg garantere.

Bidrar med garanti. Nesten så jeg skulle tatt bilde, men akkurat nå er det faktisk nesten ryddig her.

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 18:26   #7
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Jeg har nå først faktisk lest tråden og sier at dette var tråden sin, det! Jeg likte veldig "hva har du på stuebordet-tråden" og denne likte jeg like godt. Oppløftende å se at det faktisk ikke er mer rotete hos oss enn hos andre.

Men så er spørsmålet: har der flest ryddige dager eller flest rotete dager? Vi er kronisk rotete med mindre vi får besøk.

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 18:33   #8
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

[quote=Bauche;1669674
Men så er spørsmålet: har der flest ryddige dager eller flest rotete dager? Vi er kronisk rotete med mindre vi får besøk.[/QUOTE]

På vårt beste har vi det normalt rotete...

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 20:12   #9
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Vi har et rom vegg-i-vegg med stua. får vi anmeldt besøk med kort varslingstid, så skal jeg love at døra til det rommet er lukket....og særs rotete.

Slik er det hos oss også. Og siden vi bor på mikroskopiske 56 kvadrat er det senga og golvet på soverommet vårt som blir den store nødløsningen...utrolig kjip og måtte pløye seg frem til senga når gjestene har dratt...

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg har nå først faktisk lest tråden og sier at dette var tråden sin, det! Jeg likte veldig "hva har du på stuebordet-tråden" og denne likte jeg like godt. Oppløftende å se at det faktisk ikke er mer rotete hos oss enn hos andre.

Men så er spørsmålet: har der flest ryddige dager eller flest rotete dager? Vi er kronisk rotete med mindre vi får besøk.

Flest rotete her også.. Samboer har nå funnet ut at vi bør ha minst to planlagte besøk i uka, så klarer vi kanskje å holde leiligheten ryddig i lengre perioder *løsningsorientert herremann*

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 14:21   #10
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg har nå først faktisk lest tråden og sier at dette var tråden sin, det! Jeg likte veldig "hva har du på stuebordet-tråden" og denne likte jeg like godt. Oppløftende å se at det faktisk ikke er mer rotete hos oss enn hos andre.

Men så er spørsmålet: har der flest ryddige dager eller flest rotete dager? Vi er kronisk rotete med mindre vi får besøk.

Du ble litt glad da Poden åpne dørene til soverommet vårt da kanskje og til roterommet/gjesterommet. Jeg holdt det påklistrede smilet (*neidajegerdaikkeflau*) greit på eller hva?

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 19:58   #11
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

Du ble litt glad da Poden åpne dørene til soverommet vårt da kanskje og til roterommet/gjesterommet. Jeg holdt det påklistrede smilet (*neidajegerdaikkeflau*) greit på eller hva?

Som bare det Jeg forsto veldig godt at pulsen din ikke var helt på hvilepuls da Poden så energisk viste meg rundt - Ikke fordi jeg syntes det var så innmari rotete, men fordi jeg ikke hadde vært der før og har vært i situasjonen selv. (Bare vent til du og Poden skal komme på besøk hit og bo på lekerommet til gutta *legger eventuelle planer* Da blir det vel omvisning på alle våre heller uheldige områder)

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 00:57   #12
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Folk som unnskylder seg og sier at det er helt bombet når du med egne øyne kan se at det ikke er det, kan du naturligvis ikke stole på. Men det finnes folk som har det rotete hjemme på ordentlig. Det kan jeg garantere.

Det kan i grunnen jeg også.

*lat og sjuskete*

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 14:32   #13
Mariss
Superduperaktiv
 
Mariss sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 639
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem!

Ja enig med deg. Man syns ofte det ser helt fint ut hos andre, mens man syns det FLYTER hjemme hos en selv. Slik er det, og vil nok alltid, være

__________________
Storebror des-07 Lillesøster mars-10
Mariss er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 14:35   #14
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.140
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem!

Nå kommer aldri noen til å tørre å invitere meg hjem noen sinne!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 14:37   #15
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nå kommer aldri noen til å tørre å invitere meg hjem noen sinne!

Pft. Du har vært hos oss, og det var ganske rotete (men slett ikke på sitt verste, siden du ikke kom uanmeldt), og du oppførte deg eksemplarisk og sa ingenting stygt om det. Du er nok mindre skummel enn du tror.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 14:44   #16
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.140
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Pft. Du har vært hos oss, og det var ganske rotete (men slett ikke på sitt verste, siden du ikke kom uanmeldt), og du oppførte deg eksemplarisk og sa ingenting stygt om det. Du er nok mindre skummel enn du tror.

Men nå kommer du til å Tenke Ditt om t jeg sikkert Tenker Mitt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 14:36   #17
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem!

Men altså, at folk unnskylder seg for rot når det egentlig ikke er så veldig rotete betyr jo ikke nødvendigvis at de tror det er mer rotete enn det er, det betyr vel vanligvis bare at de skulle ønske det var mer ryddig enn det er, særlig når de har besøk.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 14:38   #18
eka
Grubler.
 
eka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.924
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men altså, at folk unnskylder seg for rot når det egentlig ikke er så veldig rotete betyr jo ikke nødvendigvis at de tror det er mer rotete enn det er, det betyr vel vanligvis bare at de skulle ønske det var mer ryddig enn det er, særlig når de har besøk.

Veldig enig! Jeg er nok en slik type. Jeg ønsker at det skal være like pent hele tiden.

__________________
Jente -02, gutt -06, gutt -13.
eka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 14:39   #19
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men altså, at folk unnskylder seg for rot når det egentlig ikke er så veldig rotete betyr jo ikke nødvendigvis at de tror det er mer rotete enn det er, det betyr vel vanligvis bare at de skulle ønske det var mer ryddig enn det er, særlig når de har besøk.

.. eller at de sikler etter komplimenter..

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 14:44   #20
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem!

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

.. eller at de sikler etter komplimenter..

Ja, kanskje det. De fiske kankje litt litt. For jeg pleier jo og svare at de ikke var noe rotete her og at her var nå det flott ol.

Kanskje jeg skal svare, ja her var det rotete og at de burde ryddet nok litt. Neste gang. Da blir jeg nok en popis og ha på besøk

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no