Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hvordan lager du grønnsakssuppe?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-13, 08:31   #1
guttemamma
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 549
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Hvordan lager du grønnsakssuppe?

Jeg har lyst å lage em grønnsakssuppe som er mild og god som ungene kan like!

Hvordan lager du det? (Jeg er ingen god kokk så gjerne litt detaljert)!

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 08:42   #2
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan lager du grønnsakssuppe?

Vanligvis skjærer jeg bare opp div. rotgrønnsaker, paprika, stangselleri og purreløk pluss evt. kjøtt eller pølser. Og så syns jeg det er godt å ha byggris eller linser oppi, da blir det mer mettende.

Ellers er det jo også godt med supper som man bruker stavmikser eller blender på. Blomkålsuppe er jo veldig enkelt, bare å koke blomkål i melk/fløte, bruke stavmikseren og smake til med salt og pepper.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 09:11   #3
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.007
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan lager du grønnsakssuppe?

Gulrot, kålrot, kål og løk. Jeg syns det høres lite ut, men kommer ikke på hva annet jeg har hatt i.
Jeg bruker buljong og krydrer.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 09:16   #4
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan lager du grønnsakssuppe?

Legge litt byggryn i bløt kvelden i forveien.
Koker opp byggryn med buljong. Har i oppkuttede poteter, gulrøtter, kålrabi og purreløk. Lar det koke litt. Har i pølsebiter mot slutten av koketiden.
(Det står på pakken hvor lenge byggryn bør koke, så jeg bruker det som utgangspunkt)

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 09:49   #5
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.436
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan lager du grønnsakssuppe?

Skal jeg lage fra bunnen av gjør jeg omtrent slik:
Skjærer opp, i små biter, gulerøtter, kålrabi, poteter og purre. Har i væske, fondcup(buljong eller lignende), litt salg og en god del pepper. Lar det putre og koke og rett før servering har jeg oppi pølser/kjøttboller eller slikt - men den kan selvsagt serveres uten også.

Enda enklere tar jeg en frossen pose lapskasblanding, vann, krydder/fond/buljong og gjør forøvrig som over.

Det hender jeg kombinerer også, mest for å få brukt rester i kjøleskapet; litt lapskausblanding og resten grønnsaker fra kjøleskapet som ellers ville ha nærmet seg å gå av seg selv.

Byggryn holdes langt unna mine supper...

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 09:58   #6
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan lager du grønnsakssuppe?

Frossen lapskausblanding. Væskemengden avgjør om det blir suppe eller lapskaus. Buljong og pølse/kjøttboller. Enkelt og greit.

Har jeg bedre tid bruker jeg gulrøtter, kålrot, potet, purre, + evt andre grønnsaker jeg har liggende, buljong, vann, salt og pepper.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no