Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Toro sjokoladekake uten gluten, hvordan kan jeg gjøre den bedre?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-13, 15:13   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.327
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Toro sjokoladekake uten gluten, hvordan kan jeg gjøre den bedre?

Jeg har aldri i mitt liv brukt slike pakker med ferdigblandete kaker i poser. Nå skal jeg lage kake til blant annet et barn som er glutenintorelent og da har jeg skjønt at Toros ferdigblanding er bra. Jeg tror at jeg har smakt den hos noen andre og jeg syns selv at den blir ganske tørr, men kanskje den har vært stekt for lenge. Hvordan kan jeg sprite den opp litt? Ha mer egg i?

Jeg er ikke noe flink på å dekorere kaker, men hva anbefaler dere til en nybegynner som ikke lliker å dilldalle med kaker, men gjerne lager noe godt? Det er barnekalas.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 15:16   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toro sjokoladekake uten gluten, hvordan kan jeg gjøre den bedre?

Hvis den blir for tørr har den blitt stekt for lenge. Jeg slenger oppi kanel i tillegg.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 15:24   #3
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toro sjokoladekake uten gluten, hvordan kan jeg gjøre den bedre?

Jeg har i smeltet meierismør og eplejus i stedet for vann. Da blir den mye saftigere.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 15:43   #4
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toro sjokoladekake uten gluten, hvordan kan jeg gjøre den bedre?

Jeg bakte denne igår, og synes den er som en helt vanlig langpannekake som barn stort sett liker godt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 15:45   #5
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Toro sjokoladekake uten gluten, hvordan kan jeg gjøre den bedre?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg bakte denne igår, og synes den er som en helt vanlig langpannekake som barn stort sett liker godt.

Jepp. Og ekstra god blir den med smør i stedet for olje. Jeg liker den. Og selvsagt med en skikkelig glasur, ikke sånn vann/melis/ferdigkakaoblandings.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 15:48   #6
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Toro sjokoladekake uten gluten, hvordan kan jeg gjøre den bedre?

Hvis du bruker (koke)sjokolade i glasur, husk å sjekke den for gluten også.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 16:05   #7
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Toro sjokoladekake uten gluten, hvordan kan jeg gjøre den bedre?

Vi har laget med kokosmelk til et barneselskap, den var populær blant alle.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 17:09   #8
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Toro sjokoladekake uten gluten, hvordan kan jeg gjøre den bedre?

Jeg smakte den med sjokoladebiter i, den var skikkelig god! Bare hakket sjokolade oppi røra.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 17:33   #9
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Toro sjokoladekake uten gluten, hvordan kan jeg gjøre den bedre?

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Jeg smakte den med sjokoladebiter i, den var skikkelig god! Bare hakket sjokolade oppi røra.

Det pleier jeg å gjøre også.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 19:27   #10
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Toro sjokoladekake uten gluten, hvordan kan jeg gjøre den bedre?

Jeg lagde den forrige helg, den ble saftig og god. Cluet er å ikke steke for lenge! Bruk smeltet smør. Jeg kan tenke meg å dele den i to og smøre god glasur i mellom gjør det enda bedre.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 19:53   #11
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Toro sjokoladekake uten gluten, hvordan kan jeg gjøre den bedre?

Eg deler den og har enten glasur eller vaniljekrem inni.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 22:52   #12
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toro sjokoladekake uten gluten, hvordan kan jeg gjøre den bedre?

Jeg glaserte med tynt lag glasur enkelt lagd av melis, kakao og vann. Bakte med soyaolje. Kaka falt i smak hos alle, det er en "barnekake", men tørr synes jeg ikke den er.
Jeg kjøper sånne bokser med fire ulike typer "strøkakepynt" og denne gangen pyntet storebror med alle fire typene. Ble fint, synes jeg, og man slipper at ungene krangler om rød seigmann eller kun spiser pynten....

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 23:50   #13
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Toro sjokoladekake uten gluten, hvordan kan jeg gjøre den bedre?

Jeg har stort sett lagd den helt vanlig, men den har aldri blitt tørr, så den du har smakt har nok stekt for lenge. I fjor fylte jeg med bringebærkrem (med havrekrem så den også forble melkefri), det ble veldig godt. Sjokoladebiter i hørtes jo veldig godt ut, og eplejuice er veldig godt i bakst. Uansett hva du velger, sjekk gluteninnhold i alt.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 23:58   #14
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.327
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toro sjokoladekake uten gluten, hvordan kan jeg gjøre den bedre?

Takk for mange gode tips!

Jeg har bakt mange kaker i mitt liv, men Toro er jeg nybegynner på.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-13, 00:17   #15
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Toro sjokoladekake uten gluten, hvordan kan jeg gjøre den bedre?

Synes den er ok, men anbefaler smør i stede for olje.

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-13, 00:29   #16
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Toro sjokoladekake uten gluten, hvordan kan jeg gjøre den bedre?

Jeg måtte også prøve meg på Toro sjokoladekake nylig og den ble veldig saftig og god. Forventet at den skulle bli tørrere, men mulig smeltet smør og ikke for lang steketid gjorde susen. Lagde glasur av melis, smøreost og et egg. Det ble veldig godt.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-13, 01:25   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Toro sjokoladekake uten gluten, hvordan kan jeg gjøre den bedre?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg bakte denne igår, og synes den er som en helt vanlig langpannekake som barn stort sett liker godt.

Enig! Jeg har brukt den i barneselskapene. Det har alltid gått mye kake da.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-13, 17:26   #18
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Toro sjokoladekake uten gluten, hvordan kan jeg gjøre den bedre?

Men Toro langpanne-sjokoglasuren er ikke så veeeldig god.

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no