Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Nytt barnehageår, gode forsetter, så trenger oppskrift på grove småpaier!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-08, 21:32   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.499
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Nytt barnehageår, gode forsetter, så trenger oppskrift på grove småpaier!

Ja overskriften (som jeg vet er altfor lang) sier vel alt. Jeg er ikke så veldig stolt over de urkjipe matpakkene jeg oftest sender med avkommet. Lunsj ordner de i barnehagen, men vi sender med mat til 15-måltidet.

Jeg tror han hadde satt pris på små paier, og siden jeg akkurat har kjøpt verdens søteste Le Creuset hjerteformede porsjonsformer, har jeg lyst å lage småpaier i disse.

Noen som har oppskrift på sunne, gjerne grove paier med forskjellig fyll?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 00:23   #2
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.790
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nytt barnehageår, gode forsetter, så trenger oppskrift på grove småpaier!

*følger med*

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 01:33   #3
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nytt barnehageår, gode forsetter, så trenger oppskrift på grove småpaier!

Ingen paiforslag, men hva med matmuffins? Oppskrift ligger her inne.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 07:09   #4
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.995
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt barnehageår, gode forsetter, så trenger oppskrift på grove småpaier!

Kan du ikke bare finne en oppskrift her inne på en normalporsjon og spre den i de små formene? Jeg bruker ofte gode, gamle kombinasjoner som skinke og løk, bacon og brokkoli eller bacon og paprika, men det er jo bare fantasien og barnets ønsker som setter grenser for hva du kan ha i.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 10:42   #5
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.499
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nytt barnehageår, gode forsetter, så trenger oppskrift på grove småpaier!

Jeg fant Mims gamle oppskrift på middagspai, med grov bunn og fyll av bacon, asparges, løk, broccoli og fetaost som jeg fordelt i 4 former. Den ene er i dag sendt med gutten i barnehagen, jeg er spent på om den blir spist!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 11:01   #6
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nytt barnehageår, gode forsetter, så trenger oppskrift på grove småpaier!

Man kan godt lage paiskallet av potetmosrester, olivenolje og grovt mel. Skulle tro det er sunt til hverdagskost.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 11:09   #7
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.341
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nytt barnehageår, gode forsetter, så trenger oppskrift på grove småpaier!

Opprinnelig lagt inn av Ina, her.

Ingen paiforslag, men hva med matmuffins? Oppskrift ligger her inne.

Link?

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 12:29   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.738
Blogginnlegg: 630
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt barnehageår, gode forsetter, så trenger oppskrift på grove småpaier!

Ikke for å kuppe tråden, men tror dere man kan lage scones i muffinsformer? Jeg har nemlig noen hodeskallemuffinsformer som Glitterbarnet elsker, men jeg syns matmuffins ofte blir litt gummiaktige.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 15:14   #9
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.995
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt barnehageår, gode forsetter, så trenger oppskrift på grove småpaier!

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ikke for å kuppe tråden, men tror dere man kan lage scones i muffinsformer? Jeg har nemlig noen hodeskallemuffinsformer som Glitterbarnet elsker, men jeg syns matmuffins ofte blir litt gummiaktige.

Det tror jeg sikkert at går an.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 15:26   #10
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.090
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nytt barnehageår, gode forsetter, så trenger oppskrift på grove småpaier!

Disse tror jeg at jeg skal lage noen av og fryse. Har nok litt grovt mel i deigen, og varierer fyllet. Tror nok det blir godt.

Men dere som sender med pai, fylte horn osv i matpakka: Spiser ungene det kaldt?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 16:32   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.316
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt barnehageår, gode forsetter, så trenger oppskrift på grove småpaier!

Akkurat det jeg lurte på også, før jeg blir overkreativ her.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 19:23   #12
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.499
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nytt barnehageår, gode forsetter, så trenger oppskrift på grove småpaier!

Den falt visst ikke helt i smak, fine paien min.

Andre forslag til ting man kan lage i store porsjoner og sende med i stedet for matpakke?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 19:28   #13
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nytt barnehageår, gode forsetter, så trenger oppskrift på grove småpaier!

Stek omelett i langpanne og stikk ut med pepperkakeformer. Mor får selvsagt kantene i sin matpakke.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 19:48   #14
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.368
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nytt barnehageår, gode forsetter, så trenger oppskrift på grove småpaier!

http://foreldreportalen.no/forum/sho...ght=matmuffins

Her er våre matmuffins. Ungene lagde i går. Kanskje moro om han får være med å lage og?
De er aller best nystekte da men.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 19:53   #15
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nytt barnehageår, gode forsetter, så trenger oppskrift på grove småpaier!

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Man kan godt lage paiskallet av potetmosrester, olivenolje og grovt mel. Skulle tro det er sunt til hverdagskost.

Nøyere beskrivelse kreves her. Hvor mye potetmos ifht mel? Går det med posemos (om noen i nøden -ikke jeg seff - skulle bruke slik styggedom)?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 20:00   #16
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Nytt barnehageår, gode forsetter, så trenger oppskrift på grove småpaier!

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.


Men dere som sender med pai, fylte horn osv i matpakka: Spiser ungene det kaldt?

Nå har jeg riktignok aldri sendt med pai, men ofte type pasta, fylte horn, sandwicher og slikt spiser hun kaldt. Ekstra stas er det om hun har fått vært med å lage det.

__________________
Ruskesara -05 Lillebror kom 10.august -09
" I don't need therapy. It's not my fault there's a disaster every time I blink. I want to f***ing move on and leave it behind me"
Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 20:20   #17
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nytt barnehageår, gode forsetter, så trenger oppskrift på grove småpaier!

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Man kan godt lage paiskallet av potetmosrester, olivenolje og grovt mel. Skulle tro det er sunt til hverdagskost.

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Nøyere beskrivelse kreves her. Hvor mye potetmos ifht mel? Går det med posemos (om noen i nøden -ikke jeg seff - skulle bruke slik styggedom)?

Jeg brukte i utgangspunktet denne oppskriften fra www.matoppskrift.no : Paideig med potetmos
Også har jeg bare freaket ut med olivenolje i stedet for margarin, og byttet ut hvetemelet med sammalt/grovt-blanding. :gæren:

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no