Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvilke julekaker og snacks skal dere bake i år?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-17, 00:02   #1
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.442
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvilke julekaker og snacks skal dere bake i år?

Til glede og inspirasjon tenkte jeg vi kunne dele årets snacks og bakelister - og kanskje en oppskrift eller to

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-17, 07:02   #2
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.337
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke julekaker og snacks skal dere bake i år?

I år skal jeg lage smultringer for første gang - det er jo det beste som finnes, så hvis noen har en novisesikker oppskrift, blir jeg glad for det.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-17, 07:03   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke julekaker og snacks skal dere bake i år?

Gule bomber, bountykuler og marsipan. Kan være jeg lager troikaruter når jeg først er i gang. - ja, og pepperkaker!

http://www.detsoteliv.no/oppskrift/bountykuler

http://sweets2share.com/blog/2011/12...e-jule-bomber/

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-17, 07:50   #4
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.858
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke julekaker og snacks skal dere bake i år?

I år blir det nok pepperkaker (og pepperkakehus), shortbread, kransekake, bordstabelbakkels, strull, marengs/pikekyss og kokosmakroner.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-17, 08:25   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.965
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke julekaker og snacks skal dere bake i år?

Jeg skal bake uhyre lite, for nå er det bare ett familiemedlem som spiser slikt og hun har ikke godt av å stå for konsumeringen alene. (Og til en forandring er ikke det familiemedlemmet meg.)

Jeg har bestilt en boks med havreflarn og en med punsjeboller fra en nabo som solgte for fotballaget til sønnen.

Ungene skal sikkert bake en ladning med colakaker og en med pepperkaker. Det synes de er så stas. Jeg må bare huske å hive pepperkakene fra i fjor først.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-17, 08:59   #6
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.424
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke julekaker og snacks skal dere bake i år?

Her blir det nok det samme som alltid. Marsipan, pepperkaker, fløtekarameller, risboller, en slags havreflarnlignende greie som kalles karamellspon, og 12-åringen kan godt få lage samme kokosmakroner og brune pinner som hun lærte på skolen i fjor, for de ble veldig gode.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 08-11-17 kl 09:27.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-17, 08:59   #7
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke julekaker og snacks skal dere bake i år?

Pepperkaker, brune kaker til yngste, marsipan, brente mandler, kanskje peppermynter og sikkert salt karamellsaus. Det holder.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-17, 09:07   #8
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke julekaker og snacks skal dere bake i år?

Jeg spiser lavkarbo av medisinske grunner og har laget min egen lille kokebok med typisk julegodter. Alt fra sukse kake til marsipan, gele, bounty osv

Bruker sukrin og stevia. Alt er glutenfritt og det meste også uten melk.

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-17, 09:13   #9
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.333
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke julekaker og snacks skal dere bake i år?

Regner med at det blir brune pinner, kakemenn,cookies, og kanskje pepperkaker (ser at det ikke går så mye av dem). Muligens jeg lager bountykuler også, de pleier å være populære.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-17, 09:24   #10
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke julekaker og snacks skal dere bake i år?

Vi må for første gang i år satse glutenfritt. Vi må finne noen glutenfrie pepperkaker, enten ferdig deig eller lage deig selv. Videre satser vi på Bountykuler og risboller i alle fall, og havreflarn tenker jeg. Så får vi se litt. Tror jeg lager en ladning Berlinerkranser med gluten til å ha litt ved siden av og til å gi bort til den gamle naboen + selge på julemesse i barnehagen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-17, 09:32   #11
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke julekaker og snacks skal dere bake i år?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Vi må for første gang i år satse glutenfritt. Vi må finne noen glutenfrie pepperkaker, enten ferdig deig eller lage deig selv. Videre satser vi på Bountykuler og risboller i alle fall, og havreflarn tenker jeg. Så får vi se litt. Tror jeg lager en ladning Berlinerkranser med gluten til å ha litt ved siden av og til å gi bort til den gamle naboen + selge på julemesse i barnehagen.

Før når jeg spiste mel syntes jeg semper sine var gode
Ellers bakte jeg de selv

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-17, 09:35   #12
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke julekaker og snacks skal dere bake i år?

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Før når jeg spiste mel syntes jeg semper sine var gode
Ellers bakte jeg de selv

Semper sine ferdige eller har de deig? Vi må nok finne noe vi kan bake ut selv, men kjøper gjerne ferdig deig om noen vet om en god.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-17, 10:00   #13
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke julekaker og snacks skal dere bake i år?

Pepperkaker, Serinakaker, kransekakestenger, bountykuler, peppermyntekuler, karameller og figurer med marsipan/noguat (ikke hjemmelaget marsipan eller noguat). Skal prøve å ikke lage mer enn dette, det er bedre med dessert syns jeg.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-17, 10:12   #14
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke julekaker og snacks skal dere bake i år?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Vi må for første gang i år satse glutenfritt. Vi må finne noen glutenfrie pepperkaker, enten ferdig deig eller lage deig selv. Videre satser vi på Bountykuler og risboller i alle fall, og havreflarn tenker jeg. Så får vi se litt. Tror jeg lager en ladning Berlinerkranser med gluten til å ha litt ved siden av og til å gi bort til den gamle naboen + selge på julemesse i barnehagen.

I følge de jeg kjenner, som kan slikt, så har de super, glutenfri deig på type Meny og store cooper. Vet ikke hva den heter, men den er visst god å bake ut.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-17, 10:30   #15
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke julekaker og snacks skal dere bake i år?

Her er det jeg har på listen min, men får se hva jeg får tid til. Er ikke krise om noe ikke blir laget.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 0C46097C-0DD7-4333-8F18-F69C9BD2390D.jpg (9,7 KB, 13 visninger)
Filtype: jpg 97F22395-56BF-4CBE-951D-179BBD5D4E72.jpg (11,7 KB, 7 visninger)
zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-17, 11:22   #16
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke julekaker og snacks skal dere bake i år?

Vi har pleid å få julekaker fra mamma og svigermor men svigermor blir bare mer og mer gjerrig for hvert år og det er så mye om og men med dette så jeg satser ikke på noe særlig derifra.
Mamma har vondt i kroppen og orker ikke å stå noe særlig så jeg tror jeg skal spørre om jeg kan låne krumkakejernet og lage selv.

Så da blir det krumkaker, havreflarn, kokosmakroner og en form for kjeks/cookies. Kanskje også serinakaker om vi ikke får det.
Vi liker tørre kaker og alt blir spist opp.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-17, 11:47   #17
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke julekaker og snacks skal dere bake i år?

Sarah Bernhard til meg og pepperkaker, hvite kakemenn og havreflarn til ungene.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-17, 14:28   #18
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke julekaker og snacks skal dere bake i år?

Fine rundstykker
Zopf
Grove rundstykker
Nøttepraliner
Karamellkonfekt
Grittibänz
Bountykuler
Pepperkaker
Sandkaker
Lussekatter
Zimtsternen
Krumkaker
Hvite kakemenn
Drops
Drømmer
Kolakaker
Kokosmakroner
Stollen

Sarah Bernard får jeg i bytte for nøttepraliner og zimtsternen. Dessuten vurderer jeg leverpostei i år (igjen).

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-17, 14:36   #19
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke julekaker og snacks skal dere bake i år?

Pepperkaker, chocolate chip cookies og biscotti. Og kanskje litt konfekt.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-17, 15:30   #20
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke julekaker og snacks skal dere bake i år?

Her er det det samme som alltid:

- Svigermor baker "jullemanner" på førjulsbesøk i november
- Pepperkaker og pepperkakehus med Adrienne-familien (Ekstra for at Adrienne (#ekteingeniør ) monterer husene!!
- Peppernøtter, sandnøtter og kokosmakroner fra Haugesund Husmorskoles kokebok

Jeg har ofte planer om konfekt og karameller, men det koker stort sett bort.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no