Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-17, 11:04   #21
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Jeg skjønner at den kan være trøblete.
Min eldste er ikke interessert i Halloween og sier at ingen på trinnet hans gjør noe ut av den dagen. De to andre hadde nok ønsket å reke på dørene, men begge skal på klassearrangement. Jeg synes klassefest Halloween er genialt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 11:05   #22
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Eldste på 13 skal til bestevenninnen, de to skal se film, spise godteri og prøve å skremme ungene som kommer på døren. Gutten på 10 sier han skal være hjemme og spise godteri fra det vi skal dele ut. Han har visst ingen planer om å invitere noen hit, men vi får se. Lillesøster skal iallefall først i bursdagsselskap. Hun snakker om at hun vil gå knask eller knep sammen med bestevenninnen, men jeg er litt usikker på om bestevenninnen får lov til å gå. Vet at moren iallefall tidligere har hatt en del motforestillinger mot halloween og at de ikke har hatt på utelys eller delt ut godteri.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 11:23   #23
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Minste skal på klassefest, arrangert i regi av høstgruppen, som er et initiativ drevet av foreldrekontaktene. De skal gå i grupper. Høres nå ut som hun og noen av venninnene skal gå for seg selv etterpå, et annet sted. Mellomste skal på Halloweensamling hos dirigenten i korpset, han inviterer alle som vil i HK hjem til seg. Dessuten er det stor happening på skolen hennes på dagen, utkledning og halloi. Blir litt fint å bli ferdig med alt dette her ja.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 11:40   #24
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Full kræsj her også, hos min ene:

Mitt barn (jente, 10 år) har to bestevenninner, A og B. De er et tett trekløver som stort sett leker veldig fint sammen, og mitt barn er veldig knyttet til dem begge. A har store sosiale utfordringer, og sliter med angst i forhold til settinger der det er mange barn, der hun ikke vet nøyaktig hva som skal skje. B har ingen diagnoser eller uttalte problemer, men er bare et litt forsiktig barn som heller ikke er glad i settinger med mange feststemte barn. Barn B har derfor invitert A og mitt barn hjem til seg, til en liten "fest", og knask eller knep i hennes nabolag (som er langt unna der vi og A bor, og helt i utkanten av skolektretsen). Høres jo egentlig greit ut, men så har trinnkontaktene og noen foreldre invitert til en felles sammenkomst for alle i klassen, men A og B vil ikke dit, av nevnte grunner.

En kveld er mitt barn oppløst i tårer, over et for henne uoverkommelig dilemma. Mitt barn har nemlig også en venninne C (ikke like nær venninne som de to andre), som (også) er litt sosialt utenfor, og litt krevende å være sammen med, da hun ikke helt forstår sosiale koder, og mitt barn er vel nærmest den eneste hun har som hun kan kalle en venn. C er ekstremt opptatt av halloween, og har spurt mitt barn nærmest hver dag siden skolestart i høst, om ikke de kan være sammen på halloween. Hun har ingen andre å være med. Min datter forteller at C er ikke invitert til B. Tvert om, B har sagt rett ut at hun ikke ønsker C på sin "fest", og vil at A og min datter skal holde sammenkomsten hemmelig for C. A og B lyver for C, og sier at de alle skal på felles klassearrangement, for å få henne til å gå dit, mens de selv altså skal treffes hos B.

Min datter synes dette er helt forferdelig. Hun vil ikke lyve for C, hun vil ikke skuffe B som har invitert henne, har planlagt fest, og som gleder seg veldig til at de tre bestisene skal kose seg sammen. Og hun aner ikke hva hun skal svare C som stadig spør om de skal gå sammen, så hun trekker på skuldrene og svarer bare "det kan vi sikkert", noe som sårer C, som tolker det som at min datter ikke egentlig har lyst til å være med henne. Min datter er fortvilet og ønsker bare at halloween er over.

For meg er dette en no-brainer. Det hjelper ikke hva slags utfordringer og diagnoser A og B måtte ha, sånt gjør man ikke. Jeg sa fra at når det arrangeres felles opplegg så får de dra dit, ikke lage egne private og ekskluderende hemmelige fester. Jenta mi må gjerne ta med seg både A, B og C hjem etter skolen, og kle seg ut hos oss, og gå sammen til det felles arrangementet (gangavstand fra oss). Hvis A og B ikke takler felles klassefest får de to finne på noe annet, men et slik opplegg de la opp til får rett og slett ikke mitt barn være med på. Jenta mi protesterte ikke, men virket rett og slett lettet over å slippe å bestemme selv. Jeg har også meldt fra til de to andre jentenes foreldre, og avslo invitasjonen til B, og forklarte hvorfor. De hadde selvsagt ikke fått med seg lyvingen og utestengingen av C, som de også sier er uakseptabelt. Så det ser ut til at i alle fall C blir med min datter hjem etter skolen, de kler seg ut hos oss, og går opp til det felles arrangementet sammen. A og B skal visst også dit først (forutsatt at A takler det), så da er de sammen der, og etterpå skal de kjøres til B, og gå knask eller knep der. Min datter og C er visst også velkommen til å være med på dette, men min datter har ikke lyst, hun vil heller gå med C i vårt nabolag. Hun vet jo at B egentlig ikke vil ha C der, men at foreldrene har bestemt at hun må. Men det er i orden, nå gleder hun seg faktisk, til at hun og C skal være sammen.

Så kort oppsummert og enden på visa: Mitt ene barn går med venninne C, til felles fest, og knask eller knep i vårt nabolag etterpå sammen med dem som måtte ha lyst til å henge seg på (hun vil si til klassen at alle som ikke har noen å gå med kan få være med dem), men uten sine to beste venninner.

Hos de andre to er det ukomplisert og uproblematisk. Guttungen på 10 skal også på felles klassearrangement, og gå knask eller knep med en løs og udefinert gjeng etterpå. 12-åringen skal være sammen med tre venninner hjemme hos en av dem, og se film og kose seg. De er visstnok for store til å gå knask eller knep, som visstnok er barnslig i år. På hennes trinn er det et godt og inkluderende miljø, og jeg tror ikke noen er utenfor der.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 30-10-17 kl 11:55.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 11:58   #25
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Yngste går til en jente i klassen som har invitert alle jentene, flott.

Eldste har planlagt med en venninne som har fått kjellerleiligheten til sin fest, og ikke søsterens. De har planlagt mat, pynt og film. Og også invitert en tredje jente som spurte om å få være med. Det er barnas versjon at de har ikke holdt noen utenfor. Jeg tror på de. Men så kom invitasjon fra ei i klassen til alle jentene i klassen. Og jeg har takket nei for første gang, og føler at det ikke er greit. Men jentene har planlagt og gjort krav på plass i ukesvis, de kommer ikke til å tilgi at jeg spolerer festen for å sende de på klassejente fest.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 12:01   #26
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Min er femten og skal ingenting i morgen kveld, unntatt å kle ut hundene, ta på seg heksehatt og håpe at noen ringer på. Vi har skummel halloweenpynt som sal settes ut i dag, tror jeg. Vi bpr sånn til at det er sjelden at noen kommer på døren, så vi kommer til å begrense innkjøpene ganske kraftig, men ha noe i bakhånd i tilfelle.

Hun var i halloweenbursdag på fredag, da - hvor de kledde seg ut og så film.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 12:05   #27
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Jeg liker heller ikke halloween så godt, selv om ungene stort sett har hatt noen å gå sammen med. I år skal storebror gå med en kompis, samme som i fjor. I tillegg er han invitert på halloween fest på torsdag til samme kompisen, da er hele klassen invitert. Lillebror skulle spørre en kompis i dag, men han har blitt syk så spørs om ikke hele halloween går fløyten.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 12:20   #28
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.786
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Trøblete her også.

De yngste (9) heist vil gå med har egne tradisjoner for gata, og hun tør ikke be seg selv. Jeg synes jeg har vært så mye "på" her at jeg har sagt til henne at denne gangen synes jeg hun skal se seg om etter andre, og etter en play-data forrige uke inviterte hun seg selv til ei klassevenninne som også skal ha fest i gata si.

Eldste (12) har spurt om vi bare kan dra bort til noen på besøk, han er ikke glad i Halloween. Så da gjør vi noe hyggelig med noen venner som heller ikke er så gira.

Gleder meg til det er over.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 12:29   #29
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Her har det, såvidet jeg vet, ikke vært vanlig med store fester. Bortsett fra at det ble arrangert et 'HalloVenn' arrangement på barneskolen. Litt usikker på hvordan oppslutningen va - vi boikottet det. Det har helst blitt til at de har gått noen sammen og så gått hjem til en av gruppa etterpå. Nå er de jo store (9. klasse), så i år er arvingen invitert hjem til en av jentene i klassen. Usikker på om det er alle jentene eller bare noen. Det er en ganske tydelig todeling av jentene i klassen.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 12:38   #30
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Hvis ungen ikke vil skal han få slippe, så lenge man som forelder er trygg på at barnet faktisk ikke har lyst. For "vil ikke" kan bety så mangt og jeg tenker det er viktig å være oppmerksom på.

Når det gjelder å få folk på døra, så kan du dele i foreldregrupper at dere gjerne vil ha besøk.

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 13:10   #31
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.356
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Yngste som går i 4.klasse er invitert hjem til en jente i klassen, hele klassen, tredje året på rad. De treffes der med foreldre til kaffe, kake og saft før vi går en runde i nabolaget (to gater). Han gleder seg stort.

Eldste som går i 7. har i år ingen planer. Hun blir enten hjemme og deler ut til de som kommer ellers inviterer hun nok et par venninner hjem til grandiosa, godteri og evt film.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 14:46   #32
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.604
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Her er jeg veldig i tvil om feiringen. Vi skal nemlig ha halloweenfest som fotballavslutning så det blir ingen gåing rundt. Det er lettvint for foreldre, men tenker samtidig på om det oppleves ekskluderende. Det er ikke vanlig med klassefester og slikt her på halloween så vi ødelegger ikke for noen sånn sett, men allikevel. Her har jeg følelsen av at det mest vanlige er små samlinger og så går man der man bor.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 15:00   #33
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Her prøvde juniorklubben på skolen å invitere alle i 4.-7. trinn på fest på ungdomsklubben sine lokaler denne dagen 31. oktober, men de hadde nesten ingen påmeldte, så den ble avlyst. Er nok for mange som vil "private" ting den dagen tydeligvis.

Ingen er i år bedt på noe privat fest av mine unger, og ikke aktuelt å ha det her heller på selve dagen 31. oktober siden eldste tulla har bursdag den dagen. Hun har aldri villet ha feiring på selve dagen sin.

14-åringen har bestandig vært ivrig på å komme seg ut den dagen med et par venner, enda så usosial hun er resten av året, men det skal hun ikke i år. Skal bare være hjemme (hun har bursdag så vi får ta litt kake og kos). 13-åringen har planlagt antrekket i lang tid og bestilt diverse ting fra Wish til kostymen sin. Hun skal bare gå med ei venninne på 31. oktober litt rundt, men de hadde kostymefest på ungdomsklubben på fredagen så hun også fikk brukt den da. 11-åringen har pleid å gå med en kamerat (de andre i klassen går i alt for store flokker), men i år vil han ikke det heller. Han har tatt på seg jobben i år til å dele ut gotteri på døra vår til alle som kommer.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 15:37   #34
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Jeg hadde ikke invitert til fest hvis mitt eget barn ikke ville feire.

Hos oss har en vennegruppe ansvaret for at alle i klassen får være med på fest. Klassen er delt i mindre grupper som spiser middag og går runden sammen.

Lillebror har vært veldig opptatt av at han også ville feire Halloween, så i år har vi invitert til fest. Jeg konfererte med barnehagen om det var innafor å invitere bare gutta på avdelingen, og det var det heldigvis. Jeg vil ikke ha ansvaret for 18 småunger Halloween, selv om det hadde vært hyggelig å kunne invitere alle.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 15:48   #35
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.118
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Nå ringte guttungen og MÅTTE SNAKKE OM HALLOWEEN!!!, så dette blir spennende...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 16:09   #36
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Sjuåringen min er takk og lov invitert til en nabojente. Jeg var veldig spent på hvordan det skulle bli i år. Alle naboungene fra 2010-kullet er invitert. Jeg må være med for at det skal være aktuelt.

17-åringen skal muligens finne på noe sammen med klassen, men de har ikke funnet ut hva og hvor.

14-åringen blir hjemme og skremmer de som ringer på, og deler ut knask.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 16:26   #37
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.272
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Jeg tenkte faktisk på det samme i dag.

Her skal Storebror på avlastning.

Klassen til Lillesøster skal ha "høstfest". Det er IKKE halloween, sier Lillesøster strengt, fordi at da kan ikke N komme, for hun er jehovas vitne og feirer ikke halloween.

Så ja. Nei, jeg vet da ikke jeg. Den "høstfesten" blir jo en forkledd haloween, der det er "rom for å kle seg ut, men ikke med masker", og "lov å ha med godis" og alle skal ha med seg et fat med mat, og jeg er rimelig sikker på at mange foreldre faktisk ikke skjønner at dette er høstfest og ikke halloween, og da blir det sikkert "halloween tema" mat og servietter og fandens oldemor, og hvordan blir da dette for N?

Akkurat i år kjenner jeg at jeg har hele greia oppi halsen og blir litt sånn "fuck it all".

Så vi skal på høstfest. Uten at Lillesøster skal kle seg ut - med pizzasnurrer også må jeg vel finne noe godteri som ikke har halloween tema og ta med til henne.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 16:28   #38
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.272
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Og nå ser jeg (som jeg trodde) at festkomiteen har laget invitasjon med "HØSTFEST", og greid å sette på bilde av "happy haloween".

:facepalm:

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 16:36   #39
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.272
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Men jeg fikk sjekket opp med mammaen til N, og de kommer.

Så da håper jeg at alt går for seg uten drama.

Og Storebror er overlykkelig for at han slipper å være med til klassen til Lillesøster, men rasende fordi at han ikke får ha day of the dead kostyme og "mexican sugar sculls".. :råll:

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-10-17, 17:20   #40
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.487
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Drama her også nå med 11åringen. Noen foreldre på kullet har laget en slags utefest/møteplass for å gå rundt fra. Dette er jo et fint og inkluderende tiltak så jeg meldte min jente på dette arrangementet. Men så er det ei som ikke skal likevel, og da vi jo ikke min jente heller. Hun har heller ingen avtaler andre og påstår hun skal gå knask eller knep alene. Det er ikke greit, så da blir det isåfall med meg på slep (en skjebne verre enn døden, skulle man tro elleveåringen). Så nå er jeg spent på hva det blir til her.

Sønnen min på ni har avtale med et par kamerater og småbrødre, så han er enklere.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no