Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilken kake skal jeg bake?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-17, 22:04   #1
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Hvilken kake skal jeg bake?

Jeg har invitert foreldrene mine og broren min og koma på litt forsinket bursdagskake til uka. Men jeg vet ikke hvilken kake jeg skal bake. De siste syv årene har jeg bakt en kake jeg aldri har prøvd før, så der har liksom blitt en tradisjon. Men jeg har sett på litt oppskrifter og finner ingenting jeg har lyst på.

Det må ikke være en vanskelig kake, og pynting er jeg ikke god på.

Noen som har tips?

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-17, 22:11   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg bake.

Bringebærkrem på nøttebunn. Tar litt tid pga. kremen må stivne, men er veldig enkel å lage.

http://www.foreldreportalen.no/forum...8&postcount=18

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-17, 22:13   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg bake.

Nå vet jeg jo ikke hva du har bakt tidligere, men "safarikake" er en superenkel kake som de aller fleste liker godt. Vi hadde den til fredagskaffe for en stund siden og hun som hadde den med seg måtte dele oppskrift med alle

Bunnen er knuste safarikjeks, så er det en blanding av philadelphiaost, melis og krem oppa før man topper det hele med friske bær. (jeg har smakt med blåbær, bringebær)

http://heidis-matkrok.blogspot.no/20...fari-kake.html

Ellers så er nøttebunn toppet med karamellsaus og krem veldig godt (men mektig)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-17, 23:02   #4
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg bake.

Du må lage Oreokake.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 07:43   #5
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg bake?

Har du sett denne?
https://gladkokken.no/2017/10/07/ver...regud-sa-godt/

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_0241.JPG (114,1 KB, 15 visninger)
__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 08:08   #6
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg bake?

Bollefoccacctia er supergodt og enkelt, oppskrift på krem.no.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 08:31   #7
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg bake.

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Du må lage Oreokake.

Hehe, det er faktisk den eneste kaken jeg ikke kommer til å bake. Jeg syns ikke den er så veldig god.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 08:33   #8
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg bake?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Har du sett denne?
https://gladkokken.no/2017/10/07/ver...regud-sa-godt/

Den så veldig god ut, men jeg syns den var litt for mye jobb med.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 08:35   #9
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg bake.

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Nå vet jeg jo ikke hva du har bakt tidligere, men "safarikake" er en superenkel kake som de aller fleste liker godt. Vi hadde den til fredagskaffe for en stund siden og hun som hadde den med seg måtte dele oppskrift med alle

Bunnen er knuste safarikjeks, så er det en blanding av philadelphiaost, melis og krem oppa før man topper det hele med friske bær. (jeg har smakt med blåbær, bringebær)

http://heidis-matkrok.blogspot.no/20...fari-kake.html

Ellers så er nøttebunn toppet med karamellsaus og krem veldig godt (men mektig)

Den så god ut. Så den må være med i vurderingen.

Det er egentlig ikke så nøye om det kommer forslag på kaker jeg har bakt før altså.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 08:39   #10
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg bake?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Bollefoccacctia er supergodt og enkelt, oppskrift på krem.no.

Jeg glemte å si at jeg ikke er så god på gjærbakst. Men den så veldig god ut, og det kan hende jeg prøver den en annen gang.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 11:40   #11
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg bake?

Jeg lagde snickerskake med karamell til bursdagsfeiringen til 12-åringen, og den var veldig populær: http://www.detsoteliv.no/oppskrift/s...e-med-karamell.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 23-10-17 kl 11:47.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 11:40   #12
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg bake?

Denne, men lag bringebærmousse istedenfor bringebærkrem.

http://trinesmatblogg.no/2011/09/22/...ringebaerkrem/

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 11:41   #13
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg bake?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Denne, men lag bringebærmousse istedenfor bringebærkrem.

http://trinesmatblogg.no/2011/09/22/...ringebaerkrem/

Denne bringebærmoussen er enkle og god.
https://www.godt.no/#!/oppskrift/745...ingebaermousse

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 13:08   #14
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg bake?

Har du prøvd gulrotkaken fra R.O.O.M - den er og veldig god.

http://www.detsoteliv.no/oppskrift/gulrotkake-fra-room

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 14:52   #15
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg bake?

Denne osteiskaka er enkel og veldig god!
Lag den dagen/dager i forveien.

http://www.detsoteliv.no/oppskrift/osteiskake

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 15:19   #16
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg bake?

ølkake! Det lagde jeg i helga og den var supergod! (Gidder kun å legge inn oppskriften hvis noen spør). Den kaken var veldig spennende da det var en sjokoladekake med litt øl i røra og så helte man over sukker, øl og vann, som rant ned og laget en flytende "saus" i bunnen. Minner litt om karamellpudding slik sett.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 18:11   #17
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg bake?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Har du prøvd gulrotkaken fra R.O.O.M - den er og veldig god.

http://www.detsoteliv.no/oppskrift/gulrotkake-fra-room

Den har jeg prøvd, og den er absolutt aktuell å lage igjen. Den var supergod.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 18:12   #18
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg bake?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

ølkake! Det lagde jeg i helga og den var supergod! (Gidder kun å legge inn oppskriften hvis noen spør). Den kaken var veldig spennende da det var en sjokoladekake med litt øl i røra og så helte man over sukker, øl og vann, som rant ned og laget en flytende "saus" i bunnen. Minner litt om karamellpudding slik sett.

Smaker den øl er jo spørsmålet, for det liker jeg ikke.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 18:17   #19
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg bake?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Denne osteiskaka er enkel og veldig god!
Lag den dagen/dager i forveien.

http://www.detsoteliv.no/oppskrift/osteiskake

Den så god ut. Tror det blir den ene, men jeg må nesten ha en til. Og tror du det går greit med 24 form? Det står 22 i oppskriften, men det har jeg ikke.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 18:28   #20
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg bake?

Dette er en annen variant av Snickerskake, som jeg synes er bedre. Den er litt luftigere. Når det står at den skal deles i to, betyr det rett over kaka (ikke dele i lag. Som en Kvæfjordkake/ Verdens Beste).

Alternativt lage begge sorter Snickerskake, og ha avstemning.

http://www.matoppskrift.no/oppskrift...49921_19118074

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no