Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Den frivillige redningstjenesten og dugnadsåndens betydning i samfunnet

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-17, 11:18   #81
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den frivillige redningstjenesten og dugnadsåndens betydning i samfunnet

Haha, den følelsen er helt egen, Poly. (Var et rimelig intenst slippin' through my fingers-øyeblikk da pjokken plutselig stakk avgårde for å sykle ned slalombakker og hoppe mellom bergknatter. Hvor ble det av lille kroppen som lekte med fingermaling vedkjøkkenbordet, lissom?)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-17, 11:22   #82
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den frivillige redningstjenesten og dugnadsåndens betydning i samfunnet

Jeg stiller gjerne på dugnad som jeg vet gir "resultater". F.eks. for fotballlagene til ungene der en del timers dugnad på helgeturneringen gir klubben en solid overskudd som brukes fornuftig gjennom året til beste for breddefotballen.

Dugnadshyppighet og -type på korpset synes jeg er helt håpløst. Still opp 2 t sent en fredag kveld og tjen 200 kr. Selg dopapir der 70 % av pengene går til andre enn korpset. Få fire loddbøker du ender med å kjøpe selv. Gå på konsert en ettermiddag og betal for å se eget barn spille i en vanlig korpssal i 30 min. Alt dette for å betale for en overpriset utenlandstur som du egentlig ikke ønsker at barnet skal være med på, men der presset er så stort for å delta at det blir kjipt å være med i korpset hvis du velger å la være.

Vi stiller på dugnadene vi settes opp på. I tillegg er mannen (hoved-)trener for skigruppen til en av ungene, og jeg bruker flere timer enn jeg tør tenke på som frivillig i en organisasjon. Frivilligarbeidet er noe som har gitt meg mange venner, ny og bred kompetanse og uendelig mange gode opplevelser. Og jeg ser at det jeg bidrar med er til glede og nytte for andre. I denne organisasjonen er det stort sett lett å rekruttere og holde på frivillige.

Inntrykket mitt (som jeg tror støttes av forskning), er at dunadsånden er omtrent på samme nivå nå som for 30-40 år siden.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no