Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hygiene på hotellrom

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-14, 10:06   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hygiene på hotellrom

Jeg har aldri antatt at hotellrom er bakteriefrie, det har heller aldri plaget meg nevneverdig. Men disse resultatene var virkelig ekle:

http://www.vg.no/forbruker/saa-moekk...ne/a/23282577/

Det rareste er nesten reaksjonene fra enkelte av hotelldirektørene.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 10:08   #2
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hygiene på hotellrom

Sitter akkurat nå og leser denne artikkelen. Æsj!!

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 10:08   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hygiene på hotellrom

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Sitter akkurat nå og leser denne artikkelen. Æsj!!

De snakker om det på P1 også akkurat nå. Mister frokostmatlysten.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 10:11   #4
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Hygiene på hotellrom

Er ikke veldig overrasket over det som kom frem her egentlig. Renholderne har jo ikke tid til å gjøre en grundig jobb. Det skal spares penger i " hue og ræva" hele tiden. Nå skal det sies at noen av flekkene de avdekket ikke synes uten spesialutstyr, ref. sædflekkene.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 10:12   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hygiene på hotellrom

Enig med Anita, jeg er ikke så overrasket. Det er litt sånn som med handlevognene i butikken, lukk øra og tenk på noe annet.

Men jeg var litt overrasket over noen av svarene fra hotellene. De var litt spesielle. Det er jo bare å beklage, og si at man skal bli bedre - trenger ikke bli sur og ikke ville snakke om det.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 10:15   #6
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hygiene på hotellrom

Opprinnelig lagt inn av Anita72, her.

Er ikke veldig overrasket over det som kom frem her egentlig. Renholderne har jo ikke tid til å gjøre en grundig jobb. Det skal spares penger i " hue og ræva" hele tiden. Nå skal det sies at noen av flekkene de avdekket ikke synes uten spesialutstyr, ref. sædflekkene.

Jeg tenkte noe av det samme. De har vel ikke tid til å gjøre annet enn det mest overflatiske, og i hvert fall ikke til å gå over dyner og tak etter flekker. Som noen skrev i kommentarfeltet: det eneste som kommer ut av undersøkelsen er vel at renholderne får enda verre arbeidsdager.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 10:18   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hygiene på hotellrom

Opprinnelig lagt inn av Anita72, her.

Er ikke veldig overrasket over det som kom frem her egentlig. Renholderne har jo ikke tid til å gjøre en grundig jobb. Det skal spares penger i " hue og ræva" hele tiden. Nå skal det sies at noen av flekkene de avdekket ikke synes uten spesialutstyr, ref. sædflekkene.

Jeg er helt enig i det. Men jeg syntes det var ekkelt at omfanget var så enormt. Og jeg ble overrasket over at resultatene ble avfeiet eller benektet. "Dette kan ikke stemme" var det en som sa.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 10:19   #8
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hygiene på hotellrom

Lotta Elstad tok jobb som rengjøringshjelp hos Thon og skrev boken "En såkalt drittjobb".

Sitat:

Husøkonomens irettesettelse av Lotta:
"Hør her. Jeg har vært fornøyd med deg til nå, men nå begynner jeg å tvile på deg. Du jobber altfor langsomt. Dere skulle vært ferdig med å vaske gulvene for lenge siden. Jeg forventer mer effektivitet. Du må få opp tempoet. Når du jobber på rommene, må du bli fort ferdig og springe til neste rom. Og hvis du blir ferdig før tiden, er det flott, men da må du løpe videre og finne ut om det er noen som trenger hjelp. Ok? Vaske rom, spring, spring, spring, neste rom."

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...duktId=3044940

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 10:24   #9
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Hygiene på hotellrom

[quote=Harriet Vane;4053476]Lotta Elstad tok jobb som rengjøringshjelp hos Thon og skrev boken "En såkalt drittjobb".

Den boken har jeg lest. Dessverre er dette hverdagen til veldig mange renholdere på hotell (sikker i andre avdelinger også). Jeg har jobbet som renholder på hotell i mange år og kjenner meg veldig godt igjen det som står i boken. For min del (mitt "hotell") var ikke forholdene så ekstreme, men det var ganske likt. Litt "light" utgaven av boken.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 11:28   #10
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Re: Hygiene på hotellrom

Kan noen vennligst anbefale meg et godt telt?

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 11:31   #11
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hygiene på hotellrom

Det er ekkelt å høre om. Men altså, det er sædflekker på veggene! Det er jo noen virkelig grisete gjester som er problemet her. Det må da kunne gå ann å ikke sprute sæd rundt hele rommet.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 11:59   #12
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hygiene på hotellrom

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Det er jo noen virkelig grisete gjester som er problemet her.


Det sier seg selv at man ikke kan ha nedvask av hele rommet daglig.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 12:10   #13
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hygiene på hotellrom

Jeg har knapt bodd på et hotellrom der det ikke har vært rik en ansamling av hybelkaniner under senga (jeg bøyer meg ned for å se om jeg har glemt noe når jeg reiser) og der underlaken/ sengetepper i alle fall ikke er skiftet/vasket på minst et halvt år. Det sier seg selv at de ikke har tid til det hver gang, og jeg har derfor ingen illusjoner om at hotellrommet mitt på noen som helst måter er renere enn huset mitt hjemme. Snarere tvert imot, huset mitt består i det minste av min egen dritt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 12:51   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hygiene på hotellrom

Dette minner meg om noe jeg har tenkt å spørre dere om i mange år, men jeg har glemt det. Dere vet de fleecegreiene som er vanlig å bruke ellers i Europa, de man legger oppå dynelakenet? (Som regel er de brune, av en eller annen grunn.) Vaskes de mellom hver gjest? Jeg har aldri trodd det, og heller aldri brukt dem, egentlig. Men det hender ungene fryser. Og de greier ikke ligge så stille en hel natt at lakenet blir liggende mellom dem og dette tykke teppet.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 13:06   #15
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hygiene på hotellrom

Ingen overraskelse i det hele tatt. Jeg har bodd endel på Oslo hotell betalt av arbeidsgivere de siste 20 årene. Jeg misliker alt på rommet, men velger å stole på sengetøyet. Antar at det er vasket med spray og papir når toalettskålen er full av papir etter rengjøring. Jo lengre bort fra Oslo, jo hyggeligere.

Forbrukerene her er nok ikke bedre enn på treningsstudio.

Ett sted i Toscana vasket de trekkene på sovesofaene. Det så rent ut og vi observerte trekk til vask. Ellers prøver vi å unngå sengetrekk og pledd. Synes det er blitt mindre tepper og puter og mer dekorremse nederst på sengen. Kan være pga kostnaden på vask og vrak også.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 13:31   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hygiene på hotellrom

Jeg er ikke først og fremst overrasket over nivået på vaskingen, men mest over det faktum at der ser ut som veldig mange mennesker er utrolig grisete. Er dere ikke overrasket over det i det hele tatt? Jeg vet jo at det finnes alle slags folk, men jeg bare ikke at det var så vanlig å kline sæd på vegger atdet tydeligvis forekommer på 5 av 9 hoteller.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 13:36   #17
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hygiene på hotellrom

Jeg står fram som en hotell-sexer, men tror ikke det har blitt klint ting verken her eller der i ettertid. Så, ja- jeg er litt overrasket.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 13:48   #18
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hygiene på hotellrom

Jeg er sjokkert over at folk faktisk har SEX på hotellrom!

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 13:49   #19
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hygiene på hotellrom

Det er ikke uten grunn at jeg så langt jeg kan, og særlig i Oslo, foretrekker å bo privat.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 13:50   #20
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hygiene på hotellrom

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg er sjokkert over at folk faktisk har SEX på hotellrom!

Er du?!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no