Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bruk av headsett/øreplugger under kjøring

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Headsett på bussjåføren?
Fysjom! Liv vil gå tapt! Flekk dem av! 15 16,85%
Fokuset bør være på veien. Sånt kan du gjøre hjemme. 62 69,66%
Greit nok, så lenge man er obs på verden rundt seg. 8 8,99%
Meh, hver sin lyst. 2 2,25%
Gaudaost 2 2,25%
Deltakere: 89. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-14, 20:46   #41
Mizar
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 22
Mizar er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Bruk av headsett/øreplugger under kjøring

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Denne dukka opp i Twitter-feeden min nå:



Forutsett at du jobber for Ruter: Når arbeidsgivar køyrer ein slik kampanje, tar det seg i beste fall ekstremt dårleg ut å køyre buss med headset.

Trikk vs headsett-på-full-guffe-fotgjengere blir jo noe litt annet da, gående har vikeplikt for trikken.

Nei, jeg jobber ikke for ruter. Er aldri i nærheten av oslo-gryta heller, hverken geografisk eller med tanke på trafikkmengde.

Mizar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-14, 20:50   #42
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruk av headsett/øreplugger under kjøring

Opprinnelig lagt inn av Mizar, her.

Trikk vs headsett-på-full-guffe-fotgjengere blir jo noe litt annet da, gående har vikeplikt for trikken.

Nei, jeg jobber ikke for ruter. Er aldri i nærheten av oslo-gryta heller, hverken geografisk eller med tanke på trafikkmengde.

Eh... fordi? Bussen, den har aldri vikeplikt, eller?

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-14, 20:56   #43
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruk av headsett/øreplugger under kjøring

Prisippet er det samme: Man skal være oppmerksom når man ferdes i trafikken. Utfallet kan bli virkelig stygt om man ikke er oppmerksom nok når man kjører noe så stort og tungt som en buss.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-14, 20:57   #44
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruk av headsett/øreplugger under kjøring

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eh... fordi? Bussen, den har aldri vikeplikt, eller?

Av og til kan det faktisk nesten virke som om bussen har forkjørsrett absolutt overalt.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-14, 21:02   #45
Mizar
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 22
Mizar er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Bruk av headsett/øreplugger under kjøring

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

I tillegg til at du er bekymret for å "stikke deg ut på arbeidsplassen".

Jeg stikker meg vel litt ut uansett, og det blir ikke bedre av at headsettet henger rundt halsen mesteparten av dagen. Litt sånn bygdedyr-tilstander her.

Føler for å presisere litt her, det er ikke sånn at jeg kjører konstant med lyd på øret. Mesteparten av tiden er de rundt halsen eller i sekken, og kommer på hvis det er en høvelig pause eller jeg er i vaskehallen, feks.

Har jeg tom buss på landeveien eller tidlig på morgenen/seint på kvelden kan det også hende de brukes under kjøring.

Mizar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-14, 21:12   #46
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruk av headsett/øreplugger under kjøring

Bare for å snu litt på det, viss det skjedde ei ulykke medan du køyrde med høyretelefonar på, ville du klart å la vere å spørje deg sjølv om det kunne vore unngått viss du hadde køyrd utan?

Eg tar nokre sløvande medisiner i periodar, kor det er delte meininger om eg kan køyre bil eller ikkje. Eg har spurd fleire legar og farmasøytar og fått ulike svar. Eg har vald å la vere å køyre med medisinene innabords, nettopp fordi eg tenker at dersom det skulle skjedd ei ulykke, ville eg med hånda på hjertet kunne seie at eg hadde gjort mitt beste. Eg trur eg ville trengd det, for å klart å leve med noko slikt i ettertid. Når det dreier seg om trafikksikkerheit, tenker eg at det handler ikkje om kva som er innafor og ikkje. Det handler om å gjere sitt beste. Og det å stenge ute trafikkstøy, som kan redusere reaksjonstida, er ikkje å gjere sitt beste.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-14, 21:14   #47
Mizar
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 22
Mizar er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Bruk av headsett/øreplugger under kjøring

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Av og til kan det faktisk nesten virke som om bussen har forkjørsrett absolutt overalt.

Ja. Det er akkurat sånn det er. Spre ordet!

Neida. Men det er jo ikke sånn at alle respekterer vikeplikten der den faktisk finnes, feks når man blinker ut fra holdeplass. Man vender seg fort av med å blinke og vente til folk stanser, for å si det sånn. Jeg blinker og setter bussen i bevegelse i en og samme handling, for å signalisere at jeg ikke er spesielt interessert i å "bare vente litt til", men ser jo selvfølgelig an situasjonen før jeg gir ordentlig på. De få sekundene på hvert stopp blir minutter etterhvert.

Som regel uten headsett på.

Mizar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-14, 22:04   #48
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruk av headsett/øreplugger under kjøring

Opprinnelig lagt inn av Mizar, her.

Ja. Det er akkurat sånn det er. Spre ordet!

Neida. Men det er jo ikke sånn at alle respekterer vikeplikten der den faktisk finnes, feks når man blinker ut fra holdeplass. Man vender seg fort av med å blinke og vente til folk stanser, for å si det sånn. Jeg blinker og setter bussen i bevegelse i en og samme handling, for å signalisere at jeg ikke er spesielt interessert i å "bare vente litt til", men ser jo selvfølgelig an situasjonen før jeg gir ordentlig på. De få sekundene på hvert stopp blir minutter etterhvert.

Som regel uten headsett på.

Jeg virkelig hater når busser gjør det. Det er utrolig arrogant, og skaper trafikkfarligw situasjoner. Da gir du jo ikke meg som kommer bak noe tid til å bremse ned og faktisk slippe deg frem.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-14, 22:07   #49
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruk av headsett/øreplugger under kjøring



Sjølv om du som bussjåfør har kontroll på din hastigheit, har du ikkje kontroll på om for eksempel bilen bak vrenger ut for å gi plass fordi sjåføren ikkje veit at bussjåføren har kontroll. Dessutan undergraver du respekten for yrkessjåførar blant privatbilistar og minsker sannsynlegheita for at kollegaen din blir slippe fram.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-14, 22:12   #50
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruk av headsett/øreplugger under kjøring

Opprinnelig lagt inn av Mizar, her.

Ja. Det er akkurat sånn det er. Spre ordet!

Neida. Men det er jo ikke sånn at alle respekterer vikeplikten der den faktisk finnes, feks når man blinker ut fra holdeplass. Man vender seg fort av med å blinke og vente til folk stanser, for å si det sånn. Jeg blinker og setter bussen i bevegelse i en og samme handling, for å signalisere at jeg ikke er spesielt interessert i å "bare vente litt til", men ser jo selvfølgelig an situasjonen før jeg gir ordentlig på. De få sekundene på hvert stopp blir minutter etterhvert.

Som regel uten headsett på.

Slik kjøring av busser irriterer vettet av meg. Bussjåfører må jo ta hensyn til at bilen som kommer bak både må få tid til å oppfatte og reagere.

Her i byen er heldigvis de fleste bussjåfører flinke. De setter på blinklys samtidig som de begynner å lukke dørene, og når dørene er lukket og de kan kjøre, så har det gått lang nok tid til at bilene som kommer bak rekker å bremse ned og evt stoppe.

Ang kjøring med headsett på, så fatter ikke jeg at folk klarer å gjøre det. Mye av bilkjøringen går på det å høre, og jeg personlig synes det er forferdelig å ikke høre hva som skjer rundt meg.

Det er pr i dag ingen regler som sier at det ikke er lov å kjøre med headsett på, men anbefalingene er at man ikke gjør det, fordi det tar bort mye konsentrasjon og hørselsinntrykk.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-14, 22:28   #51
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruk av headsett/øreplugger under kjøring

Jeg synes sjefen for UP sier det så fantastisk når han uttaler seg angående manglende reglement mot headset i førersituasjoner, (selv om han så klart også refererer til Veitrafikklovens krav om aktsomhet), "det er ingen regel mot å lese avisen mens man kjører heller, men alle skjønner jo at det er idiotisk".

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-14, 23:46   #52
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruk av headsett/øreplugger under kjøring

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg virkelig hater når busser gjør det. Det er utrolig arrogant, og skaper trafikkfarligw situasjoner. Da gir du jo ikke meg som kommer bak noe tid til å bremse ned og faktisk slippe deg frem.

Jeg er så enig!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-14, 05:47   #53
Mizar
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 22
Mizar er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Bruk av headsett/øreplugger under kjøring

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Slik kjøring av busser irriterer vettet av meg. Bussjåfører må jo ta hensyn til at bilen som kommer bak både må få tid til å oppfatte og reagere.

Her i byen er heldigvis de fleste bussjåfører flinke. De setter på blinklys samtidig som de begynner å lukke dørene, og når dørene er lukket og de kan kjøre, så har det gått lang nok tid til at bilene som kommer bak rekker å bremse ned og evt stoppe.

Det jeg opplever gang på gang er at hvis jeg blinker og venter, og ikke er rask nok når folk har stoppa (feks fordi jeg har glemt parkbremsen på, som tar 5-10 sekunder å deaktivere på enkelte busser) så freser de bare forbi allikevel. Hvis bussen er i sig, så skjønner de jo at det skjer noe. "I sig" betyr jo bare at hjulene såvidt går rundt, og jeg sjekker speil og blindsone før jeg svinger ut fra busslomma, selvsagt.

Det er sikkert bedre trafikkultur der du bor. Her er den temmelig råtten.


Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Ang kjøring med headsett på, så fatter ikke jeg at folk klarer å gjøre det. Mye av bilkjøringen går på det å høre, og jeg personlig synes det er forferdelig å ikke høre hva som skjer rundt meg.

Det er pr i dag ingen regler som sier at det ikke er lov å kjøre med headsett på, men anbefalingene er at man ikke gjør det, fordi det tar bort mye konsentrasjon og hørselsinntrykk.

Hvorfor er ikke radio i bil forbudt da, hvis det herper konsentrasjonen så innmari? Har jo allerede sagt at jeg ikke bruker dem hvis forholdene er krevende, og at jeg hører sirener/bilhorn/høye lyder gjennom pratinga.

Mizar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-14, 07:17   #54
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruk av headsett/øreplugger under kjøring

Men du hører ikke spede barnerop.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-14, 08:44   #55
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruk av headsett/øreplugger under kjøring

Har du vurdert en mellomløsning, hvis du absolutt må ha radio på øret og ikke på anlegget? Som syklist og fotgjenger har jeg ofte podcast på øret. Jeg bruker aldri headset, siden jeg syns det stenger for mye av trafikkbildet ute, men derimot én øreplugg. (Den andre lar jeg bare henge og dingle.) Det gir langt bedre hørsel enn headset og ødelegger ikke radioopplevelsen.

I bil bruker jeg det sjelden, siden jeg syns det er for lite trafikksikkert, men det er milevis bedre enn et headset, i alle fall.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-14, 09:25   #56
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruk av headsett/øreplugger under kjøring

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Har du vurdert en mellomløsning, hvis du absolutt må ha radio på øret og ikke på anlegget? Som syklist og fotgjenger har jeg ofte podcast på øret. Jeg bruker aldri headset, siden jeg syns det stenger for mye av trafikkbildet ute, men derimot én øreplugg. (Den andre lar jeg bare henge og dingle.) Det gir langt bedre hørsel enn headset og ødelegger ikke radioopplevelsen.

I bil bruker jeg det sjelden, siden jeg syns det er for lite trafikksikkert, men det er milevis bedre enn et headset, i alle fall.

Det har han svart på. Han liker ikke å bruke en øreplugg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-14, 09:26   #57
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruk av headsett/øreplugger under kjøring

Opprinnelig lagt inn av Mizar, her.

Det jeg opplever gang på gang er at hvis jeg blinker og venter, og ikke er rask nok når folk har stoppa (feks fordi jeg har glemt parkbremsen på, som tar 5-10 sekunder å deaktivere på enkelte busser) så freser de bare forbi allikevel. Hvis bussen er i sig, så skjønner de jo at det skjer noe. "I sig" betyr jo bare at hjulene såvidt går rundt, og jeg sjekker speil og blindsone før jeg svinger ut fra busslomma, selvsagt.

Det er sikkert bedre trafikkultur der du bor. Her er den temmelig råtten.

Om jeg hadde stoppet for en buss, og denne har stått på stedet hvil i 10 sekunder (?!), så hadde jeg også fortsatt å kjøre.. Kanskje om du konsentrerte deg mere om kjøringen, og ikke podcaster, så ville du husket noe så enkelt som parkbremsen.

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!

Sist redigert av Bamsemums : 22-08-14 kl 10:20.
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-14, 09:58   #58
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruk av headsett/øreplugger under kjøring

Jeg er litt overrasket over hvor sterk motstand Mizar får. Så vidt jeg har skjønt brukes headset på en relativt forsiktig måte, slik at det ikke er noen stor forskjell i forhold til radio. At signaleffekten er dårlig, er jeg enig i. Andre vet jo ikke at det er podcast du hører på. Så å droppe det av den grunn, høres fornuftig ut.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-14, 10:54   #59
Wingman
her skal det bli liv
 
Wingman sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Innlegg: 687
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Sv: Bruk av headsett/øreplugger under kjøring

Nei det er en uting. Du er på jobb og representerer selskapet ditt og det er de som betaler deg for å frakte bussen rundt uansett om der er passasjerer eller ei! Og du har jo allerede flere innspill fra kollegene om at dette viser feil holdning.

__________________
Pappaen til kiddo født 2010.
Wingman er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-14, 11:56   #60
Mizar
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 22
Mizar er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Bruk av headsett/øreplugger under kjøring

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Om jeg hadde stoppet for en buss, og denne har stått på stedet hvil i 10 sekunder (?!), så hadde jeg også fortsatt å kjøre.. Kanskje om du konsentrerte deg mere om kjøringen, og ikke podcaster, så ville du husket noe så enkelt som parkbremsen.

Jada, supermann. Du glemmer sikkert aldri noe du.

Dette understreker jo bare mitt poeng. bilister er utålmodige. Jeg er klar til å akselerere så fort bilene har vist at de stanser. Ofte må jeg stoppe bussen igjen og vente til 40-åringen med sint audi har snerra seg forbi. Gud forby at man blir liggende bak en buss.

Mizar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no