Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Førsteklassinger får ikke ha med pennal

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-14, 19:27   #1
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Førsteklassinger får ikke ha med pennal

Går det litt for langt når førsteklassinger ikke får ha med eget pennal fordi man er redd for å skape kjøpepress? Eller er det helt greit?

Sitat:

Rektor Laila Bragstad forklarer at skolen har bestemt dette for å få ro i klasserommet og mindre kjøpepress blant foreldre og elever.

http://www.t-a.no/nyheter/article100...e#.U_InyWPdZ3H

Jeg syntes det hørtes litt leit ut, jeg - husker hvor stolt Vesla var når skolesakene ble handlet inn, puttet i sekken og tatt med på første skoledag. Hvorfor akkurat pennal? Det var da en evig greie om skolesekker også i begynnelsen husker jeg, etter førsteklasse, hvor man ville ha den sekken som blinket og hadde snøkrystallrefleks, eller noe slikt. Og hvorfor forstår tredjeklassinger (som det nevnes i artikelen får ha med eget pennal) prinsippet om at man skal unngå å skape kjøpepress bedre enn førsteklassinger? Min erfaring er vel at kjøpepresset kom etterhvert, i førsteklassen var det mest akking og oiing over bling og paljetter og blinking og slikt, ikke merke eller pris.

Fikk din førsteklassing ha med pennal i dag?

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 19:31   #2
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Førsteklassinger får ikke ha med pennal

Ja, det fikk han. Men egentlig syns jeg det er unødvendig.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 19:31   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førsteklassinger får ikke ha med pennal

Akkurat det med ro og fikling kan jeg til en viss grad forstå, men kjøpepresset synes jeg blir et latterlig argument. Hva med skolesekkene da? Det beste hadde vel i så fall vært å ha bøkene i Rema-pose.

Her har de lov å ha med pennal, men jeg husker det ble diskutert da eldstemann også begynte på skolen, så noen steder har vel hatt dette forbudet noen år. Men tidligere har jeg kun hørt at førsteklassingene ble så distrahert av innholdet i pennalet.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 19:35   #4
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Førsteklassinger får ikke ha med pennal

Ja, altså det med kjøpepress syns jeg er et dårlig argument, men det er mye uro rundt de penalene, og i den førsteklassen jeg jobbet i i fjor så ga det seg heller ikke blant enkelte.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 19:38   #5
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førsteklassinger får ikke ha med pennal

Vi fikk beskjed i fjor at førsteklassingen ikke skulle ha med penal på skolen siden de hadde alt de trengte i klasserommet. Jeg husker ikke helt begrunnelsen, men jeg tror det var at de ble distrahert av det. At det også blir sammenlikning og styr rundt hvem som har hva, kan jeg lett forestille meg. (Jeg husker jeg hadde en svært kortvarig heltestatus i klassen da jeg kom med gitarformet penal.) De fikk også like skolesekker. Dette kan vel ha noe med gratisprinsippet i skolen å gjøre også. Alt nødvendig materiale skal være tilgjengelig for alle. Da er jo faktisk penal overflødig.

Jeg synes det er helt greit at de ikke skal ha det med. Det syntes minste også.

Nå spurte jeg henne om hvordan det er i år, og de trenger ikke ha med penal, men kan hvis de vil.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 20:01   #6
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Førsteklassinger får ikke ha med pennal

Slik har det vært på barneskolen vår også, og argumentene har vært at de har det de trenger i klasserommet, og at de nyinnkjøpte pennalene er en kilde til uro og mangel på konsentrasjon i klasserommet. Helt ok synes jeg.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 20:01   #7
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Førsteklassinger får ikke ha med pennal

Eldste her hadde vel forbod mot penal i tredje trinn. Fordi de fiklet så mye med blyantene, også gikk det med mye tid på spisse dem. Men det problemet har tydeligvis gått over, for i fjor ble det lov igjen. Jeg får litt spader av alle mulige regler som kommer og går....

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 20:06   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førsteklassinger får ikke ha med pennal

Det er ganske vanlig at førsteklassingene ikke får ha eller anbefales å ikke ha pennal. Dette begrunnes vanligvis med at de fikler bort mye av skoletiden med det.

Hos Minsta er pennal lov, men det skal kun inneholde blyant, viskelær, linjal og et lite utvalg fargeblyanter. Vi oppfordres til å spisse blyantene hjemme og sjekke spissene jevnlig, siden blyantspissing tar uforholdsmessig mye tid i timene.

Jeg syns det er helt ok at de gir beskjed om slikt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 20:07   #9
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Førsteklassinger får ikke ha med pennal

Jeg synes læreren til guttungen sa det godt på foreldremøte, de kom til å få en kurv med gode skriveverktøy og alt de trengte, så pennal var egentlig bortkasta penger. Så ingen pennal første skoledag og tenker at det er helt greit så lenge skolen stiller med skikkelig utstyr.

Begrunnelsene i artikkelen derimot, ikke like begeistret.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 20:08   #10
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førsteklassinger får ikke ha med pennal

Sånn var det hos oss også, og det fungerte supert. Vi var jo informert om det på forhånd også slik at det var jo ikke slik at førsteklassinger ble avvist med pennal på noe vis, det ble bare sagt veldig klart og tydelig at det kunne de evt ha hjemme når de gjorde lekser. Det blir mye fikling og dill med pennal hos de minste (hadde bare alle hatt fornuftig utstyr og ingenting annet inni der) og det fungerer bedre med bokser på bordene med egnet utstyr. Helt greit.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 21:26   #11
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Førsteklassinger får ikke ha med pennal

Det har vært sånn på denne skolen i mange år. Det kom som en overraskelse på snille besteforeldre som hadde kjøpt penal til skolestart.
Jeg skulle ønske det var mer kjent, for det å kjøpe inn eller få utstyr er stort. Det blir ikke helt det samme å bare ha penal hjemme. Og å informere om det første dag på skolen, da er det for sent. Jeg kunne ikke huske noen informasjon om det i forkant. Uten at jeg skal sverge på at det ikke ble gitt.

Ellers skjønner jeg godt at det blir sammenligninger og uro, når Hello Kitty penalets innhold skal sammenlignes med My Little Pony penalet. Skrivesaker utstyres med så mye figurer, glitter og blinking at det er forstyrrende. Det er ikke sikkert det gir seg heller.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 21:33   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førsteklassinger får ikke ha med pennal

Her får de ikke med pennal før i femte (oppdaget jeg brått for min nybakte femteklassing). Pennalet kan gjerne ligge i sekken og brukes på leksehjelp og SFO, men vi har hatt vårt hjemme til lekser.

Jeg synes det er helt topp. :lat:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 21:47   #13
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Førsteklassinger får ikke ha med pennal

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Slik har det vært her i flere år, har aldri tenkt over at det skulle være noe problem. De hadde felles esker med det de trengte på bordet til hver gruppe. Kjøpepress ble aldri nevnt som argument, men derimot det at førsteklassingene ofte er mer opptatt av hva som finnes i penalet enn hva som skjer i timene.

Jepp!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 21:52   #14
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.972
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Førsteklassinger får ikke ha med pennal

Her får de heller ikke ha penal. Mener at et argumentet er at det tar mye tid når mange elever skal finne penalene sine i sekken. Gratisprinsippet er et annet.
Minsten sa at de heller ikke i 2.klasse trenger penal.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 21:53   #15
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Førsteklassinger får ikke ha med pennal

Her er det lov med pennal, helt greit i grunn.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 21:54   #16
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Førsteklassinger får ikke ha med pennal

Jeg innbilte meg at det ikke var lov her hos oss i heller for det var ikke det når guttungen gikk så jeg har overbevist jentungen om at det trang vi ikke. Og jeg fikk bra sure øyne i fra hun når de andre dro opp penalet for å vise det i dag. Men rett skal være rett de hadde ett penal med farger i samt visk og blyant så det er ikke nødvendig i det hele tatt.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 21:59   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førsteklassinger får ikke ha med pennal

Jeg synes det er helt greit at de ikke skal ha penal før i tredjeklasse på vår skole. De har ikke sagt noe om kjøpepress, men de to gode grunnene var 1) de fikler noe veldig med det 2) skolen har det de trenger av utstyr og da vet de at alle elevene har tilgang på det de trenger.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 22:03   #18
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Førsteklassinger får ikke ha med pennal

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Slik har det vært her i flere år, har aldri tenkt over at det skulle være noe problem. De hadde felles esker med det de trengte på bordet til hver gruppe. Kjøpepress ble aldri nevnt som argument, men derimot det at førsteklassingene ofte er mer opptatt av hva som finnes i penalet enn hva som skjer i timene.

Vi er også vant med dette. Og opplever det ikke som noe problem. Det går også mye tid til spissing av blyanter fordi det ikke gjøres istand hjemme.

Informasjon i forkant er aldri dumt. De har ikke sagt noe hos oss heller og det skulle jeg ønske de gjorde.

Og så er det de hersens svindyre pennalene med dårlig innhold.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 22:23   #19
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Førsteklassinger får ikke ha med pennal

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Slik har det vært her i flere år, har aldri tenkt over at det skulle være noe problem. De hadde felles esker med det de trengte på bordet til hver gruppe. Kjøpepress ble aldri nevnt som argument, men derimot det at førsteklassingene ofte er mer opptatt av hva som finnes i penalet enn hva som skjer i timene.

Her og. Aldri tenkt over det som noe dumt.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 22:26   #20
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Førsteklassinger får ikke ha med pennal

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Slik har det vært på barneskolen vår også, og argumentene har vært at de har det de trenger i klasserommet, og at de nyinnkjøpte pennalene er en kilde til uro og mangel på konsentrasjon i klasserommet. Helt ok synes jeg.

Samme som hos oss. En mindre ting å tenke på er bare greit.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no