Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-14, 10:59   #21
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Nei. Jobben min er superfleksibel. I dag feks, så har jeg hjemmekontor. Poden er hjemme og har en kompis her. Jeg har jobbet 2 timer til nå, så vasket vinduer. Nå skal jeg jobbe litt til, så ut å handle. Regner med å gjøre siste finish på jobben i kveld en gang. Helt supert å kunne ha sånne dager!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 11:01   #22
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Ja, jeg kunne tenke meg å jobbe redusert. Litt for kroppen og hodet mitt (helsa) har best av minst stress, jeg kunne prioritert helse mer mht trening, bikkja kunne fått lang tur i skogen hver dag på formiddagen og det hadde vært deilig å kunne møtt minsta på skolen, bedre tid til middagslaging og lekser og ungenes treninger. Jeg har gått av og på til behandlinger og kjenner at jeg egentlig kunne tenke meg et år av med kun fokus på å bli mest mulig bra. Men jeg er nok avhengig av å føle meg nyttig, flink i jobb og tjene penger, så det er ikke helt komptatibelt.

Jeg har en jobb jeg kjeder meg i, har tenkt mye på studier i flere år uten at det er lett å gjøre økonomisk. Jeg har tidligere når ungene var små jobbet et år 80% etter barselperm og et år 60% mer tilfeldig pga jobbsituasjon.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 11:02   #23
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Herregud, ja.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 11:03   #24
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Jeg kunne tenke meg en fridag i uken. Jeg jobber såpass mye vakt at det kunne vært godt for å drifte familien.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 11:06   #25
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Flere feriedager hadde vært deilig, jeg elsker å ha ferie. Men samtidig er det godt å komme tilbake til rutinen i hverdagslivet også. Det hender jeg drømmer om mer fri, men er egentlig veldig fornøyd med den fleksibiliteten jeg har i jobben og er nok også der at jeg synes man skal jobbe hvis man kan.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 11:08   #26
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Altså. Jeg ville jobbet redusert om jeg fikk samme lønn, eller aller helst mer. :P Men det ser jeg ikke på som noe som plutselig kommer til å skje.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 11:10   #27
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Ja, gjør det og trives med det.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 11:11   #28
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Jeg kunne tenkt meg å jobbe 80% dersom jeg hadde tenkt at jobben ble like morsom da, i alle fall for en periode. Mitt mål med det ville vært å gjøre unna jobben på en vanlig arbeidsdag og slippe å sitte i mange timer fra klokka 21 mange kvelder i uka.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 11:13   #29
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg kunne tenke meg en fridag i uken. Jeg jobber såpass mye vakt at det kunne vært godt for å drifte familien.

Det gjør noen hos oss. Blir likevel totalt 100% stilling for andre ansatte sånn timetallsmessig. Fire 8- timersdager+ vakter blir omtrent en vanlig fulltidsjobb. Og du har ho fire barn!

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 11:17   #30
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg kan i grunn bare si nei. Jeg har fleksibel jobb med veldig mye i perioder, og latere dager i andre.

Ja, jeg kan i grunnen signere på denne. Økonomisk sett kunne jeg vel godt ha gått ned til 80 % stilling, f.eks., og for arbeidsgiver ville det nok også vært uproblematisk, men det fremstår som lite aktuelt nå. Den nye fritiden burde vel gått til ukehandling, husarbeid og fotballogistikk med ungene, men kjenner jeg meg rett, hadde den gått til sykling og løpeturer - og det har jeg strengt tatt nok av som det er, etter de fleste sunne målestokker.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 11:22   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Jeg prøvde 80% i en periode, det var bare kleint. Å være borte en hel dag fra kontoret ble rart, siden jeg da falt utenfor både samtaler og møter som ble gjort da. Å kutte noen timer hver dag ble bare merkbart på mindre tid til arbeidsmengden, men ikke på følelsen av fritid.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 11:24   #32
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Nei, men eg kunne tenkt meg meir fleksibilitet. Eg er en kjapp og strukturert arbeidstakar som styre mine egne dagar meir eller mindre 100%. Eg gjer 120% jobb på 80% tid og eg skulle ønske at eg slapp vere styrt av et stemplingsur.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 11:27   #33
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Nei, jeg verken ønsker eller har behov for redusert arbeidstid. Jeg elsker jobben min og hadde gjerne jobbet mer, om jeg ikke hadde hatt barn.

Jeg har fleksibel jobb der jeg i perioder jobber mye og i andre perioder jobber lite, noe som gjør det mulig for meg å ta fem ukers sommerferie, samt fri i jula og påsken, noe jeg syns er uendelig verdifullt.

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Til dere som svarer at det ikke ville lønt seg å jobbe mindre fordi arbeidsoppgavene ville hopet seg opp : Hvordan ville du tenkt rundt dette hvis det var slik at oppgavene IKKE hopet seg opp?

Da hadde jeg nok hatt en veldig kjedelig jobb, og det ønsker jeg ikke.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 11:33   #34
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Jeg jobber 70%. Jeg skulle gjerne hatt mer lønn, men har prioritert å jobbe redusert stilling fordi jeg liker jobben min. I tillegg gir den med ferier som passer godt overens med å ha skolebarn. Jeg tenker at jeg mest sannsynlig bytter jobb når jeg ikke har skolebarn lengre.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 11:35   #35
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Nei, man taper for mye pensjon på å gå ned i stilling. Dessuten har jeg en fin jobb med stor personlig frihet, passe ansvar og kollegaer som er gull. Men det hadde vært deilig med en ekstra ferieuke da.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 11:38   #36
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Jeg har 75-80 % og jeg ville ikke jobbet mindre. Jeg begynner å bli klar for mer. Både økonomisk og tidsmessig.
Tiden brukes til å begynne på jobb kl ni ca, men likevel gå kl 15:45. Og fri en til to dager pr mnd. Da trener jeg på dagtid og handler, rydder/vasker hus og treffer venner, private avtaler mm.
Mannen henter ungene og begynner på middag.
Jeg er B-menneske, og å få ungene ut og levert til kl 08 er en utopi når jeg har alle tre alene, vi liker god tid. Føler meg priviligert som kan ha en ganske stressfri hverdag, men jeg ofrer jo mye for det.
Min arbeidsplass sparer mer til pensjon enn minimum, så jeg får 5 % avsatt til pensjon fremfor de lovpålagte 2%. Dermed sparer jeg mer til pensjon enn mannen som har lovpålagt men tjener dobbelt så mye.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 11:40   #37
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Nei, jeg er ikke villig til å gi fra meg pensjonspoeng.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 11:42   #38
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Nå jobber ikke jeg i det hele tatt, men jeg vet at selv om jeg hadde blitt frisk, så hadde jeg ikke jobbet 100%. Fordi:

- Jeg trives uendelig godt med rolige dager og lavt tempo.
- Jeg liker å ha tid og anledning til ting som ikke lønnes i penger.
- Å være ufør har lært meg at vi klarer oss med mindre inntekt enn vi hadde trodd.
- YOLO.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 11:42   #39
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Ja, i det siste har jeg kjent på at jeg kunne tenke meg det. Jeg elsker jobben min, så det er kun fordi logistikken med to små barn og krevende jobber og reisevei er litt slitsom innimellom. Jeg er så effektiv at jeg nok skulle fått unna oppgavene mine uansett, og er ikke bundet av vakter, så sånn sett er det mulig. Økonomisk er det litt mer komplisert, men det hadde gått det også. Foreløpig benytter jeg meg av fleksible ordninger og tar en del jobbing hjemme på kveldstid, så får vi se. Jeg kunne tenke meg en dag i uken eller annenhver uke fri, eventuelt kortere dager. Kanskje 85% stilling. Jeg ville nok brukt tiden på å lagd opp middager og brødvarer til meg selv, vi lager mye fra bunnen pga allergier, og det tar mye tid. Det er mest økonomi og litt at jeg ikke vil gå i fella med å ta for mye av husarbeidet som stopper meg.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 11:44   #40
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Jeg har begynt å tenke at pensjonen er så liten uansett, at jeg ikke stresser med den. Jeg skal heller spare når huset er nedbetalt, enn å klamre til meg pensjon som bare ikke utgjør noe særlig. (privat sektor ikke offentlig)

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no