Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Det er varmt, for varmt!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-14, 20:47   #41
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.069
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det er varmt, for varmt!

Men kjære dere, ta en iskald dusj, og stå der så lenge at du begynner å fryse. Hodet må også kjøles ned.

Ta et vått tørkle over håret.

Kjør wet look.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 20:48   #42
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det er varmt, for varmt!

.. og wet t-shirt?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 20:54   #43
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 41
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det er varmt, for varmt!

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Men kjære dere, ta en iskald dusj, og stå der så lenge at du begynner å fryse. Hodet må også kjøles ned.

Har riktignok stort dusjkabinett, men det blir litt trangt med meg og tre unger der inne...

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 22:15   #44
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det er varmt, for varmt!

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Har riktignok stort dusjkabinett, men det blir litt trangt med meg og tre unger der inne...

En av gangen.

Min femåring som ikke liker å dusje har fått en passe kald dusj nå nettopp før han ble lagt. Han koste seg og sa det var så deilig.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 22:17   #45
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.069
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det er varmt, for varmt!

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

.. og wet t-shirt?


Jada!! Hehehe

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 22:18   #46
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.069
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det er varmt, for varmt!

Me kjørte åtte timar i dag. I går kveld la eg to flasker vann i frysen som me har drikke av på turen. Først no klokka 22 er isklumpen smelta, og vatnet er framleis friskt og kaldt. Godt tips for bilturar.

Eller stikk eit kjøleelement ned mellom puppene. Svært effektivt.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 22:39   #47
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 41
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det er varmt, for varmt!

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

En av gangen.

Min femåring som ikke liker å dusje har fått en passe kald dusj nå nettopp før han ble lagt. Han koste seg og sa det var så deilig.

De to eldste har vært i plaskebasseng og dusj og badekar i dag, de elsker vann, men den minste er fire uker og skal slippe kald dusj. Han har hengt i puppen eller hylt hele dagen, så har ikke blitt noen kald dusj på meg heller. Effekten varer uansett ikke særlig lenge, og 32 grader i skyggen er for varmt for smårollinger uansett. Det må det jo gå an å si, uten at noen skal komme og si at løsninga er en dusj, liksom.

Jeg synes ellers ikke at varmen er noe problem for min egen del, jeg skulle gjerne vært ute i finværet, i stedet for å megle mellom varme, sure unger mens jeg ammer... :svett: Fortsatt for varmt. Med og uten dusj.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 22:47   #48
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det er varmt, for varmt!

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg sliter også. Jeg føler meg nesten syk i dette været. Vondt i hodet, og føler det koker der.
Jeg synes det er helt perfekt med ca 20 grader og litt skyer og sol, sånn at det ikke er konstant sol hele tiden. Men ca 30 grader i skyggen og skyfritt hele dagen (og like varmt natta!), det blir rett og slett for mye for meg.

Det er en GRUNN til at jeg elsker høsten.

Og så blir jeg litt småsur over de som sier at man ikke KAN klage på varmen, men «alle» kan få lov å klage på regn og kaldt vær.

Signerer hele innlegget.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 23:51   #49
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det er varmt, for varmt!

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

De to eldste har vært i plaskebasseng og dusj og badekar i dag, de elsker vann, men den minste er fire uker og skal slippe kald dusj. Han har hengt i puppen eller hylt hele dagen, så har ikke blitt noen kald dusj på meg heller. Effekten varer uansett ikke særlig lenge, og 32 grader i skyggen er for varmt for smårollinger uansett. Det må det jo gå an å si, uten at noen skal komme og si at løsninga er en dusj, liksom.

Jeg synes ellers ikke at varmen er noe problem for min egen del, jeg skulle gjerne vært ute i finværet, i stedet for å megle mellom varme, sure unger mens jeg ammer... :svett: Fortsatt for varmt. Med og uten dusj.

Skjønner godt du synes det er varmt innendørs, for det er det jo! Det er jo grusomt varmt ute også.

Var på stranden i går. Der så jeg faktisk to babyer som ble badet. Den yngste var neppe særlig mer enn 8 uker, den andre var nok noe eldre. Men jeg hadde jo ikke badet en på fire uker, nei.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-14, 10:17   #50
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det er varmt, for varmt!

Jeg er skikkelig solbrent, til tross for svært iherdig smøring og ellers andre tiltak for å unngå sånt, og dermed sitter vi inne i dag og håper det blir noe av regnet som er meldt for da kan vi gå ut.

Toåringen her sliter voldsomt med varmen, bading eller ei, og vi gleder oss til neste uke med mer normale sommertemperaturer meldt.

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-14, 10:34   #51
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.497
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det er varmt, for varmt!

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg sliter også. Jeg føler meg nesten syk i dette været. Vondt i hodet, og føler det koker der.
Jeg synes det er helt perfekt med ca 20 grader og litt skyer og sol, sånn at det ikke er konstant sol hele tiden. Men ca 30 grader i skyggen og skyfritt hele dagen (og like varmt natta!), det blir rett og slett for mye for meg.

Det er en GRUNN til at jeg elsker høsten.

Og så blir jeg litt småsur over de som sier at man ikke KAN klage på varmen, men «alle» kan få lov å klage på regn og kaldt vær.

Jeg er helt enig i det siste der. Jeg blir ikke syk av for varmt vær, men jeg syns det er ubehagelig.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-14, 10:55   #52
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.834
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det er varmt, for varmt!

Jeg har kapitulert og emigrerte til sovesofaen i kjellerstua i natt. Der var det faktisk så kjølig at jeg deler av natten måtte ha på dyne. Fantastisk!

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-14, 11:21   #53
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det er varmt, for varmt!

Hehe, det er så varmt at igår satte jeg pris på shoppingtur til Ikea. Da er det ille da!

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-14, 11:28   #54
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.099
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det er varmt, for varmt!

Herlig!!!
Nok av somre med vind og regn og 19 grader. Å kunne kjøre bort til stranden på kvelden o ta et kveldsbad i 23-24 grader er vidunderlig! Vi har øvrige tempereaturer resten åav året, så alle skal få sitt.

Nedkjølingstips: vask underarmer og håndledd i kaldt vann.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-14, 11:34   #55
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det er varmt, for varmt!

Pelle- her var det 34 i går! 23-24 er jo strålende temperatur:-)

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-14, 11:35   #56
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.099
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det er varmt, for varmt!

I vannet.
Over 30 her også.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-14, 12:23   #57
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det er varmt, for varmt!

I vannet ja, det blir noe annet. Det er det nok her også. Jeg foretrekker forøvrig 19 grader og regn fremfor 34 grader. Av den grunn drar jeg ikke til varmere strøk på sommeren.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-14, 14:57   #58
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det er varmt, for varmt!

Her er jeg helt skutt av varmen, og mannen er sur som en megasitron!
D takler varmen bra utenom på natta, mens M er verre enn mannen!
I natt sov verken jeg eller ungene før klokken var over fire, i kveld hiver jeg oss alle i dusjen.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-14, 15:27   #59
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det er varmt, for varmt!

Nå er det 34 grader her hos meg, og ungene har parkert seg under vannsprederen mens vi forbereder et måltid før badetur.
Migrene og denne varmen er direkte grusomt, i natt måtte jeg opp og dusje hodet i iskaldt vann da klokka var 2 og 4.30, det kjentes ellers som om hode skulle revne.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-14, 21:59   #60
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Det er varmt, for varmt!

Husk at en hodepine-trigger i varmen er underdose koffein. Man drikker mye mindre kaffe/te i varmen enn man er vant til. Det kan derfor være greit å kompensere med iskaffe eller iste.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no