Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Lage egen forside i et Word-dokument?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-13, 11:17   #1
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Lage egen forside i et Word-dokument?

Vet ikke helt om dette er det rette forumet her inne for dette spørsmålet, men prøver meg:

Jeg holder på å laget et større word-dokument på jobb med en masse underpunkter og greier, og i tillegg topp- og bunntekst.
Jeg bruker ikke word så ofte til denne typen jobb (stort sett går det i excel), så jeg har helt glemt noen av disse tingene. Men jeg husket helt av meg selv hvordan man legger inn sideskift.
Jeg vet at det skal gå an å definere første side i et slikt langt dokument som "forside" slik at bl.a. topp- og bunntekst ikke kommer med på denne siden. Problemet er bare at jeg akkurat nå ikke er kar om å finne ut hvor jeg gjør dette. Noen som vet?

Vi er ikke veldig oppdaterte på jobb, så vi har word 2003-versjon.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-13, 12:02   #2
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Lage egen forside i et Word-dokument?

Nå har vi litt nyere word, men du kan bruke cover page. Under insert - insert cover page

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-13, 12:19   #3
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lage egen forside i et Word-dokument?

Jeg er ingen kløpper i Word selv, men jeg har gjort dette før. Vi har Word 2010, så det er mulig det ikke er helt likt. Men vi kan jo prøve:
Sett inn topptekst.
Gå inn i toppteksten, og velg Spesiell førsteside. I Word 2010 ligger det under Utforming.

Det samme gjelder for bunntekst.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-13, 12:55   #4
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lage egen forside i et Word-dokument?

Jeg fant det!!
Under "utskriftsformat" (både i menyen til topp/bunntekst og via fil). Hjalp å få litt tips til hvor lete. Tusen takk for gode tips!

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-13, 14:23   #5
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lage egen forside i et Word-dokument?

Så bra! Jeg satt og rotet med det samme for ikke lenge siden, så nå husket jeg det sånn omtrent, men har sikkert glemt det igjen om ikke lenge.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no