Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Billige familieferier?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-12, 11:10   #161
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?



Neida, jeg tror vi kommer til å få en flott tur ja. Og sånn innerst inne så er jeg jo glad for å lese om hva bla. AI gjør mot lokalmiljøet, slik at jeg kan bli mer opplyst og ta klokere valg fremover. Ikke at jeg er fan av AI uansett, og her tok vi det kun fordi det ikke gikk an å ta det bort fra akkurat den reisen (jeg er jo veganer, så AI er jo litt dødfødt formeg uansett).
Neste gang blir det som sagt USA, håper jeg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 11:13   #162
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Har skikkelig lyst på tre uker i USA jeg også. Kun vært der uten barn, men jeg virkelig elsker alt man kan se og oppleve der, nesten uansett hvor man drar. Men da må vi nesten hoppe over en skikkelig reiseferie et år, og spare pengene, så vi har skikkelig budsjett. Det holder hardt kjenner jeg.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 11:14   #163
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Billige familieferier?

Vi har gjort det meste fra all inklusive bak væpnet vakt i feriemaskin til å kjøre europa på kryss og tvers i egen bil og se der vi vil på hva vi vil. Alle formene har sine sider. Men man kan ikke forvente kulturopplevelser og å bli kjent med et nytt folk på ekstremcharter såklart. Men noen ganger er det ikke det man vil heller. Vi ville ha bading og avslapning i Egypt med innlagt tur til pyramider, og så da luksushotell det meste av ferien, og litt mer av landet da vi tok buss hundre mil for å se nevnte pyramider.
Det er en fin ferie det altså.

En helt annen opplevelse var det å kjøre seg bort i fjellene i Tyrol og spørre seg frem mot Italia blant folk som var veldig hyggelige men som kun snakker østerriksk. Som også var en super dag med kun lokalbefolkning og fin natur.

  Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 11:18   #164
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Egypt med pyramidene er et drømmereisemål. Jeg og Fibi har bestemt oss for å ta en jentetur dit en gang, bare vi to. Når vi blir 40 eller noe.
Vi er like gale etter oldttidens Egypt, begge to. Helt spinnville.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 11:29   #165
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Billige familieferier?

Ettar at omtrent samtlige slakta rine sitt 100 000-beløp måtte eg inn på SSB og sjekke litt og fant denne tabellen:
http://www.ssb.no/emner/06/05/lonnan...-03-28-03.html

I følge denne var altså gjennomsnittslønna for ei 100% stilling 435200 i 2010. Dersom vi gangar med to og tar 12% av dette skulle det bli 104 448 kr utbetalt i feriepengar i snitt for ein husstand der to er i 100% stilling.
Så rine var altså ikkje heilt fjern med estimatet sitt.
Sjølvsagt har mange langt mindre og andre langt meir, men 100 000 er altså ganske vanlig!

Vi får ca 80000 i feriepengar pluss 16000 igjen på skatten, så vi nærmar oss 100 000 vi også. Og vi har bestilt svindeyr chartertur til over 50 000 kroner. Vi har aldri bestilt så dyr ferie før. Vi har holdt oss til rundt 35 000. Men i år har bi bestilt tur til Sunwing Resort Alcudia på Mallorca midt i fellesferien med all inclusive, og då kostar det faktisk så mykje. Og det meste er oppbestilt for lenge sidan, så det er tydeligvis ikkje problem å oppdrive nordmenn som er villige til å betale så mykje for ein chartertur.
Trur ikkje dei er millionærar heller. Vi ligg under gjennomsnittsinntekta og tar oss likevel råd til det.
Det handlar rett og slett om prioritering. For meg er det heilt absurd å kjøpe bil til 500 000 kr og ta opp huslån på 2,5 gangar inntekt og bruke masse pengar på oppussing dersom dette innebærer at feriebudsjettet vil vere max 15000 dei neste 10 åra. Men eg kjenner mange som velger dette og eg syns det er heilt greit dersom dei blir lykkelig av å ha det sånn. Men for meg er ferie og opplevelsar viktig. Eg trenger faktisk å ha ein ferie å sjå fram til for å komme meg gjennom hausten og vinteren. Så då droppar vi å kjøpe oss større bolig, beholder skramlekasse-bilane eit par år til og bruker overskuddet på ferie. Skikkelig ufornuftig i følge mange, men vi har under 800 000 kr i huslån på eit rekkehus som er verdt 2,6 mill, så eg føler ikkje at vi er SÅ ansvarslause når vi bruker 50 000 på ferie.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 12:42   #166
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Takk, Simone. Jeg ble litt forvirra av alle reaksjonene, (til og med i andre tråder ) for jeg gikk ut fra at våre inntekter var ganske på gjennomsnittet. De var iallfall det sist jeg sjekka.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 12:50   #167
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

For et par år siden satt jeg og mannen min og snakket om å reise til Disney World i Florida innen et par-tre år. Vi tenkte at det MINST ville komme på 50.000 for 3 uker. Men det koster vel mye mer enn det? Jeg så på flybilletter dit, og bare det kom jo på minst 40.000. Men det avhenger vel når man reiser, vi har jo stort sett bare fellesferien til rådighet.

Det skjønner ikke jeg, for vi fikk flybilletter til USA (reise til San Francisco og hjemreise fra Salt Lake City) til 23.000 i fjor sommer. Da bestilte jeg på nyttårsaften.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 12:50   #168
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.051
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Apan: selvsagt kan man uttale seg mer diplomatisk. Jeg syns for øvrig det er merkelig å komme med surmaget oppgulp om det i en tråd hvor det ikke har skjedd. Prøver du å provosere det fram?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Samme tenkte jeg. Her har man holdt seg i skinnet en hel tråd, og får fortsatt kjeft. Fordomsfullt, rett og slett.

Merk ordet ekstremtypen i mitt eget sitat under her. Jeg sa ingenting om at det ikke skjedde i det hele tatt i tråden, for det gjorde det. Men det har vært verre uttalelser i andre tråder.

Opprinnelig lagt inn av apan

Det har ikke vært noen uttalelser av den ekstremtypen i denne tråden

Alt under her er eksempler på trådsitater som i mitt hode er utrivelige overfor en ferieform mange ønsker og trives med. Hva er dette ekstreme ønsket om å bruke ordet helvete om andres ferier?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Mye billigere (halve prisen, omtrent) og med den gedigne bonusen at man slipper unna charterhelvetet.

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Ellers prater vi om en tur til varmere strøk rett før skolestart om det dukker opp noe til brukbar pris. Det fryser is i helvete før jeg blar opp 30-40.000 for en tur til sydenland for 4 personer, for det er det pokker meg ikke verdt. Ikke litt, engang.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Slippe å vite hvilket land man er i, slippe å menge seg med lokalbefolkningen og sørge for levedyktig økonomi ... Jeg syns det høres ut som helvete på jord, ikke paradis.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Personlig syns jeg det er synd at "barnevennlig" har blitt synonymt med separate aktiviteter for barn og foreldre.

(dette siste er jo regelrett feil)

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Begynner jo nesten å angre litt på valget etter denne tråden ...

Det er jo supert at man får folk til å angre på eget ferievalg ved å uttale seg nedlatende, synes jeg .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 12:53   #169
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.051
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Mitt poeng er at alle gjør som de vil, men det må kunne gå an å droppe utsagn som indikerer at de som velger charter er undermåls. Typiske sydenturer er noe mer enn det det var. Jeg synes jo det er helt vilt at noen drar unger med på fly, busser og ferjer bare for å unngå typiske sydensteder men ellers gjøre akkurat det samme, men det er jo også en prioritering.[/quote]

Sist vi var på charter tok vi da både fly og buss? Hvis du mener at folk reiser lengre og mer kronglete bare for å slippe typiske sydenstrender, tror jeg du tar feil.

Det er selvfølgelig veldig varierende både for den ene og den andre ferieformen, men ja, jeg tror generelt man drar mer kronglete for å komme seg unna typiske sydensteder ja. Da snakker jeg selvsagt om tilfeller hvor man er på jakt etter det samme (strand, bading) - ikke om tilfeller der man ønsker noe helt annet (type opplevelse, byliv).

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 12:54   #170
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Jeg har da ikke brukt ordet om andres ferie, men for meg er det et helvete. Jeg bruker f.eks også uttrykket Ikeahelvetet om Ikea på en lørdag (og omtrent alle andre dager) men andre får gjøre som de vil. :raus:

Og "få andre til å angre?" Jeg spiser svinesteik med god samvittighet, jeg, og kunne ikke drømt om å beskylde Dixie for ødelegge middagsopplevelsen min. Man har selv ansvar for sine følelser. (Jeg har for øvrig likevel sagt til henne.)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 13:10   #171
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Jeg var på ikea i går, og det var et sant helvete. Men jeg visste det jo, men så har man fri og er opplagt og sånn.

Jeg synes ikke ferien din høres spesielt dyr ut, Dixie! Bare i mat + drikke + is på 2 uker går det jo uhorvelig mengder penger, så all inclusive er noe vi måtte ha satset på også, hadde vi planlagt en sånn tur.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 13:25   #172
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Det er ihvertfall langt over det vi har utbetalt i juni. Langt over. Vi har "vanlige" jobber med "vanlige" lønninger.

Ikke hvis "vanlig" er det samme som "gjennomsnittlig" og det er det jo gjerne?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 13:46   #173
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.841
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Billige familieferier?

Det går jo på hva man prioriterer og trives med. Jeg føler ofte på at folk forventer at vi skal reise i feriene, mens vi foretrekker å være hjemme og slappe av. Ungene oppfatter også forventningene, og kommer og maser om å få dra hit og dit; til legoland, dyreparken, syden, etc. Men i realiteten begynner de å krangle, mase og sutre før vi kommer til ferjekaia (10 minutter hjemmefra).

Vi har brukt mye penger på et stort hus, og bruker også en god del på hverdagsluksus. Andre prioriterer å spare inn på dagliglivet for å få mer penger i feriene. Begge deler må være greit.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 15:19   #174
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Ettar at omtrent samtlige slakta rine sitt 100 000-beløp måtte eg inn på SSB og sjekke litt og fant denne tabellen:
http://www.ssb.no/emner/06/05/lonnan...-03-28-03.html

I følge denne var altså gjennomsnittslønna for ei 100% stilling 435200 i 2010. Dersom vi gangar med to og tar 12% av dette skulle det bli 104 448 kr utbetalt i feriepengar i snitt for ein husstand der to er i 100% stilling.
Så rine var altså ikkje heilt fjern med estimatet sitt.
Sjølvsagt har mange langt mindre og andre langt meir, men 100 000 er altså ganske vanlig!.

Men er det ikke noe med at de trekker lønn for den femte ferieuka i tillegg? Men det er kanskje ikke mer enn ca. 10000,- det heller.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 15:22   #175
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Men er det ikke noe med at de trekker lønn for den femte ferieuka i tillegg? Men det er kanskje ikke mer enn ca. 10000,- det heller.

Regelen jeg beregner etter er ti prosent minus noen tusen for sikkerhets skyld. Det stemmer sånn ca. Det er noe med fem uker og månedslønn og daglønner og noe greier ute og går som er altfor komplisert matte for meg.

  Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 16:24   #176
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.632
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det er selvfølgelig veldig varierende både for den ene og den andre ferieformen, men ja, jeg tror generelt man drar mer kronglete for å komme seg unna typiske sydensteder ja. Da snakker jeg selvsagt om tilfeller hvor man er på jakt etter det samme (strand, bading) - ikke om tilfeller der man ønsker noe helt annet (type opplevelse, byliv).

Heh, noe av grunnen til at charter stort sett er uaktuelt for oss, er at det ofte er håpløse reiseruter. Avgangstiden kan være grytidlig eller veldig seint, man må kjøre en lang busstur som skal innom mange hoteller osv. Vi legger heller litt arbeid i å finne en smooth reiserute som vi har kontroll over selv.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 16:26   #177
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Jeg ble overrasket over reisetidspunktet denne gangen. Sist vi var på chartertur gikk flyet før kl 6 om morgenen og hjem igjen midt på natta. Denne gangen går det i 21-tiden på kvelden bort, og hjem igjen på ettermiddagen. Vi er såklart fremme litt sent, men da går vi rett i seng etter å ha pakket ut og sånt. Og så kommer vi hjem igjen på et ganske så greit tidspunkt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 16:29   #178
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billige familieferier?

Utgjer verkeleg feriepengar så mykje hjå vanlege familiar ?
For vår del er det pittelitt meir enn ei vanleg månadslønn, så når alt av vanlege utgifter er betalt så står det igjen nokre tusen lappar.
Då blir ferien deretter. Biltur og telt.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 16:38   #179
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.895
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Utgjer verkeleg feriepengar så mykje hjå vanlege familiar ?
For vår del er det pittelitt meir enn ei vanleg månadslønn, så når alt av vanlege utgifter er betalt så står det igjen nokre tusen lappar.
Då blir ferien deretter. Biltur og telt.

Ja, det skjønner ikke jeg heller. Når mine faste utgifter er trukket fra de såkalte feriepengene så er det ikke 100 000 eller 80 000 kr igjen å bruke på ferie altså.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 16:46   #180
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Billige familieferier?

Vi skal til Tyrkia 2 uker i mnd.skiftet juli/august med 2 voksne og 4 barn i alderen 5 til 10 år og må ut med 27.500 kr for leilighet og fly. Veldig fornøyd med den prisen.

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no