Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hårstyling

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-22, 13:04   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Hårstyling

Jeg er dritdårlig på alt som har med styling av hår å gjøre, og har de siste årene gitt nokså beng i hvordan det ser ut. Glemmer ofte å børste håret liksom. Men jeg har litt lyst til å gjøre noe med det nå.
Jeg har langt hår, nedenfor skulderbladene ca, og litt fall. Har rettetang, men liker egentlig best huldrehår, hvis det gir mening. Har dere noen stylingtips, forslag til produkter osv? Det jeg har i skapet har sikkert gått ut på dato for lenge siden.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-22, 14:17   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hårstyling

Jeg børster aldri håret. Det vaskes, og så tørker det etter hvert. Det er langt, med litt fall, og kan blir litt "uryddig". Jeg styler jo ikke, men til fint bruker jeg bittelitt av håroljen til Shu Uemura "samler" håret uten å gjøre det tungt eller fullt av produkt. Det gir ingen hold, bare "samling" og glans. Den skal egentlig tas i om kvelden og virke over natten, men jeg tar også i bittelitt på dagtid.

https://www.blivakker.no/product/321...CABEgJU6PD_BwE

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-22, 14:34   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hårstyling

Hårolje har, jeg, men det er en billig sak fra Normal som jeg ikke er så begeistret for, så kanskje jeg skulle investert i en bedre.
Se bilde for dagens frisyre,om man kan kalle det det.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20220519_133304.jpg (1,11 MB, 94 visninger)
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-22, 14:39   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hårstyling

Denne oljen merkes ikke. Utenom at håret henger finere og er blankere. Og jeg bruker en liten dråpe hver gang, så den er veldig drøy i bruk. Vi har samme frisyre.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-22, 16:18   #5
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hårstyling

Dersom du har fall er det veldig godt mulig du har mye mer bølger i håret enn du tror. Jeg vil anbefale shampoo og balsam uten silikoner, kun børste håret når det er vått, bruke en t-skjorte til å tørke og "ploppe" håret,


(Kilde: youtube.com)
(denne youtuberen har mange gode videoer)
bruke skum og gele på vått hår og tørke enten med diffuser eller lufttørke. Når håret er tørt kan man klemme på håret for å få ut stivheten av stylingproduktene. Et alternativ til gele er hjemmelaget linfrøgele, det lager jeg innimellom. Jeg bruker også olaplex no 3 før hårvask ca. en gang i uka.

Jeg er forsiktig med oljer, det blir ofte for tungt for håret mitt.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-22, 18:07   #6
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hårstyling

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Denne oljen merkes ikke. Utenom at håret henger finere og er blankere. Og jeg bruker en liten dråpe hver gang, så den er veldig drøy i bruk. Vi har samme frisyre.

Da skal jeg prøve den.
Og jeg som trodde jeg var en trendsetter med min ustelte look.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-22, 18:10   #7
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hårstyling

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Dersom du har fall er det veldig godt mulig du har mye mer bølger i håret enn du tror. Jeg vil anbefale shampoo og balsam uten silikoner, kun børste håret når det er vått, bruke en t-skjorte til å tørke og "ploppe" håret,


(Kilde: youtube.com)
(denne youtuberen har mange gode videoer)
bruke skum og gele på vått hår og tørke enten med diffuser eller lufttørke. Når håret er tørt kan man klemme på håret for å få ut stivheten av stylingproduktene. Et alternativ til gele er hjemmelaget linfrøgele, det lager jeg innimellom. Jeg bruker også olaplex no 3 før hårvask ca. en gang i uka.

Jeg er forsiktig med oljer, det blir ofte for tungt for håret mitt.

Takk for tips.
Jeg var modell på et kurs for noen frisører for mange år siden, og da vasket hun håret, hadde i noe skum og fønte det opp ned. Resultatet ble nærmest en afro. Så jeg kan nok få fram litt krøller om jeg går inn for det.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-22, 19:06   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hårstyling

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Da skal jeg prøve den.
Og jeg som trodde jeg var en trendsetter med min ustelte look.

Jeg tror nødig vi skal se på oss selv som trendsettere. Jeg har aldri likt å børste håret, og da jeg passerte 2020 og hverken børstet det til direktesendt tv eller eldstemann sin konfirmasjon, så kaster jeg den 20 år gamle hårbørsten. Jeg har ikke savnet den!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-22, 19:49   #9
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hårstyling

Frisøren min bruker denne varmluftsbørsten til styling, har kjøpt den selv. Liker at den gir et litt mer «polert» uttrykk enn «bare» å tørke håret, og så trenger man ikke gjøre mye ut av det:

https://www.tmklinikken.no/product/l...htening-o34mm/

Den varierer litt i pris, den har vært på markedet en stund, så man kan finne fine tilbud.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-22, 20:08   #10
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hårstyling

Jeg liker å ha litt produkt i mitt halvlange bølgete hår, for det ser bedre ut når det ikke "flyr" sånn.
Noen ganger er det kun hårolje(har en fra Vossabia nå), eller en lett fønekrem (selv om jeg aldri føner.) Nå har jeg en fra Moroccan oil som jeg SKAL bruke opp jeg kjøper nytt. Liker ikke lukten, men den samler håret slik jeg vil. Er muligens denne selv om min flaske er hvit, har hatt den lenge. neste gang skal jeg finne en lignende fra et merke med bedre duft. https://www.blivakker.no/product/309...oaAo39EALw_wcB

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no