Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Jord til planter, grønnsaker osv

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-22, 10:53   #1
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jord til planter, grønnsaker osv

Jeg skal så litt forskjellig..

Både noen tomater, brokkoli, hvitløk, løk osv
Samtidig er det noe planter

Det vil komme til å gå en del jord og eh ja det er jo tydelig at jord er ikke er jord..

Men hva kan anbefales?

Kan jeg bruke europris sin 40l til alt?

Skal ha kanskje 140L (mulig mer) og plantasjen har jo litt av hvert til mye forskjellige priser og jeg er bare forvirret

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-22, 10:58   #2
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.988
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jord til planter, grønnsaker osv

Om du skal ha dette ute i pallekarm, ville jeg sjekket det lokale gjenvinningsselskapet. Mye billigere og bedre for miljøet.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-22, 10:59   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.379
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jord til planter, grønnsaker osv

Enig med Luftslottet. Og jorden man kjøper hos Plantasjen og lignende inneholder generelt alt for mye torv.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-22, 11:11   #4
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jord til planter, grønnsaker osv

Enig i at jord uten torv er bra. Struktiren i jorda er bedre og det er bedre for miljøet. Du trenger ikke bytte ut jorda i krukker hvert år hvis du kjøper god jord, da holder det med påfyll av gjødsel.

Jeg kjenner ikke jorda fra Europris. Jeg kjøpte litt bedre jord fra plantasjen da jeg kjøpte pallekarm nummer to. Jeg merker at den jorda er bedre, det vokkser bedre der, enn i den første pallekarmen der jeg kjøpte rimeligere jord.

Jeg blandet også med kugjødselkompost, men så har jeg sett at den inneholder mye torv og lite kugjødsel så mulig det ikke er så bra.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-22, 12:38   #5
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jord til planter, grønnsaker osv

Generelt vil du nok ha jord og ikke torv, ja. Det er ikke alltid navnet på sekken stemmer helt overens med innholdsfortegnelsen. Sjekk det med liten skrift.

Selve jorda trenger du ikke bytte ut, nei. Bare tilføre næring. Fin tid å lage brenneslevann, og gullvann er også et alternativ. Fine greier og helt gratis.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-22, 12:59   #6
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.988
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jord til planter, grønnsaker osv

Gullvann er utvannet tiss, bare for å oppklare.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-22, 23:47   #7
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jord til planter, grønnsaker osv

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Om du skal ha dette ute i pallekarm, ville jeg sjekket det lokale gjenvinningsselskapet. Mye billigere og bedre for miljøet.

Tenker du Ivar da?
I så fall må jeg langt ut på Jæren her tror jeg fordi det er vel der de gjør sånt her tror jeg.


Jord uten torv er notert.

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-22, 08:42   #8
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.105
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jord til planter, grønnsaker osv

Du kan fylle bunnen av en pallekarm med rusk og rask fra hagen hvis du har, tang også. Eller gammel jord. Så trenger du kanskje ikke kjøpe så mye.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-22, 08:57   #9
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.331
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jord til planter, grønnsaker osv

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Gullvann er utvannet tiss, bare for å oppklare.

Har ingen problemer med å forstå at de måtte ty til såpass fjonge begreper som gullvann, de som fant på dette.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-22, 11:13   #10
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.229
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Jord til planter, grønnsaker osv

Her er oversikten over torvfri jord fra Fremtiden i våre hender.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-22, 11:16   #11
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.156
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jord til planter, grønnsaker osv

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Tenker du Ivar da?
I så fall må jeg langt ut på Jæren her tror jeg fordi det er vel der de gjør sånt her tror jeg.


Jord uten torv er notert.

De selger kompostjord på Forus. Men om får kjøpt i små kvanta, eller må ha med tilhenger er jeg usikker på.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-22, 11:22   #12
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.156
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jord til planter, grønnsaker osv

De selger bare hel eller halv kubikk ser jeg.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-22, 13:00   #13
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jord til planter, grønnsaker osv

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

De selger bare hel eller halv kubikk ser jeg.

Da får jeg ta hele Hagen

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-22, 13:25   #14
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.156
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jord til planter, grønnsaker osv

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no