Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Solkrem for kroppen? Hva går vi for?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-22, 10:13   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Solkrem for kroppen? Hva går vi for?

Jeg har i voksen alder vært veldig flink til å smøre meg, men jeg har ofte kjøpt den billigste kremen jeg kommer over. Nå som jeg har fått hudkreft så er det sikkert lurt å tenke litt nytt for kroppen også, ikke bare ansiktet.

Jeg ønsker meg en solkrem som funker på tidvis veldig tørr hud, den skal ikke være klissete, og helst ikke lukte vondt. (Selv om det selvsagt er veldig individuelt.)

Har du noen gode tips?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 10:16   #2
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Solkrem for kroppen? Hva går vi for?

Jeg liker Cliniderm sine (de runde flaskene). Er 2 for 1 nå på Boots iallefall.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 10:48   #3
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.712
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Solkrem for kroppen? Hva går vi for?

Jeg liker de store tubene fra Cliniderm. Men det er fordi jeg ikke klarer solkremer som er seige å smøre ut. De må være lette å smøre ut.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 10:51   #4
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.238
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Solkrem for kroppen? Hva går vi for?

Jeg anbefaler la roche posay, det fikk jeg anbefalt av min hudlege når vi trodde jeg hadde hudkreft (det ble senere avkreftet av biopsi), jeg har svært lys og tander hud, så har fortsatt med å smøre meg og være forsiktig med soleksponering. Har også kjøpt inn uv klær. Og en skikkelig solhatt. Jeg har mest plagg av den sportslige typen, men det finnes også vanlige klær med uv beskyttelse.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 14:51   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solkrem for kroppen? Hva går vi for?

Jeg er immunsupprimert og bruker både La Roche Posay og Cliniderm. Jeg er fornøyd med begge, men ender ofte med Cliniderm fordi de er på tilbud.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 15:41   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Solkrem for kroppen? Hva går vi for?

Pleier å bruke La Roche Posay eller Vichy. Bruker høy solfaktor.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 15:56   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solkrem for kroppen? Hva går vi for?

Høy faktor, solhatt og ikke så mye soling er egentlig fasiten denne sommeren.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 15:57   #8
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solkrem for kroppen? Hva går vi for?

Jeg bruker for øyebliket den fra Biotherm for den ble innkjøpt i høst og den eneste jeg har nå etter at solen kom litt brått på. De andre som ligger her er for gamle. Jeg tror jeg fant en mousse i fjor som tilfredsstilte mine bohov for å ikke klisse eller å ære "ekkel".

Som immunsupprimert er jeg anbefalt denne av hudlegene på Riksen, men jeg har jo ikke prøvd den ... Jeg har kjøpt mye lette, hvite 3/4 topper i stedet + solhatt. https://www.farmasiet.no/catalog/ans...caAhRnEALw_wcB

Denne fra Avene er sikkert samme greia: https://www.apotera.no/avene-sunsime...4aApZwEALw_wcB

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 19:43   #9
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Solkrem for kroppen? Hva går vi for?

Jeg må innrømme at jeg har vært elendig til å bruke solkrem tidligere. Er egentlig litt engstelig for huden min for det er flere jeg vet om som har vært hos hudlege og fått behandling for solskader...

Men er mørk og har god hud som ikke blir solbrent. Selv om jeg ser at jeg er rynkete på brystkassen.
Prøver å være flink og huske å smøre på solkrem på kroppen.

Jeg hater klissete krem og har vært fornøyd med cliniderm.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 19:46   #10
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Solkrem for kroppen? Hva går vi for?

Cliniderm her også.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 19:54   #11
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solkrem for kroppen? Hva går vi for?

Jeg tester ut Cliniderm som jeg har brukt tidligere, siden det var tilbud på det nå. Og så har jeg bestilt den Karamell linket til over her.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 20:00   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solkrem for kroppen? Hva går vi for?

Karamell, jeg har brukt Actinica i flere år. Kun på hals og bryst, jeg blir alltid veldig rød der. Det er en krem Radiumhospitalet anbefalte en slektning etter strålebehandling, så jeg vil tro den er god. Jeg blir litt rød uansett, men det blir jeg selv med klær, så…

Ellers ser jeg hudleger anbefaler La Roche Posay. Jeg har en som er ment for ansiktet, uparfymert sådan, men den stinker! Oppkast. Klarer ikke bruke den.

Jeg hater solkrem og er på evig jakt etter den perfekte som ikke klisser. Noe er mer klissete enn annet, men ingen er helt fri for kliss. Henger her for tips.

I ansiktet bruker jeg en ansiktssolkrem fra Avene. Den er helt grei.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 20:06   #13
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.996
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Solkrem for kroppen? Hva går vi for?

La Roche Posay eller Cosmica velger vi gjerne. Jeg er opptatt av høy UVA-beskyttelse fordi både jeg og datteren har anlegg for soleksem, og det framkalles av UVA-stråler. Ellers foretrekker vi solkremer som er uparfymerte, så da utgår mange merker.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 20:10   #14
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solkrem for kroppen? Hva går vi for?

Det optimale hadde jo vært om solkremen hadde vært like god å ha på som bodylotion. Men det blir liksom klissete nesten uansett.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 20:23   #15
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.996
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Solkrem for kroppen? Hva går vi for?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det optimale hadde jo vært om solkremen hadde vært like god å ha på som bodylotion. Men det blir liksom klissete nesten uansett.

Det er filtrene som er klissete og fettete, og siden solkremen består til en stor grad av solfiltre, skal det godt gjøres å unngå det i noen grad. I mitt hode finnes det egentlig to typer solkremer: Tynne, oljete og klissete solkremer, og tykkere, klissete solkremer, og jeg synes sistnevnte er minst irriterende å ha med å gjøre. Jeg er også sånn som helst ikke vil smøre meg med bodylotion, heller.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 20:59   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solkrem for kroppen? Hva går vi for?

Men det er jo forskjell på fysisk og kjemisk filter?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 21:21   #17
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solkrem for kroppen? Hva går vi for?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Karamell, jeg har brukt Actinica i flere år. Kun på hals og bryst, jeg blir alltid veldig rød der. Det er en krem Radiumhospitalet anbefalte en slektning etter strålebehandling, så jeg vil tro den er god. Jeg blir litt rød uansett, men det blir jeg selv med klær, så…

Tror du slår meg i tander hud! Wow! Jeg blir utrolig lett brent og hadde en skrekkopplevelse hvor jeg fikk høy feber etter å ha blitt brent. Godt med en "solsøster" her på FP

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men det er jo forskjell på fysisk og kjemisk filter?

Ja, jeg synes de med kjemisk filter fort kan være helt ok å smøre meg med (bruker gamle solkremer som bodylotion ...) men man må jo smøre, smøre og smøre når man bruker kjemisk filter. Jeg foretrekker ofte å kle på meg heller enn å smøre meg.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 22:26   #18
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.996
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Solkrem for kroppen? Hva går vi for?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Tror du slår meg i tander hud! Wow! Jeg blir utrolig lett brent og hadde en skrekkopplevelse hvor jeg fikk høy feber etter å ha blitt brent. Godt med en "solsøster" her på FP
Ja, jeg synes de med kjemisk filter fort kan være helt ok å smøre meg med (bruker gamle solkremer som bodylotion ...) men man må jo smøre, smøre og smøre når man bruker kjemisk filter. Jeg foretrekker ofte å kle på meg heller enn å smøre meg.

Man må egentlig smøre like ofte med fysiske filtre, og de beskytter ikke like godt, så av og til er det faktisk bedre å kle på seg/holde seg i skyggen.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 22:43   #19
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solkrem for kroppen? Hva går vi for?

Jeg har egentlig ikke tander hud, faktisk. Men jeg er alltid rød på brystet. Året rundt, og verre i sol. Utover det tåler jeg ganske mye.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 22:44   #20
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solkrem for kroppen? Hva går vi for?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Man må egentlig smøre like ofte med fysiske filtre, og de beskytter ikke like godt, så av og til er det faktisk bedre å kle på seg/holde seg i skyggen.

Jeg har store planer om å holde meg i det fine drivhuset mitt i sommer. Passet sånn sett bra at det ble ferdig i høst.
Det blir i alle fall ikke noe aktiv soling i solsenga i år. Kreften er på nesa fremdeles, men jeg aner ikke hvor stort arr jeg får. Det skal sikkert ikke eksponeres for mye for sol det heller.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no