Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-22, 14:19   #41
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Ang Volvo så tenkte jeg sikkert på denne artikkelen. Og familie hjemme som kjører de gamle store stasjonsvognene, men de fikser endel selv.
https://www.tv2.no/a/11534002/

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 15:03   #42
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Vil gjenta det Polyanna sier, siden man ofte hører at det "lønner seg" å skifte bil ofte; nei, da har du ikke regna totalkostnader!
En nyere bil er dyrere å forsikre, verditapet er større, og tar man opp lån, så må man ta med renter og avdrag i regnestykket. 20 000 i reparasjon føles forferdelig dyrt, men i forhold til økt forsikring på flere hundre kroner i måneden, lån og avdrag på flere tusen i måneden og verditap på flere titusener i året kommer man faktisk godt ut økonomisk.

Jeg er absolutt med på at forutsigbar og driftssikker bil er verdifullt i hverdagen, men vær obs på at det ikke sparer deg for penger.


Sist redigert av Galathea : 01-03-22 kl 15:13.
Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 15:15   #43
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Det er snodig hvordan hjernene våre fungerer - det virker mer overkommelig med et lån på 1500 kroner per måned + økt forsikring + større verditap, enn å sette av 500 per måned til et reparasjonsfond som man plutselig må slakte med en plutselig utgift.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 15:25   #44
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er snodig hvordan hjernene våre fungerer - det virker mer overkommelig med et lån på 1500 kroner per måned + økt forsikring + større verditap, enn å sette av 500 per måned til et reparasjonsfond som man plutselig må slakte med en plutselig utgift.

Ja, ikke sant? Jeg snakker av erfaring altså, skiftet ut 12 år gammel bruktbil av den grunn at reparsjonene begynte å bli dyre, og siden vi ikke hadde penger på konto tok vi opp lån til 2 år gammel bruktbil. Betalte i flere år flere tusen i måneden i lån. Forsikring er oppimot 1000 i mnd, og dette er en fornuftig og familiehybrid helt uten wow-effekt

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 15:29   #45
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.731
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Men hvis du har brukt fjortentusen på den bilen du har, så holder den vel enda en god stund?

Det hadde vært fint om det var sånn, men nei. (og fjorten tusen er minst dobbelt så mye som det jeg ikke har. ). Snart må jeg ha nye dekk til begge sesonger.
At det er mye vedlikehold på denne er jo ikke så rart, jeg kjøpte den for 25 000. Det var enten det eller ingenting på det tidspunktet. Sånn sett var det jo forsåvidt en kalkulert risiko.

Toyota er absolutt et alternativ, men er jo gjerne dyrere i innkjøp. Jeg må regne litt på det. Jeg har allerede en bilutgiftskonto, så jeg har grei oversikt over totalen.

Jeg skal på ingen måte kjøpe veldig dyr bil med høyt lån, det er utelukket. Selv om jeg får romsligere økonomi fremover, er det uaktuelt å låse opp mye av det til bilutgifter. Jeg forsøker å finne den rette balansen mellom dyr nok bil som går greit og en ikke altfor dyr bil.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 15:31   #46
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Akkurat nuh er vel bil generelt veldig dyrt også, både ny og brukt, pga den globale forsyningssituasjonen, så jeg har lagt tanker på bytte på is. Vi får tyne litt mer ut av det gamle dieseldroget og det lille elbilrakkelet.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 15:37   #47
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er snodig hvordan hjernene våre fungerer - det virker mer overkommelig med et lån på 1500 kroner per måned + økt forsikring + større verditap, enn å sette av 500 per måned til et reparasjonsfond som man plutselig må slakte med en plutselig utgift.

Vi har vært der med gammel bil, ca 20 år, som trengte det ene og andre, men var drivstoffgjerrig og hadde lav km. Deler var vanskelig å skaffe, ble rett som det var uten bil i drift. Utgiftene var lite dynamiske, vi kunne aldri være sikker på at anvendte 10 000,- ga bil som gikk noen mnd eller var nok til å bestå neste EU kontroll. Bilen ble ikke solgt, kun et sett nye dekk fikk vi solgt. Resten på dynga.

Med ny bil gikk forsikringen først opp 100,- pr mnd, etter veiavgift for EL ble det 2500,- ekstra i året. Har ikke gjeld på den, sparer all drivstoff utgifter, har spart mye bompenger da vi bor i område med mange bommer, og merker ikke økt kw/t forbruk. I alt et godt bytte forutsatt at det er penger å kjøpe bil for.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 15:42   #48
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.545
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er snodig hvordan hjernene våre fungerer - det virker mer overkommelig med et lån på 1500 kroner per måned + økt forsikring + større verditap, enn å sette av 500 per måned til et reparasjonsfond som man plutselig må slakte med en plutselig utgift.

Ikke sant? Samme som at sunnmørings-hodet mitt tenker "halv pris i bommen" er lurt, men alts, søren meg, du skal kjøre mange runder i den bommen for at det skal lønne seg sannsynligvis med ny bil. Selv om jeg tenker "billig, brukt elbil" så koster den jo NOE i innkjøp, mot den der vi allerede har. Klart, det er jo noe salgsverdi på den også finn antyder 20-30 000? Kjapp titt uten å huske km stand på vår. Og det er vel måte på hvor billig selv en brukt elbil blir (også må man ha lader)

Det er vel dels det at jeg føaler vi ikke TRENGER en stasjonsvogn til å kjøre en mann og pc'n hans (ikke engang matpakka ) til og fra jobb... og et dieseldrog er det også.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 15:48   #49
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Haha, her var du et godt eksempel på det jeg sa om hjernen. Lavender.

Du har jo
1) brukt opp pengene på å kjøpe bilen, altså utgifter du skal fordele over de årene du eier bilen. Det har du byttet mot en asset med stort verditapet. Enormt mye større for en ny bil enn en gammel. En bil til 400 000 vil tape ca 80 000 i verdi første året, 45 000 det neste, og så bortetter. Over 10 år, vil du vel ha brukt 350 000 på det, mest i begynnelsen
2) kapitalkostnadene (du kunne satt de pengene i fond og hatt 5% avkastning per år. De tapte pengene er også en kostnad, for eksempel 20 000 per år.

Så du kan altså lett sette av 50 000 per år til reparasjoner, for det det koster deg å eie en nyere bil, vs en hauggammal en.

Men det er jo ubehagelig, selvsagt, å aldri vite om den går eller må fikses.

Eller om dørhåndtaket faller av. #elbilrakkelet

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 16:12   #50
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Ja, og eksempel hvis bil SKAL erstattes. . Selvsagt kostnad så frem til at det er besluttet at gammelbilen skal erstattes, i mitt eksempel en bil som ikke hadde bestått EU kontroll pga av mye rust i understellet, usikkert om det kunne bli reparert godt nok, sikkert nok. På et eller annet tidspunkt blir en gammel bil død.

Vil så klart ikke anbefale nybil, men ny bruktbil som har unnagjort det største verditapet. Eks en brukt ny elbil til 250 000,- som er ment å brukes i ti år. Så billig som nybil kan bli. Fondene mine har jeg valgt å ikke sjekke siste to mnd. Samme det, en bil måtte bort og erstattes.

Men kunne kjøpt bil til 25 til 50 tusen og håpet på det beste, men jeg ville ikke svart HI på en driftssikker bil jeg kjenner til den prisen. Men igjen en definisjonssak, driftsikker, hvor lenge på en skala på 1 til 10 år?

__________________
06 & 08 .

Sist redigert av Lavender : 01-03-22 kl 16:49.
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 16:49   #51
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

De to linkene viser det samme. Men interessant (fikk sånn "det beviser at jeg har rett"-følelse. )

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 17:17   #52
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Ja, den viste kanskje ikke det jeg hadde puttet inn?

X-faktoren er selvsagt verksted. Blir det 5000 annethvert år, eller BANG, 10 000, BANG, 30 000 og BANG «aner ikke hva det vil koste for vi vet ikke hva som er galt!». Da hjelper det jo lite om snittet er mer som det første.

Altså: Toyota. (Men det ser jr som om Yaris for eksempel holder swg veldig godt i pris, sikkert nettopp pga det ryktet)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 22:33   #53
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Jeg ville gått for en Toyota. Savner ennå de to vi har hatt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 22:52   #54
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.869
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Jeg gir og +1 på Toyota. Har tidligere hatt Avensis (08-mod og 13-mod), nå Auris (15-mod) som er hakket mindre. Ikke vært noe ekstra verkstedutgifter på noen av de. Kun vanlige slitedeler som er bytta. Aurisen er med hybrid motor og er gjerrig på drivstoff. De fleste nyere Toyotaer er hybrider som lades under kjøring/bremsing. Så de er rimeligere i drift enn rene bensin og diesel-biler.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-22, 13:12   #55
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Toyota.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-22, 15:04   #56
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Jeg kjøpte en Nissan Leaf 2015 i 2017 og det er den billigste bilen jeg har hatt. Batteriet er ikke stort, men det har holdt seg bra og har samme kapasitet som da jeg kjøpte den. Den er ikke stor da, men jeg tenker at an en brukt elbil er supert for å holde kostnadene nede.

Vår Nissan leaf er fra 2013 og har fortsatt 98% batterikapasitet. Ikke noe problem å kjøpe brukt elbil.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-22, 15:30   #57
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Jeg veksler mellom å lese "Dritsikker og bra bil" og "Drittsekker og bra bil".

Har ikke så mye å bidra med annet enn at jeg også har trua på Toyota, og at en Falck-mann jeg fikk hjelp av da jeg hadde flatt dekk skrøyta veldig av Opel, som er det jeg har. Men ikke de nyere modellene.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-22, 16:32   #58
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Tror også at det med gammel elbil og batterier er litt utdatert? Min lille Fiat er fra 2014, og har vel omtrent samme batterikapasitet som forespeilet. Men husk at man må bytte bremser oftere (hvis man ikke er flink til å bremse hardt), og det koster fort *litt*.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-22, 16:37   #59
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Men er det med at Toyota er driftsikre og varige også litt utdatert? De var nok det, men begynner det å bli 20 år siden? Jeg hadde en Toyota Yaris for 10 år siden, den ga på ingen måte inntrykk av å være laget for å vare. Jeg arvet en Toyota Corolla da jeg var 19, det skulle ikke forundre meg om den fremdeles er på veien, mens Yarisen ikke er.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-22, 16:42   #60
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.731
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Dessuten er Toyota såpass dyrt at det jeg har mulighet for innenfor budsjett veldig gammelt.

Det er ikke bare batterikapasitet som bekymrer meg ved brukt elbil, men også teknologien og kapasiteten. Hvor lenge varer batteriene? Jeg må se litt på mulighetene.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no