Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Ansiktskrem til hverdags, med faktor?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-22, 11:55   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ansiktskrem til hverdags, med faktor?

Nå som jeg har fått hudkreft på nesa så skal jeg i alle fall har en skikkelig ansiktskrem jeg kan bruke fremover med faktor. Jeg tipper at det blir lite aktiv soling i ansiktet i 2022, men jeg vil jo få sol i ansiktet uansett.

Har noen tips til gode ansiktskremer med faktor? Kan evt ha en ekstra med høyere faktor til å ta på nesa og området rundt der.

Jeg har kjøpt meg COSRX sin med faktor 50, og bruker ansiktskremen derfra uten faktor. Men kom gjerne med andre tips som dere har god erfaring med.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 11:58   #2
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.996
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ansiktskrem til hverdags, med faktor?

Jeg ville brukt en ordentlig solkrem med høyest mulig UVA-beskyttelse, også på vanlige dager. La Roche Posay og Avene har gode solkremer. Dagkrem med faktor er å lure seg selv litt, og om man har hatt hudkreft, er det ekstremt viktig med skikkelig beskyttelse.

Jeg liker Cosmica med spf 50+ til ansiktsbruk, men jeg har høy toleranse for tykke solkremer.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 12:05   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ansiktskrem til hverdags, med faktor?

Men finnes det gode kremer med faktor og beskyttelse som man faktisk orker å ha på seg hver dag? Jeg vil jo beskytte huden min, men klarer ikke å gå rundt med en krem som ligger som et lag utenpå.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 12:10   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ansiktskrem til hverdags, med faktor?

Jeg bruker en fra Vichy som jeg er fornøyd med.
https://www.vichy.no/Hudpleie/Lett-D...GE/p20937.aspx

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 12:27   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ansiktskrem til hverdags, med faktor?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Men finnes det gode kremer med faktor og beskyttelse som man faktisk orker å ha på seg hver dag? Jeg vil jo beskytte huden min, men klarer ikke å gå rundt med en krem som ligger som et lag utenpå.

Nei, jeg syns ikke det gjør det. Jeg har en god en fra Dermalogica, men den er allikevel ikke som hudkrem. Jeg bruker den om sommeren når jeg skal være ue mye, ellers bruker jeg vanlig ansiktskrem med faktor fra samme merke, eller en fra Murad som også har c-vitamin.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 14:54   #6
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.776
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ansiktskrem til hverdags, med faktor?

Solkrem. Man skal bruke rimelig mye dagkrem dersom en slik skal være nok beskyttele, har jeg lært både av hudleger og av folk som driver med ansiktspleie.

Jeg har riktig nok selv kjøpt en fra Trinny London med faktor 30 nå, men kommer ikke til å bruke den alene når jeg skal være ute lenge. Jeg er veldig utsatt for sol pga immundempende.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 14:57   #7
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ansiktskrem til hverdags, med faktor?

Bruker en fra Boots sitt eget merke, synes ikke den er tykk i konsistensen.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 15:01   #8
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.776
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ansiktskrem til hverdags, med faktor?

Jeg bruker mest La roche Posay solkrem for ansikt, en variant for uren hud, ford jeg alltid får tilstoppede porer av solkremer. Og jeg vil ikke ha kviser hele sommeren. Men denne fra Lancaster er den som har kjentes mest "deilig" ut mot huden, som en vanlig krem. Men jeg har ikke prøvd den i faktor 50 da, bare 30. I år har jeg kjøpt en fra REN som jeg ikke har testet enda.

Lancaster:
https://www.blush.no/product/787910/...B&gclsrc=aw.ds

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 15:02   #9
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ansiktskrem til hverdags, med faktor?

Jeg er veldig fornøyd med cliniderm solkrem til ansikt. De har flere varianter: https://www.farmasiet.no/search?sear...1213&orderBy=1

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 15:25   #10
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ansiktskrem til hverdags, med faktor?

Jeg bruker Origins hele året. Den har spf 15.
Men skal jeg ut i solen en sommerdag er det kun solkrem og caps/solhatt som gjelder. Er veldig fornøyd med Piz Buin allergy spf 50 ansiktskrem.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 16:03   #11
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.117
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ansiktskrem til hverdags, med faktor?

Jeg er superfornøyd med denne ansiktskremen og bruker den hver dag, den har faktor 15. bruker solkrem når jeg skal sole meg da.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 17:44   #12
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ansiktskrem til hverdags, med faktor?

Jeg har prøvd mange, men ender opp med den du allerede sier du bruker. Noen ganger i tillegg til dagkrem og andre ganger bare med et serum under. Den gir jo god fukt. Lukter nydelig og har ikke typisk solkremfølelse.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 18:18   #13
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ansiktskrem til hverdags, med faktor?

Jeg kjøpte en fra La Roche Posay i fjor med faktor 50, som var spesielt beregna for ansiktet. Den var så lett at jeg godt kunne bruke den hver dag. Men dette var i tillegg til den vanlige dagkremen min, da, ikke i stedet for.

Mener det var denne: https://www.farmasiet.no/catalog/ans...f50-50,5032875

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 18:22   #14
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ansiktskrem til hverdags, med faktor?

Så lenge det ikke blir klissete og ekkelt så er det ikke noe problem å bruke faktor i tillegg til dagkremen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 18:35   #15
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.776
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ansiktskrem til hverdags, med faktor?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.


Lancaster:
https://www.blush.no/product/787910/...B&gclsrc=aw.ds

Jeg skal bestille meg denne, pleier å kjøpe den på taxfree, men det er jo a long shot. Den heter velvet touch, og den er som sagt den letteste jeg har prøvd. Den er så liten at jeg har hatt den i vesken/lommen hver sommer. Men det er i tillegg til dagkrem, ja. Men det er fint å dra denne opp på café eller whatever og smøre på ekstra når solen titter overraskende frem.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-22, 09:44   #16
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 474
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Ansiktskrem til hverdags, med faktor?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg skal bestille meg denne, pleier å kjøpe den på taxfree, men det er jo a long shot. Den heter velvet touch, og den er som sagt den letteste jeg har prøvd. Den er så liten at jeg har hatt den i vesken/lommen hver sommer. Men det er i tillegg til dagkrem, ja. Men det er fint å dra denne opp på café eller whatever og smøre på ekstra når solen titter overraskende frem.

Vet du om det er parfyme i den?

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-22, 12:44   #17
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.776
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ansiktskrem til hverdags, med faktor?

Ja, den lukter "noe", som i ett eller annet.

I dag har jeg prøvd REN sin. den er for klissete og seig til hverdagsbruk. Men nå skal jeg ut i strålende sol, så da duger den.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-22, 14:22   #18
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ansiktskrem til hverdags, med faktor?

Jeg kan ikke fordra å få ansiktsolkrem som svir i øynene.
Må også være forsiktig med sola pga tidligere basalcellekarsinom.
Utrolig godt fornøyd med Cosmica sin dagkrem.
Noen som har testa ansiktsolkremene deres?

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-22, 14:45   #19
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.776
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ansiktskrem til hverdags, med faktor?

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Jeg kan ikke fordra å få ansiktsolkrem som svir i øynene.
Må også være forsiktig med sola pga tidligere basalcellekarsinom.
Utrolig godt fornøyd med Cosmica sin dagkrem.
Noen som har testa ansiktsolkremene deres?

Ja, har prøvd de også. Grei å smøre ut, men er en av de som gir meg kviser. Men jeg får det av alt mulig da.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-22, 15:11   #20
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.819
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ansiktskrem til hverdags, med faktor?

Jeg har pleid å like Decleor sin ansiktssolkrem (rød tube), men det er til type fint sommervær. Korres har også en som var bra til formålet (jeg også svir lettvint øynene av solkrem).

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no