Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Leppepomade som faktisk fungerer

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-22, 19:26   #21
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leppepomade som faktisk fungerer

Denne er min definitive favoritt.

https://www.apotera.no/avene-cold-cr...saApmGEALw_wcB

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-22, 19:33   #22
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Leppepomade som faktisk fungerer

Mentholatum. Den grønne på apoteket.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-22, 20:59   #23
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.992
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Leppepomade som faktisk fungerer

Decubal Lips&Dry Spots balm. Lukter ingenting, og er sånn passe tykk og seig så den holder en stund. Jeg er allergisk mot lanolin, og grøsser av tanken på mentol osv på tørre lepper.

Datteren med eksem sverger til Aco/Cosmica i lyseblå versjon.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-22, 21:11   #24
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.440
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leppepomade som faktisk fungerer

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Cicaplast ble anbefalt i en annen tråd om sår på leppene. Tråden heter munnsår, tror jeg, om du vil søke.

https://www.apotera.no/la-roche-posa...MaAu4SEALw_wcB

Jeg sverger til denne. Føler jeg har testet det meste.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-22, 21:16   #25
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.962
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leppepomade som faktisk fungerer

Jeg er ganske lat, og siden jeg alltid har locobase repair i huset for å redde tørre vinterhender, så bruker jeg like gjerne det på leppene også. Funker veldig fint.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-22, 21:29   #26
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leppepomade som faktisk fungerer

Denne er min favoritt: https://www.blivakker.no/product/312...-lip-balm-15ml

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-22, 21:43   #27
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.087
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leppepomade som faktisk fungerer

Denne er nydelig https://www.life.no/produkter/hud-ha...alm-cococuddle
Glemte den over hjemme når vi dro på fjellet og kjøpte denne fra cosmica, også veldig god. Selv i kaldt vintervær med vind! https://www.farmasiet.no/catalog/ans...SAAEgIZl_D_BwE

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-22, 06:37   #28
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leppepomade som faktisk fungerer

Blistex. Selges på apotek, og selges billig på Europris. Veldig bra, spesielt mot munnsår.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-22, 07:14   #29
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leppepomade som faktisk fungerer

Jeg har en datter som nå nylig har fullført 5,5 mnd ankebehandling med Isotretinoin. Dette tørker ut alt på kroppen og hun har hatt helt ekstremt tørre lepper, blant annet Hudlegen anbefalte La Roche Posey Cicaplast. Hun har testet veldig mange andre også, men dette er den eneste som faktisk har hjulpet.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-22, 07:35   #30
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.297
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leppepomade som faktisk fungerer

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg sverger også til Aco fra apoteket. Har sånn 4-5 stk og kjøper helst på 2 for 1.

Samme her.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-22, 08:04   #31
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leppepomade som faktisk fungerer

Jeg glemte å skrive at jeg også liker Aco. Jeg har generelt ganske tørr hud og en del eksem, men etter å ha sett på datteren min hva ordentlig tørre lepper faktisk er, innser jeg at jeg overhodet ikke er i nærheten av å ha ordentlig tørre lepper. Aco fungerte overhodet ikke på datteren, heller ikke Blistex, Carmex og alt det andre «vanlige» vi prøvde. Vi har brukt en formue på leppepomade og fuktighetskremer det siste halve året og fasiten for hennes del ble La Roche Posey Cicaplast leppepomade, La Roche Posey Effeclar H ansiktskrem og Canoderm til kroppen pluss diverse dråper for tørre øyne, vaselin for tørre neseslimhinnen osv. Men da snakker vi altså ekstremtørr over alt.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-22, 08:14   #32
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leppepomade som faktisk fungerer

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Jeg glemte å skrive at jeg også liker Aco. Jeg har generelt ganske tørr hud og en del eksem, men etter å ha sett på datteren min hva ordentlig tørre lepper faktisk er, innser jeg at jeg overhodet ikke er i nærheten av å ha ordentlig tørre lepper. Aco fungerte overhodet ikke på datteren, heller ikke Blistex, Carmex og alt det andre «vanlige» vi prøvde. Vi har brukt en formue på leppepomade og fuktighetskremer det siste halve året og fasiten for hennes del ble La Roche Posey Cicaplast leppepomade, La Roche Posey Effeclar H ansiktskrem og Canoderm til kroppen pluss diverse dråper for tørre øyne, vaselin for tørre neseslimhinnen osv. Men da snakker vi altså ekstremtørr over alt.

Jeg mistenker at jeg er i kategori med datteren din. Det er ikke sånn at jeg får vanlige munnsår, men at huden på leppene rett og slett bare fliser seg opp og faller av og skaper sår. Så jeg går rundt med blodige arr på leppa mye av tiden. Det snodige er at det bare skjer på underleppa, mens overleppa er helt fin.

Jeg har prøvd mye av det som nevnes i denne tråden allerede uten at det hjelper nevneverdig, men jeg får forsøke meg på La Roche Posey Cicaplast.

Men tusen takk for mange gode tips på produkter jeg ikke har forsøkt. Det er desidert verst nå om vinteren, så en del av de andre tipsene er sikkert gode nok til vår og sommer.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-22, 08:26   #33
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leppepomade som faktisk fungerer

Har du hørt med Therese Johaug?



(Sorry, klarte ikke å dy meg… )

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-22, 08:36   #34
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.422
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Leppepomade som faktisk fungerer

Sukkerskrubb!! Ta hvilken som helst leppepomade og smør på tykt sammen med litt sukker som en skrubb. Gjør underverker og er det eneste som hjelper meg når leppene er tørre.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-22, 12:00   #35
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.105
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leppepomade som faktisk fungerer

Jeg slenger meg på de som er fornøyd med Cicaplast her, i tillegg så vil jeg tipse om å bruke Bepanthen, jeg har smurt på dette på kvelden før jeg legger meg, og gjerne litt rundt munnen også: https://www.vitusapotek.no/baby-og-b...RoC-rgQAvD_BwE

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-22, 12:42   #36
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Leppepomade som faktisk fungerer

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg synes den beste er O'Keefe's Lip Repair. Stort pluss at den sitter på lenge og selv om jeg drikker eller spiser. Ser så mange andre som drar fram leppepomade igjen og igjen for å påføre på nytt, og det er greit å slippe.

Den samme bruker jeg, eller den heter Lip Repair & Protect og har spf 15. Den sitter lenge og er helt super. Definitivt en favoritt!

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-22, 13:19   #37
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.749
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leppepomade som faktisk fungerer

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Sukkerskrubb!! Ta hvilken som helst leppepomade og smør på tykt sammen med litt sukker som en skrubb. Gjør underverker og er det eneste som hjelper meg når leppene er tørre.

Det høres vondt ut på åpne sår, altså.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-22, 13:20   #38
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.749
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leppepomade som faktisk fungerer

Ja, og så tror jeg du må bruke solfaktor, også om vinteren, på leppene.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-22, 13:36   #39
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.422
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Leppepomade som faktisk fungerer

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det høres vondt ut på åpne sår, altså.

Ja, har man åpne sår, bør man vel ikke bruke dette, men på tørre og sprukne lepper, funker det fantastisk bra.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-22, 18:44   #40
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.297
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leppepomade som faktisk fungerer

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Har du hørt med Therese Johaug?



(Sorry, klarte ikke å dy meg… )

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no