Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Norske, håndlagde lamper i porselen fra PP

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-22, 09:41   #1
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.776
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Norske, håndlagde lamper i porselen fra PP

Ble i dag oppmerksom på at Porsgrund Porselænsfabrik/ PP har begynt med lamper, og :kaching!: at de er laget for hånd i Norge. Det synes jeg er kjempestas (og syntes det var skikkelig nedtur da de satte ut hoveddelen av produksjonen til andre land, tror Burma var ett??)

Lampene er flotte og organiske, har litt barndomsnostalgi for meg ifht. tallerkenmønsteret Spire, som mamma hadde og var veldig begeistret for.

Er det noen som har slike lamper, eller har sett dem «i miljø»? Hva slags belysning er det, og hva synes du de passer til?

https://www.porsgrund.com/belysning-...3W4T5Y,21RO5,1

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-22, 10:39   #2
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Norske, håndlagde lamper i porselen fra PP

Jeg har bare sett noen av dem på fabrikkutsalget på PP i Porsgrunn, de var kjempefine. Nydelige rett og slett. Jobber selv med å fremskaffe et (for meg) nogenlunde legitimt behov for en av lampene. Har ikke mer info dessverre, men deler altså din begeistring!
Også enig med deg i at Spire er veldig fint, jeg har også vokst opp med det serviset. På fabrikkutsalget har de stadig gode tilbud på b-vare i Spire, da er det bare å studere delene nøye og finne de som har så ørsmå feil at du ikke ser dem eller at de er til å leve med. Venninnen min kjøpte Spire middagstallerkener til 99 kroner der i sommer.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-22, 16:55   #3
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norske, håndlagde lamper i porselen fra PP

Det var fine lamper, visste ikke om disse (men visste at PP har flyttet produksjonen utenlands, i motsetning til Figgjo).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no