Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Oppbevaring av ytterklær og sko

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-22, 12:37   #21
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppbevaring av ytterklær og sko

Jeg har et grunt garderobeskap i gangen. Tror det er 35 cm dypt. Ikea. Ser for meg at du kunne dekket en vegg med det? Der er det sko nederst, og jakker øverst. De må henge på hengere, da, med fronten frem, om du skjønner.

Vi har også en sittebenk, som er 40 cm høye skuffer fra ikea, med en kjøkkenbenk oppå, i flukt med vinduet. Der kan man stappe oppi svære sko, i skuffene.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-22, 16:53   #22
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppbevaring av ytterklær og sko

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Niobe: Hvor kjøpte dere garderobestang? Ser for meg at jeg må ha en stang litt høyt oppe i boden/vaskerommet når vi snart flytter. Det rommet skal romme vaskemaskin, tørketrommel, fryseskap og tørkestativ og sikkert jakker som ikke brukes så ofte.

Jeg skal se om mannen min husker. Den var hvert fall billig og vi kappet den til rett lengde.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-22, 17:51   #23
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppbevaring av ytterklær og sko

Ser bildene dårlig her hos meg, men lurer på om trappene går oppover. Finnes det i såfall en mulighet for å sette skohyller eller lignende under dem? Tenker da til de skoene som ikke er i bruk hele tiden. Lurer også på den veggen som er til høyre, det ser ut som det er en vegg med panel og ikke tømmer. Er det mulig å f.eks ta bort de klærne som henger der, og ha skikkelig stor skohylle fra gulv til tak der? Eskoleia selger fine hyller. Koster endel, men er verdt pengene (brukes f.eks i skoler og bhg)

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-22, 21:06   #24
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 907
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Oppbevaring av ytterklær og sko

Vi har vegghengte skohyller fra Ikea fra gulv til tak som fungerer godt, men finner dem ikke på nett nå. Mener de heter Algot. Hattehylle med kurver oppå til votter mm som ikke brukes daglig og S-kroker til jakker hengende i hattehylla (rommer mye, men irriterrende med kroker som faller ned). Knaggerekker overalt der jeg har fått plass - i flere høyder. Ellers henger alt av turjakker, dunjakker, skijakker etc på en vegg på vaskerommet, og type kjeledresser, skuterdresser bak en dør på et tilstøtende rom (på en slik knaggrekke som man henger fast over døra om du skjønner).

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 09:15   #25
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppbevaring av ytterklær og sko

Mange gode tips og råd her, og selv om det definitivt er forbedringspotensiale hjemme hos oss drister jeg meg til å hive meg på tipset om å gå over til garderobestang og hengere. Ser også ut til at dere vil ha nytte av å henge klærne høyere opp, altså utnytte plassen opp mot taket. Da kan dere ha sko under, eller to rekker med klær.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 09:32   #26
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppbevaring av ytterklær og sko

Mange nyttige innspill her. Jeg tok et skikkelig sjau og fikk ryddet unna en del som ikke trengte være der. Mudden av ulvepels er ikke i bruk hver dag kan du si

Og oppslagstavla (som henger på den ene veggen) må vekk slik st knaggene kan høyere opp og det kan på plass en skohylle under. Det tror jeg vil funke. Kanskje også hattehylle over.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 09:35   #27
Philippa
Aktiv
 
Philippa sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 256
Philippa er populærPhilippa er populærPhilippa er populær
Standard

Sv: Oppbevaring av ytterklær og sko

Jeg ser hvertfall èn løsning som umiddelbart vil gi deg mer plass: Der hvor du har garderoben (det lille innhukket vis a vis trappen) ville jeg hatt to garderobestenger. Altså stang med kleshengere i to høyder. Da får du utnyttet den plassen mye bedre. Fordrer at man kun henger jakker der, da. Kåper/frakker/kjeledresser/lange plagg må henge andre steder. (feks kunne du laget tilsvarende løsning med garderobestang i vindfanget og hengt kjeledresser der)

Ville også hengt eventuelle knagger høyere opp på veggen, slik at du får plass til skohyller under.

Philippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 13:56   #28
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppbevaring av ytterklær og sko

Og når løsningen er på plass, så annefaler jeg et par måneder med en labradorvalp som spiser alt som ikke er ryddet bort fra gulvet! Det virket EKSTREMT oppdragende her i huset, i hvert fall!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 15:08   #29
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.683
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppbevaring av ytterklær og sko

Jeg hadde også vurdert å merke opp hvem som har hvilke plasser - og hva som hører til der. Tenk typen barnehagegarderobe.

Vi har relativt stor garderobe, men "krangler" alltid om noen spesielle kroker (de nærmeste...)

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 15:11   #30
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.683
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppbevaring av ytterklær og sko

Anbefaler også denne kroken fra CO:

https://www.clasohlson.com/no/Krok,-trippel/p/41-3060

Den tåler mye når den er skrudd fast i vegg, inkludert scooterdresser etc.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-22, 17:49   #31
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppbevaring av ytterklær og sko

Jeg har drømt om gangen din i natt, Floksa!
Du bodde på en av nabogårdene her, og jeg skulle dit for å selge lodd. Du sa at du måtte hente lommaboka først, og den lå i skiskoen din
Utenfor huset hadde du bygd en utebod som så ut som et spikertelt,og der inne hadde du ordnet hyller og oppheng til den store gullmedalje. Lommeboka fant du etter litt leting, det var ikke barebare å finne rett par i mengden

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-22, 18:09   #32
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppbevaring av ytterklær og sko

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Jeg har drømt om gangen din i natt, Floksa!
Du bodde på en av nabogårdene her, og jeg skulle dit for å selge lodd. Du sa at du måtte hente lommaboka først, og den lå i skiskoen din
Utenfor huset hadde du bygd en utebod som så ut som et spikertelt,og der inne hadde du ordnet hyller og oppheng til den store gullmedalje. Lommeboka fant du etter litt leting, det var ikke barebare å finne rett par i mengden



Sannheten er jo at inspirasjon fra denne tråden gjorde at gangen vår er ganske ryddig. Fikk fjernet halvparten av klærne og hengt krokene høyere.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 566E03C6-6F87-4A1C-8436-C8A9D9477EF8.jpg (18,1 KB, 74 visninger)
__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-22, 18:36   #33
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oppbevaring av ytterklær og sko

Det ser jo mye bedre ut Floksa!!

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-22, 19:37   #34
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppbevaring av ytterklær og sko

Ja helt enig- det ser mye bedre ut !

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-22, 19:51   #35
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppbevaring av ytterklær og sko

Vi har garderobeskap , skoskap og knagger. Det står minst 5 par sko på gulvet hver dag, det er de vi bruker mest, resten er i skap og skoskap. Jakker henger overalt siden jeg har mannfolk som mener det er for tungvint å ha de i skapet.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-22, 22:28   #36
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oppbevaring av ytterklær og sko

Vi har også en veldig liten gang, og har montert overskap helt oppe under taket på den ene veggen. Under det har vi tett i tett med knagger montert på en list, og nederst har vi Elfa trådhyller til sko. På den andre veggen har vi skyvedørsgarderobe (liten!) og enda et skostativ, men Elfahyllene er fine, for de får skoene opp fra gulvet.

Når unger og mann faktisk gidder å sette skoene i hylla, that is.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-22, 22:55   #37
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 907
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Oppbevaring av ytterklær og sko

Veldig fint! Men husk å merke hvilken skisko du legger lommeboka i da!

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no