Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Størrelse slalåmstøvler

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-22, 15:31   #1
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Størrelse slalåmstøvler

Jeg forsøker å skaffe brukte alpinstøvler til gutt str 42. Men skjønner null av størrelser. Foten er 24 cm lang, men tabeller skjønner jeg ikke noe av.

https://www.skatepro.no/a772.htm

Datter har str 34/35 og hennes støvler er 24.0 og 289 mm. Det rimer jo ikke mht tabellen over?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-22, 16:32   #2
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Størrelse slalåmstøvler

Slalomstøvler blir ofte annonsert i mondo, 42 er 27.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-22, 17:36   #3
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Størrelse slalåmstøvler

Mondopoints ja. Min erfaring med slalåmsko er at det er et (stort)poeng med passform på ulike merker. Slalåmstøvler er virkelig ikke bare bare og der har jeg opplevd at det ikke har samsvart med vanlig skostørrelser fordi f.eks. Dalbello er mye smalere og mer kontinental i passformen enn f.eks. Salomon. Så det er plass til foten i lengden på hvis man måler fot mot skosåle, men man får ikke foten nedi skoen engang fordi den er både for smal og for trang over ankelen. For ikke å snakke om å få foten nedi skoen om noen har høy vrist .

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-22, 17:36   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.362
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Størrelse slalåmstøvler

Få det målt i butikk.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-22, 17:37   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.362
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Størrelse slalåmstøvler

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Mondopoints ja. Min erfaring med slalåmsko er at det er et (stort)poeng med passform på ulike merker. Slalåmstøvler er virkelig ikke bare bare og der har jeg opplevd at det ikke har samsvart med vanlig skostørrelser fordi f.eks. Dalbello er mye smalere og mer kontinental i passformen enn f.eks. Salomon. Så det er plass til foten i lengden på hvis man måler fot mot skosåle, men man får ikke foten nedi skoen engang fordi den er både for smal og for trang over ankelen. For ikke å snakke om å få foten nedi skoen om noen har høy vrist .

Stemmer. Min sønn er på tredje par Dalbello. De passer ham veldig godt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-22, 17:40   #6
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Størrelse slalåmstøvler

Mens min sønn må ha Salomon fordi han omtrent ikke går sammen i ankelleddet, bred fot og har høy vrist

Og fytti for noen priser nå som vi må kjøpe voksenstørrelser

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-22, 20:47   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.362
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Størrelse slalåmstøvler

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Mens min sønn må ha Salomon fordi han omtrent ikke går sammen i ankelleddet, bred fot og har høy vrist

Og fytti for noen priser nå som vi må kjøpe voksenstørrelser

Ja, innmari dyrt. Får håpe vi kommer oss på ski i vinter.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-22, 21:50   #8
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Størrelse slalåmstøvler

Eldste har 42. Det står 27,5 cm på støvelen. Men også 27 -27, 5 og 315 mm som sikkert er mondo og det tallet gir oppgir til butikken når de moterer nye bindinger. Jeg har kjøpt junior støvler til mine for at de skal være smale nok.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no