Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-22, 17:44   #21
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Toffen, Martis, Nextlife, AnneC, Isprinsessen og Syrinx (noen fler?) -
Jeg er jo der nå. Sist jeg gikk på bovtoverski, var jeg sur, sliten svett og misfornøyd.

Det som får meg til å i det hele tatt stille spørsmålet, er jo at jeg har elsket skøyteturene nå i romjulen. Det har vært helt fantastisk. OG jeg vet jo at det finnes folk som elsker å gå på ski, så derfor tenkte jeg at kanskje jeg også kan komme dit.
VI har hytte i Trysil, og jeg vet at Anita Moen og datteren har kurs folk skryter av. Så jeg vurderer.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 17:50   #22
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.865
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Jeg liker ikke å være ute om vinteren i det hele tatt, så ski er dødfødt uansett for meg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 17:51   #23
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Sist jeg gikk på bortoverski ble jeg så forbannet at ved målet tok jeg de av meg, knakk de og du,PET de i nærmeste container.
Og så meg aldri tilbake. Det var i 1985.

Men du klarer alt du vil, jo. Sikkert å elske ski også.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 17:52   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.965
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Jeg har en far som var toppidrettsutøver, og min barndoms skiturer husker jeg som at pappa og brodern stod på toppen av bakken og maste om jeg bare kunne gå LITT fortere. Sånt blir det ikke skiglede av.

Nå kan jeg finne skiglede, men det må være gode forhold og ikke altfor bratt. Da kan jeg oppleve noe av det du beskriver fra skøyteturene dine. Men det skjer ikke hver vinter, for jeg trenger mye snø for å trives.

Jeg har felleski. Det hjalp ganske godt på skigleden.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 17:58   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Altså. Man trenger ikke nødvendigvis å være god på ski for å elske det. Jeg bor i Stavanger, det sier vel sitt. Da jeg var liten var det oftere snø enn nå. Nå kan vi fint ha en helt snøløs vinter. Jeg er overhodet ikke god på ski. Jeg bare trasker bortover, og løyper har jeg knapt prøvd. Men det er ren meditasjon for meg. Løping og turgåing er ikke det samme, da hører jeg gjerne podcast, men på ski liker jeg best å være helt alene og lytte til lyden av snø under skiene. Det er så avstressende og deilig. Jeg virkelig savner å gå på ski oftere. Skulle ønske jeg kunne gjøre det hver dag.

Jeg er sykt, sykt misunnelig på de som har tilgang på snø. Så misunnelig at jeg nesten kjenner det som en fysisk følelse.


Sist redigert av Hyacinth : 01-01-22 kl 18:04.
Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 18:07   #26
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Det tror jeg man kan. Jeg er ikke vokst opp med gode forhold for ski. Vi hadde hytte hvor det gjerne kom snø på vinteren, men da vasset vi rundt på dårlige ski og med dårlige klær, i terrenget. Hjemme i Stavangertraktene var det jo bare unntaksvis snø i det hele tatt, så jeg gikk aldri nok på ski til å bli flink eller glad i det. Jeg har hatt ski, og vi har gått litt med barna, men det er snakk om 1-2 ganger i året.

Først i fjor fikk jeg virkelig begynt å gå turer i oppkjørte løyper, med ski som var tilpasset med. Jeg veksler mellom felleski og smørefrie, og de er gode til hvert sitt bruk. Jeg er ikke felleski-frelst, det er fordeler og ulemper. Men uansett, nå elsker jeg å gå på ski! Jeg står opp, og kan knapt vente med å få på meg skiene og gå ut. Det er så fredelig, naturen er bare nydelig, gnistrende og lys. I tillegg er det ypperlig trening, man får mye igjen for kilometrene, sammenlignet med å gå. Vi har kjøpt hytte på fjellet, og har allerede startet årets skisesong. Det er litt for tidlig for oppkjørte løyper, men vi har gått på veier hvor snøen er kjørt over med matte. Det er uansett noe helt annet å vasse til ankler og knær i våt snø, sånn jeg husker det fra barndommen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 18:21   #27
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Ja, det kan man, hvis man har riktige ski. Skigleden min fant jeg først som voksen, og grunnen til at jeg begynte å like å gå på ski var at jeg gjorde det bare for egen del. For noen år siden bestemte jeg meg for at jeg måtte lære meg å gå på ski, og tok et teknikk-kurs som var veldig nyttig. Jeg har dessuten brukt en del tid på å lære meg å smøre ski, fordi dårlig smurte ski er drepen for turgleden min (og mannen min kan ikke smøre, siden han ser på bakglatte ski som en treningsutfordring, ikke noe som ødelegger turen. ) Dessuten har jeg flere par ski, som jeg bytter på avhengig av forhold. I marka bruker jeg som oftest lette turski med stålkanter, for å ikke være redd for å kjøre isete, svingete nedoverbakker.

Jeg har ikke prøvd felleski, men flere har sagt til meg at de felleskiene man får kjøpt nå er like bra som vanlige ski på alt annet en "perfekt blåswix-føre" (dvs. nysnø, nykjørte løyper og fra -2 til -5).

Jeg er fortsatt ganske treig på ski, og pinglete i nedoverbakker. Men jeg koser meg skikkelig, nesten uansett vær. Og er ikke så opptatt av hva alle rundt meg tenker.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 18:36   #28
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Sist jeg gikk på bortoverski ble jeg så forbannet at ved målet tok jeg de av meg, knakk de og du,PET de i nærmeste container.
Og så meg aldri tilbake. Det var i 1985.

Men du klarer alt du vil, jo. Sikkert å elske ski også.

Jeg var også der i 1985, bortsett fra at jeg ikke knakk og dumpet skia, jeg ga de bort. Men så kom det en påske jeg var i Mutter'n sin hjembygd og fant skigleden. Løsningen for meg var bl.a.

  • Litt kortere ski enn anbefalt, det er lettere å håndtere.
  • Fjellski, de er litt bredere og kan brukes til alt.
  • Tråkke løypa selv, ferdigløyper er for brede mellom føttene for meg. Jeg følte at jeg måtte skreve.
Kanskje jeg kan få det ennå bedre med felleski, men jeg har det fint på ski nå.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 18:49   #29
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Ja, det går an! Hilsen vestlending som aldri lærte det som barn, har dårlig balanse, er redd for å falle og har generell lav toleranse for ubehag (som for eksempel fiskebein er!)

Jeg har gått på flere kurs, og det er virkelig noe HELT annet når man har noen basisferdigheter inne. Så lærte jeg meg å smøre (takk, YouTube), og det hjalp også masse, og fikk jeg meg felleski.

I tillegg så velger jeg løyper med omhu. Lange, slake bakker og ikke fiskebein eller livredd ploging. Inn fra Skansebakken er for eksempel perfekt.

Jeg blir aldri superduper på ski, men jeg ble god nok til å bli glad i det, og det har forbedret vinterlivet ca 1000 prosent.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 18:52   #30
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Ett kurs på Learn2Ski utgjorde STOR forskjell for meg, i hvert fall.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 18:57   #31
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Felleski? Jeg kjøpte i fjor og er frelst. Teknikk har jeg ikke, men har hørt bra ting om Learn 2 Ski eller noe sånt fra kollegaer.

Vi hadde en skikkelig dårlig opplevelse med kundeservice der. Eller svigerforeldrene mine da. De ga sønnen vår skikurs i gave, og arrangøren avlyste første kurs pga. for få påmeldte, så neste pga. mangende snø, så tredje pga. manglende instruktur, så fjerde pga. korona, og så femte og sjette igjen pga. manglende instruktør. Det var helt fullstendig utelukket å gi dem pengene tilbake, da hadde bursdagsgaven til sønnen blit utsatt i to år og deres eneste løsning var å fortsette å utsette den et år til. Men det verste var at de gjorde seg så utilgjengelige og svarte så frekt når de endelig fikk tak i dem. Det var helt sjokkerende.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 19:04   #32
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.112
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Finn ut om du liker best kupert terreng, eller mest flatt, og velg tur ut fra det. Selv liker jeg aller best å gå alene, helst en runde. Da kan jeg svime i eget tempo og kikke rundt. Men jeg elsker det jo ikke, kun noen turer på sesongen.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 19:48   #33
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Se denne tråden for tips om skiturer! http://www.foreldreportalen.no/forum...ghlight=Skitur

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 20:01   #34
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Men jeg lurer på om det er mulig å få mannen til å like/tåle/godta/være med meg på ski. Han får vondt i kneet hver bidige gang han har prøvd. Når han skal ploge, får han vondt i hoftene. Knesmertene varer i månedsvis etterpå. Han sliter generelt med knærne etter sport i ungdommen, men nå kan han løpe med støttekne. Men disse plagene gjør at han etterhvert har nektet å være med på ski. Jeg synes det er skikkelig trist, særlig fordi vi må kjøre langt for å finne snø.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 20:05   #35
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men jeg lurer på om det er mulig å få mannen til å like/tåle/godta/være med meg på ski. Han får vondt i kneet hver bidige gang han har prøvd. Når han skal ploge, får han vondt i hoftene. Knesmertene varer i månedsvis etterpå. Han sliter generelt med knærne etter sport i ungdommen, men nå kan han løpe med støttekne. Men disse plagene gjør at han etterhvert har nektet å være med på ski. Jeg synes det er skikkelig trist, særlig fordi vi må kjøre langt for å finne snø.

Jeg sliter med mye belastning på kroppen pga opptrening, og jeg må trene mye styrke og smidighet for at kroppen skal tåle sånt som skigåingen. Bllant annet pga skader i hofter og ankler. Om jeg ikke likte å gå/stå på ski i utgangspunktet, så spørs det om jeg hadde synes det var verd innsatsen…

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 20:05   #36
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men jeg lurer på om det er mulig å få mannen til å like/tåle/godta/være med meg på ski. Han får vondt i kneet hver bidige gang han har prøvd. Når han skal ploge, får han vondt i hoftene. Knesmertene varer i månedsvis etterpå. Han sliter generelt med knærne etter sport i ungdommen, men nå kan han løpe med støttekne. Men disse plagene gjør at han etterhvert har nektet å være med på ski. Jeg synes det er skikkelig trist, særlig fordi vi må kjøre langt for å finne snø.

Jeg synes faktisk ikke mannen din skal prøve mer når han får så vondt hver gang og attpå til lenge etter en økt. Da er det du som må lære deg å gå på ski uten ham. Ev. kan du lære å like noe han tåler.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 20:20   #37
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Ja, jeg hører dere… og jeg skjønner hva dere mener. Jeg synes bare det er trist. Å gå på ski alene er bare fint, særlig her hjemme sånn en gang i året, men det er dumt at han aldri kan eller vil være med på dagstur eller synes det er kjekt å leie hytte i fjellet pga ski. Jeg synes ikke det er så lett å kjøre alene opp i fjellet. Men ja, dette er jo mitt problem.

Langrenn har han aldri likt eller fått til, og foreldrene hans gjorde aldri sånt. Slalåm er han ganske god på, men de siste årene har han fått vondt der også. Han sier at han nok kunne trent seg opp hvis vi hadde hytte i snøen, men da måtte han trent ofte og mye. Men han klarte å trene seg opp til å sykle Nordsjørittet. Før det kunne han ikke sykle heller. Og han løper hver dag. Men det er stabiliteten og bevegelser sidelengs som er problematisk på ski.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 20:24   #38
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg synes faktisk ikke mannen din skal prøve mer når han får så vondt hver gang og attpå til lenge etter en økt. Da er det du som må lære deg å gå på ski uten ham. Ev. kan du lære å like noe han tåler.

Jeg liker mye som han tåler, jeg. (Eller mente du skisport? ) Vi liker begge to å løpe og å gå i fjellet/skogen etc. Men det er jo ski det snakkes om her, og det er som sagt noe jeg elsker.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 20:38   #39
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Å kjøre alene til fjells er kun en vanesak. For to år siden kjørte jeg ikke bil i det hele tatt (og hadde ikke gjort det på 7 år. Jeg kjører frem og tilbake til Sinnes uten problemer, men jeg har ikke kjørt på kveldstid/i mørket nå om vinteren enda.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 20:54   #40
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Jeg tror det er mulig å kose seg på langrennsski hvis du liker vinter, har et godt forhold til snø og kulde, og spesielt hvis du liker naturopplevelser. Uten å like dette kan du like gjerne jogge, gå tur, gå på skøyter eller bare trene inne. Langrenn er for dem som liker natur, tror jeg, sånn funker det for min del.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no