Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-22, 16:27   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.829
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Jeg elsker å gå på skøyter. Særlig på islagte vann ute i naturen, men går gjerne på bane også. Jeg er ganske flink til det og føler meg trygg og det gir meg en enorm glede- og mestringsfølelse.

Jeg skulle ønske jeg syntes det var like gøy å gå på ski. Men det gjør jeg ikke. Jeg er ikke så veldig flink, blir sur av bakglatte ski, av kladder og trenger derfor sikkert både riktig utstyr og at noen lærer meg riktig teknikk.

Jeg er god til nedoverski og synes det er gøy. Men langrenn er mer lavterskel her jeg bor, og det hadde vært fint å glede seg til skisesongen, og fint å ha en ekstra måte å kombinere det å ha det gøy med litt tiltrengt mosjon.

Nå er det supre skøyteforhold, så jeg har gått hver dag i romjulen. Men skisesongen er lenger og mer forutsigbar en skøytesesongen. så hvordan kommer jeg igang? Jeg betaler gjerne for både bra utstyr og kurs, hvis jeg kommer ut på andre siden som langrennselsker.

PÅ forhånd takk for tips!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 16:29   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Felleski? Jeg kjøpte i fjor og er frelst. Teknikk har jeg ikke, men har hørt bra ting om Learn 2 Ski eller noe sånt fra kollegaer.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 16:31   #3
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Prøvd skøyteski? Litt annen teknikk enn å gå på skøyter, men ganske likt. Og du trenger ikke smøre.

Med felleski så slipper du også å smøre så mye.
Det er mange tilbydere av skikurs så er bare å søke på nett så finner du der du bor.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 16:32   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.829
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Felleski? Jeg kjøpte i fjor og er frelst. Teknikk har jeg ikke, men har hørt bra ting om Learn 2 Ski eller noe sånt fra kollegaer.

Ja , jeg tror nok felleski kan være løsningen. tror jeg må låne søsteren min sine neste gang vi er sammen, for å se hva jeg synes om det.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 16:35   #5
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.445
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Kanskje skikurs med fokus på teknikk hadde vært lurt? Jeg har tenkt på det selv. Ellers vil forhåpentligvis felleski kunne senke terskelen for å gå uavhengig av føre og temperatur.

Jeg fant igjen skiglede i fjor vinter. Bestemte meg for å tenke at alle turer er bra turer uansett hvor korte de er. Og så turte jeg endelig å prøve å gå på ski, i mørket, med hodelykt. Det var altså slik en mestringsfølelse!!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 16:36   #6
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.445
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Ja , jeg tror nok felleski kan være løsningen. tror jeg må låne søsteren min sine neste gang vi er sammen, for å se hva jeg synes om det.

Felleski må være helt tilpasset din vekt, og sikkert høyde også, så det er ikke gitt at noe søsteren din er fornøyd med gjør deg fornøyd.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 16:38   #7
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Nei.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 16:43   #8
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Felleski må være helt tilpasset din vekt, og sikkert høyde også, så det er ikke gitt at noe søsteren din er fornøyd med gjør deg fornøyd.

Skulle til å skrive det samme.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 16:43   #9
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Nei.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 16:51   #10
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.966
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Felleski ned til minus 6 er gull. Gå et kurs er sikkert også lurt. Og starte å gå noen løyper som gir naturglede - uten for mye folk.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 16:54   #11
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Kanskje vi kan gå noen turer sammen? Jeg har også lyst til å finne skigleden, men mangler teknikk og er vel generelt litt anti-ski siden jeg føler at det er litt for mye halleluja rundt bortoverski.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 16:54   #12
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Felleski, skikkelige sko, gode løyper, lite bakker og lite folk.
Liker du det ikke da, tror jeg løpet er kjørt.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 16:59   #13
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.864
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Nei.

Stemmer i her.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 17:08   #14
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Jeg har lyst å signere Nextlife, dessverre. Jeg dro på kurs og investerte i nytt utstyr, var entusiastisk i løypa og knakk halebeinet. Ikke vært på langrenn de siste tre årene… mulig jeg ender opp med å teste felleski siden vi nå skal være mye mer på fjellet (slalomfjell, men det er milevis med bortoverløyper her også).

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 17:12   #15
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.769
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Lurte også på det en gang, og snakket med en på Oslo Sportslager om det. Han sa at hvert par ski er ulikt, og at jeg ikke fikk optimale ski bare ved å få råd om et par og bestille, jeg burde komme personlig og få et individuelt utvalgt par ski til meg.

Så det tenkte jeg litt på, og hadde tenkt til å gjøre det. Og droppet det, jeg var ikke ivrig nok til å begynne å like noe jeg ikke liker. Hadde jeg vært ivrig nok, ville jeg startet der.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 17:21   #16
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Nei.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 17:27   #17
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.605
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Jeg synes du skal gi det et forsøk! Jeg tenker å prøve! Altså, jeg har ikke som mål å elske det,men at jeg vil synes det er greit nok. Kjenner kropp og psyke har veldig godt av å være mer ute og målet er mer trening. Har nå vært to ganger i løypa på en uke. Gikk tre km første gangen og nesten fem idag. Kjenner jeg bruker muskler jeg ikke er vant til å bruke for å si det sånn. Klamrer meg livredd fast i stavene. Men samtidig utrolig fint å være ute. Go for it!

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 17:29   #18
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.864
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Men altså, hvis man har lyst til å prøve å like det så må man jo bare prøve.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 17:36   #19
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.829
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Kanskje vi kan gå noen turer sammen? Jeg har også lyst til å finne skigleden, men mangler teknikk og er vel generelt litt anti-ski siden jeg føler at det er litt for mye halleluja rundt bortoverski.

Ja!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 17:39   #20
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.023
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Jeg prøvde i fjor. Gikk en dag og konkluderte med at jeg var moden for å legge opp.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no