Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Stargate - diskusjonstråd

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-22, 10:21   #41
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stargate - diskusjonstråd

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Du tenker at Ronja dør under treet første gangen?

Ja, men jeg tenkte ikke det før jeg var ferdig med boken. Men på slutten snur omsorgsrollene.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 15-01-22 kl 10:50.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-22, 13:56   #42
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.385
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stargate - diskusjonstråd

Det var en fin tolkning!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-22, 07:17   #43
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stargate - diskusjonstråd

For dere som bor i Oslo-området: Ingvild H. Rishøi skal snakke med Joachim Førsund om «Stargate» på Deichman Oppsal i morgen, tirsdag.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-22, 23:09   #44
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stargate - diskusjonstråd

Åååå - takk for tips Lille Meg. Bare så synd det er midt i arbeidstiden. Men kanskje det blir tatt opp og kan lagt ut som en podcast? *er lov å håpe?

Hvis noen skulle finne på å dra blir jeg veldig takknemlig for referat i denne tråden. Jeg kjenner at jeg må lese boken en gang til etter å ha lest deres tolkninger. Det kan jo hende jeg har misforstått eller gått glipp av noe.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-22, 10:10   #45
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.857
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Stargate - diskusjonstråd

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg kjøpte boka etter anbefalingene her inne, men leste en negativ kommentar om slutten, og lot opplevelsen av hele boka bli farget av det. Synes uansett at det var åpenbart helt fra første side at hun kom til å dø, og jeg liker så godt happy endings at jeg synes det var unødvendig. Kunne de ikke flyttet inn til naboen eller juletreselgeren i stedet?

Fikk denne boka fra biblioteket her om dagen, hadde glemt at jeg bestilte den. Husket vagt at det var herfra tipset kom og gikk inn for å sjekke. Skjønte kjapt at det kom til å bli trist, men ikke at hun skulle dø.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-22, 10:18   #46
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.381
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stargate - diskusjonstråd

Artig at denne tråden kom opp igjen akkurat nå. Var nettopp på besøk hos hun som overtok boka mi etter meg, og husket vagt at det var noe jeg ikke hadde sett på innsiden av permen. Måtte felle en tåre da jeg så fødselsannonsen.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-03-22, 10:53   #47
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.857
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Stargate - diskusjonstråd

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Artig at denne tråden kom opp igjen akkurat nå. Var nettopp på besøk hos hun som overtok boka mi etter meg, og husket vagt at det var noe jeg ikke hadde sett på innsiden av permen. Måtte felle en tåre da jeg så fødselsannonsen.

Ja den fødselsannonsen så jeg tidlig, før jeg var ferdig med boka. Skjønte ikke før nå at det antagelig var Tommy sin datter. Fin bok, leste den ut på under 2 timer nå i formiddag.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-22, 15:32   #48
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stargate - diskusjonstråd

Flott bok, takk for tips :?)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no