Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Rideutstyr til vinterbruk

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-21, 11:02   #1
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.893
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Rideutstyr til vinterbruk

Jeg ser for meg lange dager i stallen fremover. Arvingen passer hesten til ei venninne i tillegg til vår egen (og noen dager enda en), så da må jeg hjelpe til. Jeg fryser veldig lett og har allerede begynt å fryse i beina.... Har lyst å kjøpe en lang vinterrideparkas og vinterridesko(finnes det varme chaps også?)

Hva kan anbefales? Tar gjerne imot tips om varme ridehansker, bukser og annet utstyr også. Har ullklær så det holder og varm dunparkas, men trenger altså tips til utstyr jeg også kan ri med.....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-21, 11:56   #2
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rideutstyr til vinterbruk

Varmedress? Er ikke det standardutstyr?
Det finnes vel til og med slike som er laget for å ri i nå?
Jeg prøvde også flere fôra bukser sist jeg var på Horze.
Hadde kjøpt meg en slik om de hadde hatt min str. Ellers er gode sko kjempe viktig.
Gjerne såpass store at du kan legge i ullsåler og ha på ullsokker.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-21, 12:01   #3
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.893
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rideutstyr til vinterbruk

Jeg har faktisk tenkt på varmedress Men det blir mer til stallbruk/se på treninger enn til å ri i ser jeg for meg. Har varme Sorel støvler til slkt bruk også.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-21, 12:14   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rideutstyr til vinterbruk

I gamle dager når jeg var hestejente var det termodress som var greia både på hesten og i stallen, men vi red bare på tur, ikke i ridehus eller noe sånt.

Jeg tipper du kan få plass til masse ull under et par chaps? Har nøstebarn fortsatt ribbestrikket bukse til voksne? Vintersko med god hæl i stedet for kalde ridestøvler?

Med forbehold om at utvalget er større nå enn i gamle dager når jeg drev med sånt, det er jo noen år siden - mulig det finnes noe lurere.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-21, 12:21   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rideutstyr til vinterbruk

Det er noe dritt å ri i termodress. Jeg bruker vinterridestøvler, ullstillongs, tykke ullstrømper, ridebukse og lang frakk. Ridevotter i stedet for hansker.

Man blir jo gjerne ganske varm av å ri, det er tærne det er verst for. Finnes noen sånne forede tåhetter man kan feste på stigbøylene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-21, 12:24   #6
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.893
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rideutstyr til vinterbruk

Jeg kan liksom ikke huske at dette var et problem i min ungdom som hestejente Tror ikke jeg var like stor frossenpinne den gang.

Men det høres ut som pri en må bli varme ridesko som jeg kan ha ullsåle og ullsokker i. Får plass till ullstillongs under ridebukse/chaps ihvertfall.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-21, 12:26   #7
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.893
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rideutstyr til vinterbruk

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det er noe dritt å ri i termodress. Jeg bruker vinterridestøvler, ullstillongs, tykke ullstrømper, ridebukse og lang frakk. Ridevotter i stedet for hansker.

Man blir jo gjerne ganske varm av å ri, det er tærne det er verst for. Finnes noen sånne forede tåhetter man kan feste på stigbøylene.

Ja, ser for meg at termodress er fint til stallbruk, men ikke riding.

Ridevotter høres lurt ut. Vet du hvor man får tak i det? Jeg driver typisk med påskritting og avskritting, samt rir på tur, så ofte blir jeg ikke akkurat varm....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-21, 12:47   #8
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rideutstyr til vinterbruk

Softshell ridebukse er helt nydelig. Jeg hadde vintertidestøvler tidligere, uvurderlig. Finnes oppladbare såler til å ha i sko også.
Ellers vinterchaps.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-21, 12:58   #9
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.455
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rideutstyr til vinterbruk

Jeg kjøpte et år et lammeskinn beregnet på sal, i julegave til min frosne, urinveisinfiserte ridesøster, fordi hun ønsket seg det. Har ikke tenkt til å linke, for sist da jeg søkte nettet rundt for å kjøpe det fikk jeg opp reklame for hesteutstyr minst et halvt år etterpå. Men kjøpte det på en Hööks-butikk i nabokommunen.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 03-11-21 kl 13:14.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-21, 13:12   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rideutstyr til vinterbruk

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Ja, ser for meg at termodress er fint til stallbruk, men ikke riding.

Ridevotter høres lurt ut. Vet du hvor man får tak i det? Jeg driver typisk med påskritting og avskritting, samt rir på tur, så ofte blir jeg ikke akkurat varm....

Fikk tak i på Hööks, noe billig opplegg, men funker fint. Opp/nedskritting blir man jo ikke så varm av nei, da kan man jo også fint sitte oppå i termodress da. Turridning med litt tempo og offpist gir gjerne litt høyere temperatur synes jeg, men uendelig skritting langs grusveier er bikkjekaldt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-21, 13:49   #11
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.893
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rideutstyr til vinterbruk

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg kjøpte et år et lammeskinn beregnet på sal, i julegave til min frosne, urinveisinfiserte ridesøster, fordi hun ønsket seg det. Har ikke tenkt til å linke, for sist da jeg søkte nettet rundt for å kjøpe det fikk jeg opp reklame for hesteutstyr minst et halvt år etterpå. Men kjøpte det på en Hööks-butikk i nabokommunen.

Det var en god ide

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-21, 14:07   #12
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rideutstyr til vinterbruk

Jeg syr rideskjørt og tilbakemelding fra de som har kjøpt de er at de er veldig gode å ha på ridetur. Det varmer godt over lårene (og legger) og dekker også "pompen" til hesten.
Man kan selvsag5t velge å sitte på det,men intensjonen er at det skal dekke ryggen til hesten etter salen også.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-21, 14:25   #13
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.893
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rideutstyr til vinterbruk

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jeg syr rideskjørt og tilbakemelding fra de som har kjøpt de er at de er veldig gode å ha på ridetur. Det varmer godt over lårene (og legger) og dekker også "pompen" til hesten.
Man kan selvsag5t velge å sitte på det,men intensjonen er at det skal dekke ryggen til hesten etter salen også.

Det høres ikke dumt ut

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-21, 14:36   #14
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rideutstyr til vinterbruk

Hvis du søker på «ridevotter» på Facebook, så burde det være mulig å finne ei som selger tovede ridevotter her i området. Jeg har sett annonnsen hennes her og der. Ellers finnes det thermoridebukser, men jeg hadde nok kjøpt rideparkas om jeg skulle ridd mye. De har en veldig fin på Marton.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-21, 14:43   #15
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.893
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rideutstyr til vinterbruk

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Hvis du søker på «ridevotter» på Facebook, så burde det være mulig å finne ei som selger tovede ridevotter her i området. Jeg har sett annonnsen hennes her og der. Ellers finnes det thermoridebukser, men jeg hadde nok kjøpt rideparkas om jeg skulle ridd mye. De har en veldig fin på Marton.

Godt tips, jeg skal søke på Facebook.

Er det denne du tenker på

Eller denne:

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-21, 14:58   #16
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rideutstyr til vinterbruk

Den jeg så var hvert fall mørk blå. Jeg kan ikke huske de hvite detaljene, men mulig jeg husker feil. «Alle» går rundt i noe sånn i stallen hvor jeg rir.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-21, 15:09   #17
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.893
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rideutstyr til vinterbruk

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Den jeg så var hvert fall mørk blå. Jeg kan ikke huske de hvite detaljene, men mulig jeg husker feil. «Alle» går rundt i noe sånn i stallen hvor jeg rir.

Tror jeg får ta en titt rundt i stallen 'min' og

Ser at Marton har denne og:

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-21, 15:15   #18
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rideutstyr til vinterbruk

Jepp, den var det nok!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-21, 01:14   #19
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rideutstyr til vinterbruk

Se dah!

Ikke helt det du spurte om, men likevel.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-21, 06:56   #20
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.893
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rideutstyr til vinterbruk

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Se dah!

Nydelig

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no