Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Ønsker tips til (britisk) krim

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-22, 18:04   #261
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Eg meiner at vagn kjørte bilen ut i vatnet i bilen for at ho skulle dø der?

Jeg har allerede glemt mye her, kjenner jeg.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-22, 18:19   #262
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg har allerede glemt mye her, kjenner jeg.

Hehe, det forstår eg, eg er jo tolv år etter her. Nokon ting må kanskje berre forbli uløyst i mitt hode.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-22, 19:21   #263
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Hehe, det forstår eg, eg er jo tolv år etter her. Nokon ting må kanskje berre forbli uløyst i mitt hode.

Det er under en måned siden jeg så den.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-22, 09:03   #264
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

Har ikke lest hele tråden men har dere sett Angela Black? Kjempespennende britisk krim! Ligger på Amazon Prime.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-22, 09:51   #265
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Det er under en måned siden jeg så den.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-22, 09:46   #266
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

OK, nå begynner jeg å bli desperat. Har nettopp sett en 4-episoders dokumentar av Tore Strømøy til ende. Tips til noe britisk, svensk, dansk eller sågar norsk som er lett tilgjengelig på NRK, TV2 eller Netflix?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-22, 09:50   #267
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

OK, nå begynner jeg å bli desperat. Har nettopp sett en 4-episoders dokumentar av Tore Strømøy til ende. Tips til noe britisk, svensk, dansk eller sågar norsk som er lett tilgjengelig på NRK, TV2 eller Netflix?

Bruddstykke, ny på Netflix, 8 episoder. Er vel amerikansk, men mer i britisk/australsk genre.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-22, 09:53   #268
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Bruddstykke, ny på Netflix, 8 episoder. Er vel amerikansk, men mer i britisk/australsk genre.

Den ble alt for voldelig og blodig for meg, så jeg ga meg etter første episode. Blir den mildere?

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-22, 09:56   #269
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Den ble alt for voldelig og blodig for meg, så jeg ga meg etter første episode. Blir den mildere?

Ja, ble mer som thriller, litt gørr innimellom ble det jo.Men ikke i nærheten av første gørrscene.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-22, 10:32   #270
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

Nå husker jeg ikke hva jeg eller andre evt har nevnt før, men kan jo liste opp noen her.
Tv2 Play har jo noen serier som er bra;
Harrow - australsk serie om en rettsmedisiner
Forbrytelsen - dansk krim, den har jeg sikkert nevnt før
Line of duty - britisk krim

Ellers syns jo jeg at også de amerikanske seriene kan være lette og greie.
Eks FBI - alle variantene. Kanskje FBI international er best?
Rookie - mest søt, lett og morsom
Stumptown - litt mørkere

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-22, 11:16   #271
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

Mange takk for tips! Ble litt usikker på den som var litt blodig (til tross for at jeg har sett "Ragdoll", der den drepte viste seg å være et sammensydd sammensurium av kroppsdeler fra et titalls personer ).

Jeg har prøvd meg på Forbrytelsen sesong 3, men sovna etter 5 minutter begge gangene. Er det slik at den utspiller seg på en båt - noen som husker? I så fall orker jeg ikke - litt sær der.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-22, 18:32   #272
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Mange takk for tips! Ble litt usikker på den som var litt blodig (til tross for at jeg har sett "Ragdoll", der den drepte viste seg å være et sammensydd sammensurium av kroppsdeler fra et titalls personer ).

Jeg har prøvd meg på Forbrytelsen sesong 3, men sovna etter 5 minutter begge gangene. Er det slik at den utspiller seg på en båt - noen som husker? I så fall orker jeg ikke - litt sær der.

Den gjør det, er på episode 3 nå, ennå våken men ikke mer heller.
Vi tok en runde med en god gammel en her i januar. Reiseholdet. Helt ok, og veldig god dynamikk mellom skuespillerne, noe som mangler helt i Forbrytelsen.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-22, 08:50   #273
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

Tysk? Dogs of Berlin står på listen min (Netflix). Har ikke sett den selv, men har fått den anbefalt og synes den ser lovende ut på traileren.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-22, 09:30   #274
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

Eg er begynt å vente på påskekrimmane.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-22, 16:55   #275
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

Jeg ser Bruddstykker nå, og liker den veldig godt! jeg synes ikke den er for voldelig eller blodig, ut fra sjanger.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-22, 17:11   #276
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

Bruddstykker er absolutt ikke blodig. Det verste er over i første episode. Jeg har lest en del av forfatteren og syns hun i bokform kan bli for voldsom, både i vold og beskrivelser av overgrep så jeg satt litt på ank. Men det er ikke noe særlig sånt videre utover. Den er helt grei, jeg ble litt irritert på hvor tregt det skulle gå innimellom, men Toni Colette er jo bra.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 13:05   #277
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

Har du fått med deg Siste kapittel, Bluen? En av påskekrimmene på NRK.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 14:49   #278
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

Ja, den har jeg sett! Likte den godt. Både mamma og ei venninne syntes den ble litt rotete med de to tidsplanene, men jeg synes det fungerte. Nå har jeg gått i gang med den nye sesongen av Shetland som også var påskekrim. Den fenger ikke 100 %, selv om jeg egentlig er glad i denne serien.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 15:15   #279
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

Jeg likte veldig godt Siste kapittel, særlig det med de to tidsplanene. Jeg likte godt Shetland også. Showtrial var listet som en påskekrim, men var vel egentlig ikke det. Den var fin å se på likevel. Nattdjevelen var god!

Nå har jeg fullstendig abstinens og lurer på om jeg skal se Vera og Dalgliesh også.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 15:21   #280
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

Vi syntes Siste kapittel var en skikkelig god påskekrim. Den traff sjangeren usedvanlig godt.

I begynnelsen var det forvirrende at de samme skuespillerne gikk igjen i begge tidsepokene, men det var desto morsommere når man skjønte hvorfor og så karikeringen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no