Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2022 (07)

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-22, 22:32   #281
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Ferdig!!! Og for en dag det ble!! Konfirmanten har stråla og kosa seg hele dagen, det har vært helt magisk!!

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-22, 23:09   #282
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.188
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Vi har skaffet konfirmanten bunadsko i dag. Var innom OBS og prøvde det de hadde der. De hadde noen råstilige bunadstøvletter som dessverre var for vide i ankel og legg til min datter, ellers hadde det blitt dem. Bare noen uker igjen til konfirmasjon nå.

Jeg har begynt å tenke på dette med fotografering. Vi har så mye stress på alle kanter nå, så dette - som tross alt kan utsettes - har jeg bare utsatt. Hva gjør dere andre?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-22, 23:13   #283
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg har begynt å tenke på dette med fotografering. Vi har så mye stress på alle kanter nå, så dette - som tross alt kan utsettes - har jeg bare utsatt. Hva gjør dere andre?

Vi har booket fotograf som skal ta bilder av konfirmanten og hunden et par uker etter konfirmasjonen. Satser på at noen tar noen fine bilder i løpet av festen.

Vi gjorde tilsvarende med eldste, og det fungerte veldig fint.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-22, 23:18   #284
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Vi har skaffet konfirmanten bunadsko i dag. Var innom OBS og prøvde det de hadde der. De hadde noen råstilige bunadstøvletter som dessverre var for vide i ankel og legg til min datter, ellers hadde det blitt dem. Bare noen uker igjen til konfirmasjon nå.

Jeg har begynt å tenke på dette med fotografering. Vi har så mye stress på alle kanter nå, så dette - som tross alt kan utsettes - har jeg bare utsatt. Hva gjør dere andre?

Et familiemedlem er hobbyfotograf og tilbød seg å ta bilder. Var deilig å slippe å tenke på det. Bildene ble utrolig bra.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-22, 23:20   #285
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Vi har et familiemedlem med fotografutdanning, som har sagt seg villig til å ta med konfirmantene til et strategisk sted og ta noen bilder mellom seremoni og fest (har masse tid mellom).

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-22, 23:20   #286
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.188
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Vi har booket fotograf som skal ta bilder av konfirmanten og hunden et par uker etter konfirmasjonen.

Ikke noen andre, altså? Da jeg var konfirmant ble hele sulamitten tatt med på fotograferingen - mamma, pappa, søsken, faddere og besteforeldre. Men det ble ikke til at bildene ble brukt til annet enn å ha i et album. Kostbart var det også.

Jeg har et OK kamera, og jeg lurer litt på å selv ta noen bilder av konfirmanten. Eventuelt bestille fotograf etterpå om vi ser at jeg feiler totalt.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-22, 23:21   #287
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.778
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Ferdige med selskapet og det ble en superkoselig og vellykket dag. Jeg hadde lovet han å holde tale uten å bli rørt og det klarte jeg, så veldig fornøyd med det. Dag to i morgen med kaffe og kakerester hjemme først og deretter seremoni. Blir ikke så mange med i morgen, men skjønner det siden seremonien er så seint og alle gjestene er tilreisende. Konfirmanten virket veldig fornøyd, mange hilsener og gaver og passe mye oppmerksomhet tror jeg.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-22, 23:25   #288
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Ikke noen andre, altså? Da jeg var konfirmant ble hele sulamitten tatt med på fotograferingen - mamma, pappa, søsken, faddere og besteforeldre. Men det ble ikke til at bildene ble brukt til annet enn å ha i et album. Kostbart var det også.

Jeg har et OK kamera, og jeg lurer litt på å selv ta noen bilder av konfirmanten. Eventuelt bestille fotograf etterpå om vi ser at jeg feiler totalt.

Eldste fikk aldri noen seremoni (takk korona ), og som et plaster på såret, fikk hun ta bilder sammen med hesten. De ble så fine, og hun var så fornøyd, at da det var tid for konfirmant nr.2, så måtte hun nesten få det samme, bare med hunden i stedet.

Det ble tatt masse oppstilte bilder på feiringen for eldste av gjester med kamera, både med besteforeldre, kusiner/fettere osv, og mange av de ble mer enn fine nok, vi tenker det holder i massevis. De blir jo ikke brukt til noe her, annet enn lagt i en mappe med konfirmasjonsbildene, og hyggelige å ha som et minne.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-22, 09:14   #289
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Eg har vore bekymra for mykje rart i forkant av denne dagen. Sjukdom, feks. Og elendig vær. Og kle som ikkje passar. Og at det blir tull med catering. Men lus? Den såg eg ikkje komme. Oppdaga lus på 2 av 4 natt til i går.

Men fint vær i dag. Cateringen har kontroll (sa dei). Og ingen er sjuke. :bankibordet: Me er klare. Trur eg.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-22, 09:16   #290
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Eg har vore bekymra for mykje rart i forkant av denne dagen. Sjukdom, feks. Og elendig vær. Og kle som ikkje passar. Og at det blir tull med catering. Men lus? Den såg eg ikkje komme. Oppdaga lus på 2 av 4 natt til i går.

Men fint vær i dag. Cateringen har kontroll (sa dei). Og ingen er sjuke. :bankibordet: Me er klare. Trur eg.

Fanken, det har jeg også glemt å bekymre meg for, lus altså.....
(Min plan B om maten ikke kommer, er å ringe Peppes.....)
Ha en flott feiring, med ekstra hodegjester..

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-22, 13:17   #291
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Vi hadde i går! Nydelig vær og alt gikk supert! Sååå glad det er over, har hengt litt over meg ganske lenge. Kanskje mest fordi en som hadde gledet seg så mye til denne dagen, ikke er blant oss mer.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-22, 22:11   #292
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.778
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Da er vi HELT ferdige. Kaffeselskap og seremoni i dag. HEFs seremoni var overraskende høytidelig og veldig fin, har ikke deltatt på den før. Jeg ble så rørt da de marsjerte inn, men nå så ikke Junior det så da fikk det stå til. Så alvorlige ansikter, så stive og kjeitete, men herlighet så skjønne ungdommer.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-22, 22:11   #293
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Ferdig! Og ingenting av kriseplanene mine måtte iverksettes. Alt gikk helt supert. Konfirmantene var så fine og flinke i kirken. Gudstjenesten var veldig fin, og selskapet gikk som en drøm. Maten og kakene fikk bare skryt, og konfirmanten selv er veldig, veldig fornøyd med selskapet.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-22, 00:46   #294
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.206
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Nå er konfirmasjonen til yngstemann gjennomført. Det ble en flott dag, og konfirmanten er strålende fornøyd. Eksen oppførte seg som forventet. Han var mutt og sa knapt et ord til meg, men han var høflig og grei mot alle andre. Jeg møtte hans nye samboer for første gang, hun var veldig hyggelig og lett å prate med.
Det er en utrolig lettelse å ha selskapet overstått. Jeg har fått flere hyggelige meldinger fra eks-svigerfamilien i dag, det var utrolig koselig.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-22, 14:55   #295
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Nå har siste gjest dratt, jeg har hatt kakelunsj her og i kveld skal kakebordet frem en siste gang. Det er litt av en jobb å avrunde en konfirmasjonshelg.

En over gjennomsnittet god hobbyfotografvenninne skal ta bilde av konfirmanten, så jeg må huske å avtale dag med henne. Må følge med på værmeldingen, for utebilder i sunnmørsruskevær er ikke helt plan a.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-22, 17:42   #296
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Nå er konfirmasjonen til yngstemann gjennomført. Det ble en flott dag, og konfirmanten er strålende fornøyd. Eksen oppførte seg som forventet. Han var mutt og sa knapt et ord til meg, men han var høflig og grei mot alle andre. Jeg møtte hans nye samboer for første gang, hun var veldig hyggelig og lett å prate med.
Det er en utrolig lettelse å ha selskapet overstått. Jeg har fått flere hyggelige meldinger fra eks-svigerfamilien i dag, det var utrolig koselig.

Så hyggelig med slike meldinger! Det betyr så mye.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-22, 21:22   #297
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Dress kjøpt. Grå av alle ting.
Den er litt stor, men han er i mellom størrelser så det er litt vanskelig. Jakka i en mindre str satt som støpt, men da var det lite armslag.
Eldste trenger også dress.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-22, 21:30   #298
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Dress kjøpt. Grå av alle ting.
Den er litt stor, men han er i mellom størrelser så det er litt vanskelig. Jakka i en mindre str satt som støpt, men da var det lite armslag.
Eldste trenger også dress.

Det var en konfirmant med grå dress på "vår" seremoni lørdag. Kjempestilig! Godt valg av sønnen din.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-22, 21:43   #299
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Artig med noe annet ja.
Tror blått stod øverst, men vi fant ikke riktig blåfarge.
Mangler slips. Dvs en av de det stod mellom hadde vi. Så da tester han det på ball i morgen så kan vi kikke litt mer en annen dag.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-22, 22:26   #300
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Min liker å skille seg ut, så han gikk for grå bukse og grønn blazer. Med mønstret skjorte under og grå sløyfe. Hun på butikken var så glad, for alle andre konfirmanter valgte visstnok navy.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no