Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hvordan kan man sminke seg uten øyevipper og -bryn?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-22, 18:45   #1
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan kan man sminke seg uten øyevipper og -bryn?

Hadde aldri trodd jeg skulle stille dette spørsmålet, men... Jeg pleier aldri å sminke meg, men pga. kreftbehandling er jeg helt hårløs og ingen aner når det kommer tilbake. Jeg synes det er fælt, fordi jeg ser ut som jeg har kreft.

Spørsmålet mitt er om det finnes noe annet jeg kan bruke for å fremheve øynene litt? Skal i bryllup om noen uker og det hadde vært fint å ikke se ut som om jeg holder på å dø.

Jeg kan absolutt ingenting om sminke, så eventuelle tips må være med lenke og forklaring på hva jeg skal gjøre.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-22, 18:49   #2
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.231
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan kan man sminke seg uten øyevipper og -bryn?

Man kan jo sminke på bryn. Kanskje man kan lime på falske vipper også når de vanlige vippene er borte? Vippeextensions kan man jo også få satt på.Skjønner godt at du vil føle deg normal i bryllupet du skal i.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-22, 19:15   #3
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.112
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan kan man sminke seg uten øyevipper og -bryn?

Bruk av eyeliner og øyeskygge? Kul lebestift? Har hørt om at det finnes sminkekurs for kvinner i samme situasjon som deg, fra Kreftforeningen el.

Mange tipsnår jeg søkte på eyeliner no eyelashes, mange sykdommer som fører til tap av hår med samme utfordring.

https://youtu.be/qFyg3YroWQE

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-22, 19:25   #4
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.767
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kan man sminke seg uten øyevipper og -bryn?

Skjønner behovet.

Hun her har en video om å sette på falske øyevipper når man ikke har vipper. Det er sikkert ikke lett, da.


(Kilde: youtube.com)


Hun sier også at hun har en om øyebryn. Skal lete.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-22, 19:29   #5
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.767
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kan man sminke seg uten øyevipper og -bryn?

Her:


(Kilde: youtube.com)

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-22, 22:29   #6
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.161
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan kan man sminke seg uten øyevipper og -bryn?

Disse er magnetiske. Ser ut som du tegner opp med en eyeliner og så fester vippene på magnetisk (følger Kathrines kamp på instagram og hun bruker den): https://cubus.com/no/p/magnetic-eyel...r/7333839_K001

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-22, 22:36   #7
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.767
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kan man sminke seg uten øyevipper og -bryn?

Jeg synes magnetiske er skikkelig kliss, men jeg har ti tusen tommeltotter! Men jeg fikser ikke lim heller jeg, altså, så never mind me. Jeg har magnetiske fra Lola lashes.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-22, 23:52   #8
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kan man sminke seg uten øyevipper og -bryn?

Programmet Look good, feel better er et eget sminkekursopplegg for kvinner under kreftbehandling, i Norge er Komsetikklverandørforeningen som står bak kursene.
Som med alt annet har det vært lite fysiske kurs de siste to årene, men noen digitale.
Jeg er usikker på om de er kommet seg i gang ennå, mendu kan jo sende en henvendelse, evt. sjekke deres Facebook.
Pasientene har gitt tilbakemelding om nyttige kurs og god info om produkter (hva bør unngås pga. behandlinger o.l ).


https://klf.no/look-good-feel-better/

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-22, 11:42   #9
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kan man sminke seg uten øyevipper og -bryn?

Takk for tips, alle sammen!

Jeg aner ikke hva eyeliner er, jeg er virkelig helt blank. Så videoene som det var lenket til, men skjønner ikke hva hun bruker for å tegne på øyebryn og de nederste øyevippene. Vet dere hva det heter? Jeg må bruke de neste ukene på å øve på dette, om jeg skal ha noe som helst håp om å få det til. Utover mascara har jeg bokstavelig talt aldri sminket meg.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-22, 13:35   #10
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.767
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kan man sminke seg uten øyevipper og -bryn?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Takk for tips, alle sammen!

Jeg aner ikke hva eyeliner er, jeg er virkelig helt blank. Så videoene som det var lenket til, men skjønner ikke hva hun bruker for å tegne på øyebryn og de nederste øyevippene. Vet dere hva det heter? Jeg må bruke de neste ukene på å øve på dette, om jeg skal ha noe som helst håp om å få det til. Utover mascara har jeg bokstavelig talt aldri sminket meg.

Underst har hun sikert øyebrynspudder.

Jeg vill kjøpt: (legger det i rekkefølge du kan ha det på)

Fuktighetskrem, men det har du sikkert.

1. primer: Det er en base som gjør at sminke sitter bedre fast, om du skjønner. jeg har f.eks. denne fra urban decay. Finnes garantert billigere merker. https://lyko.com/no/urban-decay/urba...gaAh-IEALw_wcB

2. Et øyeskyggesett eller en matt mellombrun øyeskygge som passer din hud. Eksempel: https://www.blush.no/sminke/oeyne/is...B&gclsrc=aw.ds

3. Den skrå kosten i det settet over kan brukes til å bruke de skrå "hårstrekene over pudderet med den mørkeste fargen dersom du ikke vil kjøpe eylinerpenn slik hun på videoen brukte.

Eksempel på eyeliner med smal tupp: (har aldri testet dette altså): https://lyko.com/no/nyx-professional...nk-liner-brown


Eyeliner er egentlig bare et fancy moderne ord for kajal. Som at rouge nå heter blush. Da min mor var ung het jo mascara øyesverte.
Eyeliner kan komme i blyanform, men også sånne penner.

4. Til slut bruker hun er lakk. det har jeg aldri sett, jeg bruker Urban decay sin settingspray. https://www.blivakker.no/product/322...MaArZiEALw_wcB


Hun snakker om at det finnes øyebrynsmaler og her er fra en helt tilfeldig nettside da jeg googlet: https://www.norliner.no/products/nl-...de-12-fasonger

Jeg tror jeg ikke hadde fikset vipper selv for jeg synes det er så vanskelig, men heller øvd meg på en fin eyeliner på øvre øyelokk og brukt øyeskygge. men mulig jeg hadde øvd og øvd også med vipper da, usikker.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-22, 13:41   #11
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.769
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan kan man sminke seg uten øyevipper og -bryn?

Akkurat til et bryllup hadde jeg fint kostet på meg å gå til en hudpleier/make-upartist, hvis det finnes der du bor. Hadde kanskje snakket med vedkommende, og sjekket at de hadde erfaring.

Så har du fått mange fine tips, her!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-22, 13:51   #12
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan kan man sminke seg uten øyevipper og -bryn?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Akkurat til et bryllup hadde jeg fint kostet på meg å gå til en hudpleier/make-upartist, hvis det finnes der du bor. Hadde kanskje snakket med vedkommende, og sjekket at de hadde erfaring.

Ja, jeg tror jeg må si meg enig i dette, hvis du ikke har erfaring og f.eks vil tegne opp bryn høres det vanskelig ut å lære seg på ei uke. Og så kan du heller følge med hvordan den som sminker deg gjør det og lære noen triks til seinere.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-22, 20:02   #13
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kan man sminke seg uten øyevipper og -bryn?

Burde sikkert gått til noen, men det kommer ikke til å skje. Det er så absurd langt utenfor komfortsonen min. Helt uaktuelt. Men brynene er ikke så farlig, om jeg klarer å sette på løsvipper, er jeg fornøyd.

Takk for lenker, Karamell!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no