Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Loungestol

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-22, 16:32   #1
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.249
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Loungestol

Jeg har kjøpt en Ikea sofa, modell Vimle, 3 seter ,med lave armlener i stoff Gunnared Beige. So far so good..... men jeg trenger jo en lenestol /loungestol også. Stuen min er liten, så stolen kan ikke ruve så mye siden sofaen er såpass "tung". Øvrige farger i stue er lyse lingardiner, lyse vegger. Er i innredningsmodus i ny leilighet så det er mye som må på plass

Jeg blir så glad om noen har innspill til en godstol/fin stol/loungestol/lenestol

vimle-3-seters-sofa-med-brede-armlener-gunnared-beige__0951896_pe801413_s5.jpg

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-22, 16:44   #2
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Loungestol

Ikea Strandmon

Den er nett i fasongen, så krever ikke så stor plass. Tidløst design og ikke minst veldig god å sitte i. Den fås i mange forskjellige farger, stoffer og i skinn.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-22, 16:46   #3
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Loungestol

+1 på Strandmon.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-22, 17:20   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Loungestol

Siesta fra Hjelle er en av mine favoritter.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-22, 18:10   #5
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Loungestol

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Siesta fra Hjelle er en av mine favoritter.

Nå måtte jeg lese meg opp på lokal møbelhistorie, for jeg har vokst opp (og jobbet med) at Siesta lages på Vestlandske. Men du har helt rett, Hjelle har tatt over. Så takk for at du førte meg til oppdatert kunnskap.


Jarnes.no sin Linnea hvilestol er veldig fin synes jeg.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-22, 19:55   #6
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Loungestol

Vi har Saga fra Bolia, elsker den! Nett utseende og veldig god å sitte i. Jeg prøvde å bli like glad i Strandmon, men klarte det ikke..

https://www.bolia.com/nb-no/produkte...gaAma3EALw_wcB


Sist redigert av Timar : 14-03-22 kl 23:09.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-22, 21:58   #7
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.249
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Loungestol

Tusen takk for gode innspill dere - jeg skal gå igjennom falle orslagene. Ikke lett å navigere i møbelkartet kjenner jeg, mye å sette seg inn i.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-22, 23:02   #8
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loungestol

Godstolen min er en som heter Enjoy fra Top-Line i rustrødt, med puff. Den er utrolig god. (bildet er fra en eller annen møbelbutikk på nett)
Vi har IKEA Strandmon også, det er en god toer, men godstolen min er bred nok at jeg kan ha beina under meg eller til og med sitte litt på skrått - det er ikke Strandmon. Dessuten er puffen mindre på Strandmon.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-22, 23:42   #9
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loungestol

Avbefaler den vi har, for den er vond for ryggen. Den heter Pola fra Bohus.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-22, 00:42   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Loungestol

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Godstolen min er en som heter Enjoy fra Top-Line i rustrødt, med puff. Den er utrolig god. (bildet er fra en eller annen møbelbutikk på nett)
Vi har IKEA Strandmon også, det er en god toer, men godstolen min er bred nok at jeg kan ha beina under meg eller til og med sitte litt på skrått - det er ikke Strandmon. Dessuten er puffen mindre på Strandmon.

Jeg sitter sånn i Strandmon, men jeg er ikke lengre enn 167 da så det kan kanskje ha noe å si? Jeg sitter forøvrig aldri med bena ned, og jeg foretrekker de oppunder meg fremfor på pallen (selv om jeg varierer litt).

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-22, 07:50   #11
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.249
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Loungestol

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Godstolen min er en som heter Enjoy fra Top-Line i rustrødt, med puff. Den er utrolig god. (bildet er fra en eller annen møbelbutikk på nett)
Vi har IKEA Strandmon også, det er en god toer, men godstolen min er bred nok at jeg kan ha beina under meg eller til og med sitte litt på skrått - det er ikke Strandmon. Dessuten er puffen mindre på Strandmon.

Griselekker stol, men den blir nok for ruvende der jeg skal plassere den og i forhold til sofa. Jeg har ca. 85 cm.plass til stolen .

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no