Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

BB eller CC krem

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-22, 21:41   #1
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

BB eller CC krem

BB eller CC krem eller noe helt annet.

Jeg trenger noe som dekker litt i ansiktet. Normal til tørr hud. Eller mest tørr hud i pannen bare.
Ønsker å ha noe som dekker litt til ved neserota, og egentlig t-sonen. Ønsker ikke å se sminket ut, men jevne litt ut. Har lys hud som får litt farge i påsken og på sommeren.
Hva anbefaler dere?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-22, 22:58   #2
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BB eller CC krem

Hva mener du med dekker? Jeg bruker denne og den er perfekt til meg, men jeg trenger i hovedsak å korrigere fargeforskjeller. (Det er bb krem) https://www.blush.no/ansiktspleie/da...E&gclsrc=aw.ds

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-22, 23:17   #3
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: BB eller CC krem

Har litt urenheter og store porer jeg vil skjule.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-22, 00:25   #4
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.753
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BB eller CC krem

Denne jevner ut farge, brukte den før. Ser hvitish ut før den smøres ut. Ikke mye dekning: https://www.blivakker.no/product/319...xoCyqIQAvD_BwE

Denne har jeg nå, den har samme fargeutjevnende effekt: https://trinnylondon.com/uk/products/bff-cream


Trinny London har en som jeg liker, men har bare en vareprøve på den enda. Er ikke så fornøyd med å betale toll derfra, da. Men har lyst på. Det er en blanding mellom foundation og concealer, og er ment til å brukes bare på spesifikke områder på huden.
https://trinnylondon.com/uk/products/just-a-touch

Om forskjellen på foundation, farget dagkrem, BB og CC. https://www.blush.no/article/54997/h...c-og-dd-kremer

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-22, 08:18   #5
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.992
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: BB eller CC krem

Nars Pure Radiant farget dagkrem er det eneste i den sjangeren jeg nærmer meg. Jeg har litt melasma (pigmentflekker) i kinnene, og denne jevner dem ut. Jeg bruker gjerne presset mineralpudder eller annet pudder med litt dekk over.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-22, 09:24   #6
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.087
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: BB eller CC krem

Jeg bruker de samme produktene fra Trinny som karamell linker til + +. Elsker alle produktene. Uansett hva du velger ville jeg gått for en bb + concealer dersom du ikke har mye å dekke. Min erfaring er at det er bare de pur unge som ser smashing ut med heldekkende kremer. Finn en krem som jevner og gir glød og en concealer til å dekke urenheter osv.
Jeg vurderer en London tur for å hamstre Trinny produkter.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-22, 09:57   #7
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: BB eller CC krem

Jeg liker denne fra LRP, spf 30, dekker lett og fint. Men jeg er en av de som reagerer på at den lukter.
https://www.farmasiet.no/catalog/ans...BoCREwQAvD_BwE

Så nå bruker jeg Jane Irrendale Glow Time, porer, glød, spf og lett å bruke. Dyr, men også veldig drøy.
https://www.blivakker.no/product/313...xoCLJcQAvD_BwE

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-22, 10:11   #8
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.753
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BB eller CC krem

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Jeg bruker de samme produktene fra Trinny som karamell linker til + +. Elsker alle produktene. Uansett hva du velger ville jeg gått for en bb + concealer dersom du ikke har mye å dekke. Min erfaring er at det er bare de pur unge som ser smashing ut med heldekkende kremer. Finn en krem som jevner og gir glød og en concealer til å dekke urenheter osv.
Jeg vurderer en London tur for å hamstre Trinny produkter.


Kan vi bli enig om å sende hverandre PM dersom det skulle skje? Jeg "trenger" mer! Liker spesielt godt kremene hennes!
Jeg buker en del BFF Rebalance også, for den gir meg ikke kviser, da den inneholder Niacinamid. Kan godt bruke den også bare på områder med urenheter. Niacinamid skal være ba for hud med urenheter og store porer.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-22, 10:20   #9
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.753
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BB eller CC krem

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg liker denne fra LRP, spf 30, dekker lett og fint. Men jeg er en av de som reagerer på at den lukter.
https://www.farmasiet.no/catalog/ans...BoCREwQAvD_BwE

Jeg varierer med denne fra LRP også (jada, liker hudprodukter, har mye ) https://www.laroche-posay.no/effacla...r-duo-unifiant

Men ja, de har en lukt når de påføres, men jeg merker det ikke etter en stund.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-22, 10:39   #10
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BB eller CC krem

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Har litt urenheter og store porer jeg vil skjule.

Jeg ville ha prøvd BB-krem + foundation hvis jeg var deg. Gjerne en slik BB krem som jeg og Karamell linker til (slik som ikke har en bestemt farge, men som blir farget på huden. Aner ikke hva det er, men det er litt kult) og så brukt foundation på urenhetene og porene.

Urenheter vet jeg ikke så mye om, men på porene kan du bruken en solkrem med fysisk filter som primer. slike solkremer "fyller alt", du blir glatt som ei barnerumpe i fjeset bare du gidder å bruke halve livet ditt på å få den jevnt over fjeset (ok, jeg overdriver litt, men de er tjukke, seige og vanskelige å få jevne, men de glatter MYE i forhold til andre ting )

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-22, 10:49   #11
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: BB eller CC krem

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg liker denne fra LRP, spf 30, dekker lett og fint. Men jeg er en av de som reagerer på at den lukter.
https://www.farmasiet.no/catalog/ans...BoCREwQAvD_BwE

Jeg prøvde denne i fjor, men den er veldig mørk og tilpassa seg definitivt ikke hudtonen min. Jeg er ganske lys (typisk "rødhåra" hud), men bruker ofte medium tone i kremer med flere nyanser å velge mellom. Jeg prøvde den på sommeren, da jeg hadde litt farge i ansiktet, men så ut som en oversminka klovn av denne.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-22, 11:21   #12
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.395
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: BB eller CC krem

Jeg bruker denne
https://www.blivakker.no/product/320...sic-light-50ml
Du får kjøpt den hos omtrent alle butikker som fører hudpleieprodukter (som f.eks Normal og Vita).
På vinteren må jeg bruke ekstra fuktighetskrem/dagkrem under fordi huden min blir så tørr, men ellers holder det med den.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-22, 11:52   #13
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.087
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: BB eller CC krem

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Kan vi bli enig om å sende hverandre PM dersom det skulle skje? Jeg "trenger" mer! Liker spesielt godt kremene hennes!
Jeg buker en del BFF Rebalance også, for den gir meg ikke kviser, da den inneholder Niacinamid. Kan godt bruke den også bare på områder med urenheter. Niacinamid skal være ba for hud med urenheter og store porer.

Deal! Jeg har lagt min elsk på BFF eye, skjuler mørke ringer uten å legge seg i rynkene.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-22, 12:21   #14
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.753
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BB eller CC krem

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Deal! Jeg har lagt min elsk på BFF eye, skjuler mørke ringer uten å legge seg i rynkene.

Den har jeg også en prøve på og den virker så smooth!! Men jeg har bestemt at jeg SKAL bruke opp den fra Fenty, som jeg har, før jeg kjøper ny. Den er også veldig god.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-22, 21:17   #15
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: BB eller CC krem

Jeg liker denne CC kremen fra Chanel. Bruker den også bare på enkelte områder.
https://www.sweetcare.com/chanel-cc-...SABEgKPdvD_BwE

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no