Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Korleis var din barndomsferie?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-13, 09:14   #61
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korleis var din barndomsferie?

Somrene var en kombinasjon av hjemme, hos besteforeldre på "landet" og minst et par uker i sydlige strøk. Det jeg husker best fra barndommens ferier var at de var kjempelange. Vi var på hytteferie noen somre og sommeren på en øy i skjærgården utenfor Kragerø var helt fantastisk, mens sommeren på Son var utrolig kjip og kjedelig. Det som avgjorde om en ferie var bra eller ikke var om det var andre barn å leke med.

Da jeg ble større var jeg en uke på speiderleir og det var utrolig gøy. På videregående var jeg to somre på språkkurs og det var helt fantastisk.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 09:45   #62
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Korleis var din barndomsferie?

Båtturer i skjærgården med telt, koselige tider, så ble det senere campingvogn på campingplasser, ikke fullt så ålreit etter min smak, er ikke så veldig glad i campingplasser, aldri vært;-)

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 10:09   #63
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korleis var din barndomsferie?

Vu hadde dårlig råd som i nudler/risotto med tomatbønner annenhver dag. Det var ikke noe ferie på oss. Har TO ferier jeg husker vi dro sammen hele familien. Den ene var til Bømlo/Rosendal hvor vi leide hytte. Den andre var til danmark/tyskland hvor vi leide feriehus. Mamma har fortalt i ettertid at hun ikke betalte regninger kun for å gi oss disse feriene..

Ellers ble jeg sendt på sommerleir i Øygarden med andre barn fra vanskeligstilte familier.(man søkte om gratisplass) Husker det som gode ferier, men det var jo alene, uten familie.. og det var litt kjipt husker jeg.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 10:18   #64
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.800
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Korleis var din barndomsferie?

Mine ferier var preget av lange, solrike, late dager på familiens hytter. Ingen planer, masse ukeblader, markblomster, spennende steiner og skjell og mye uteliv. Iblant en fisketur, biltur eller handletur til et lite sentrum. Jeg koste meg i disse feriene. Vi har delvis klart å skape slike ferier også for våre barn, men noe mer aktiviteter blir det, samt en utenlandstur i ny og ne.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 10:49   #65
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Korleis var din barndomsferie?

Mamma blei enke tidlig og vi hadde veldig dårlig råd. Men ho hadde 11 søsken som budde spredd utover heile landet. Så i feriane reiste vi enten til mormor eller til eit av dei 11 søskena og budde gratis der. Fekk i alle fall sett litt av landet! Men veldig spennande var det jo ikkje.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 11:16   #66
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korleis var din barndomsferie?

For en fin tråd. Ikke minst er det for min egen del greit å bli minnet på om at jeg faktisk hadde det ganske så OK. Selv om "alle andre" dro på campingtur til Sverige og Danmark eller til andre spennende steder.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 12:44   #67
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korleis var din barndomsferie?

Bilferie.
Vi kjørte land og strand rundt, i Sverige, Norge og Finland, vi campet i telt på ymse campingplasser, badet, grillet, spilte minigolf og spiste uanstendige mengder is. Jeg husker ferieturene våre som noe veldig fint. Etter at vi flyttet til andre enden av landet i 1989, ble det kjøring nordover hver sommer, og da tok vi oss god tid og brukte turen som en del av ferieopplevelsen. Good times.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 13:07   #68
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korleis var din barndomsferie?

Vi var mye på hytta ved sjøen, et nydelig sted med brygge og strandlinje. Ellers dro vi som regel på bilferie med telt til Sverige/ Danmark/ Tyskland. Det typiske var at vi hadde et feriesenter som mål, der vi hadde bestilt for en uke. Så brukte vi et par uker på å reise ned/ hjem og overnattet da i telt og campinghytter.

Ett år dro vi helt til Ungarn med Lada og telt på taket. Og min lillebror i bleier. Fantastisk for oss unger, men det må ha vært litt slitsomt for foreldrene mine.

Mye sommerland, Legoland og fornøyelsesparker underveis.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 13:41   #69
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korleis var din barndomsferie?

Min far jobbet i et firma som hadde firmahytter på Voss og i Hardanger, så der dro vi noen ganger. Noen somre var vi bare hjemme og reiste på dagsturer til badeplasser (var det ikke alltid sol om sommeren før?). Da jeg ble 11 år reiste vi til Mallorca, og det var første gang jeg fløy og første gang jeg var i utlandet, og det var helt fantastisk, jeg kunne nesten ikke tro det var sant.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 14:09   #70
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korleis var din bardomsferie?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.


Jeg har et veldig varmt og nostalgisk forhold til hyttesomrene mine, og husker dem helt klart som noe av det aller fineste i barndommen min, men jeg har helt bevisst valgt det bort for mine egen familie.

Samme her. Heldigvis får ungene være med besteforeldrene dit av og til. Jeg ser og husker idyllen ved slike ferier, men vi har ikke økonomi til å eie egen hytte i tillegg til alle feriene vi ønsker å reise på. Jeg ser også hvor mye mine foreldre strever med arbeid og vedlikehold på hytta si. Selv om mange synes det er sjarmerende, så synes jeg bare det ser stress ut.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 14:45   #71
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korleis var din barndomsferie?

Vi har hytte på fjellet. Mamma og pappa kom opp i helgene og når de hadde ferie, ellers var jeg på nabohytta hos bestemor og bestefar. Jeg var også mye på hytta til de andre besteforeldrene mine, den var ved sjøen. Så jeg tilbragte mye tid med besteforeldre på begge sider.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 15:16   #72
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korleis var din barndomsferie?

Sommerferiene ble stort sett tilbragt i den svenske skjærgården, i campingvogn.
Påsken var vi ofte hos mine besteforeldre på fjellet.

Vi bodde utenlands i mange av mine barndomsår, i et tropisk klima. Så sydentur på sommeren utgikk med høye kneløft, vi reiste hjem og ferierte med familie og venner i Norge og Sverige. (Vi var på rundreise i Thailand, Malaysia og Singapore en påske, men det var et unntak.)

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 15:30   #73
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korleis var din barndomsferie?

Om somrene var jeg på hytta til besteforeldrene mine. Den ligger ved sjøen. Jeg var der gjerne når mamma og pappa hadde ferie og var ofte igjen sammen med besteforeldrene mine når mamma og pappa skulle tilbake på jobb. I tillegg var jeg ofte med besteforeldrene mine når de brukte en uke av sommeren på å dra på fjellet. Da bodde vi på leid hytte eller på fjellstue. Resultatet var at jeg var på ferie åtte uker av sommerferien hvert år.

Vinterene fra jeg var 2-7 år var jeg med mamma og pappa på skiferie på fjellet. Vi var på den samme fjellstua hvert år sammen med mange av de samme gjestene. Etter at jeg fylte 7, var vi ikke på vinterferie.

Utenlandsturene mine besto av en tur til Legoland sammen med bestemor og en venninne og hennes bestemor da jeg var fire og noen turer med båten til Strömstad på somrene. Dette gjaldt helt til jeg var på Gran Canaria rett før jeg fylte 13.

Jeg ville nok ikke ha byttet bort mine barndoms ferier. Somrene mine var helt ideelle.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 16:23   #74
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korleis var din barndomsferie?

Fin tråd.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 16:40   #75
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korleis var din barndomsferie?

Bestefar jobbet i Hydro, så vi var rett som det var på hytter i påsken eller vinterferien. Jeg var også så heldig at jeg fikk bli med mormor og bestefar på et par turer bare vi. Og onkelen min som bodde hjemme til han var 50, da døde han.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 17:18   #76
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korleis var din barndomsferie?

Opprinnelig lagt inn av Fjols, her.

Som barn av hippie/punk/blitzere så var mine barndoms ferier noe utenom det vanlige.
Vi haiket sørover i Europa, levde under åpen himmel sammen med backpackere og andre fritenkere. En sommer reiste vi rundt i Spania i en buss sammen med en annen familie.
En annen sommer bodde jeg og mamma på en strand, under en pressening hvor vi dusjet i en liten foss. Herregud, du snakker om Robinson Crusoe.
Jeg,mamma og pappa har vært gatesangere i en spansk landsby slik at jeg skulle få et badeplastdyr.
Vi har også hatt ferie i Marokko hvor vi levde sammen med en marokansk familie, jeg husker jeg elsket den marokanske teen. Myntete med masse sukker.

Vi har reist med interail fra Oslo til Spania, hatt en sommer i Hamburg hos mammas tyske kjæreste. Jeg husker teltsomre på Langøya i Oslo og rundt Sognsvann.

Vi kan trygt si at det var variende ferier, disse sluttet vel da jeg var rundt 8-9 år.
Da måtte jeg flytte fra mamma.

Jeg husker mine barndoms ferier som gode og fine, men det var helt sikkert ikke helt bra heller.

Etter jeg flyttet fra mamma, ble det en del hjemmeferier hos mine besteforeldre.

Jeg er glad for at jeg fikk oppleve noe slikt, men jeg ønsker ikke noe slikt for mine barn.
Så vi reiser på typiske A4 ferier, Sverige og Danmark.

Åh, det høres fantastisk ut! Men det er vel alltid to sider av en sak, og det er sikkert lett å overidyllisere en sånn tilværelse.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 22:23   #77
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Korleis var din barndomsferie?

Ferierte hos besteforeldrene mine på en annen kant av landet. Jeg gledet meg hele året til den lange bilturen og ukene hos bestemor/-far.

Vi var to ganger i Danmark og leide hytte.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 23:05   #78
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Korleis var din barndomsferie?

Tenker på alle utenlandsturene ungene har vært på og eldste blir 10 nå,
enda så er det til barndomshjemmet/hytta til besteforeldrene ved trøndelagskysten de vil.
Til mors forargelse.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 23:11   #79
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korleis var din barndomsferie?

Jeg var på 3 sydenturer før jeg var voksen i alderen 3, 10 og 15.
Ellers var det mye telt/hytter med bil i Norge. Vi reiste noen ganger til Sommerland i Bø. Og til dyreparken. Hadde en Osloferie når jeg var i Barneskolealder.

I ungdomsårene tok Besteforeldrene mine meg med på en del turer alene uten søsken.

Vi hadde ferie med mamma et år og pappa et år. Feriene med mamma var de beste. Feriene med pappa besto av stress og at de ville gjøre det krampekoselig. Og egoistiske voksne. Ikke planlegge overnatting når vi kommer til Oslo midt i Norwaycup fek. Enda med at vi barn måtte sove i bilen på en hotell parkeringsplass mens de sov på hotellet. Storebrødrene mine sov i bagasjerommet hvor det var madrasser og jeg og stesøstera mi måtte ligge i setene. Vi yngste tapte alltid og måtte ligge på de rareste plassene.

Jeg har også gode minner fra masse båtturer med Bestemor og Bestefar.

Min barndom var på 90tallet da. Så selv om jeg hadde mer "ferier" med parker osv enn veldig mange andre her inne så ble jeg ledd av når jeg kom hjem stolt fra 1 uke i Oslo for Oslo var ikke ferie.


Sist redigert av Isolde : 29-03-13 kl 09:50.
Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 03:45   #80
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korleis var din barndomsferie?

Om sommeren var vi i sommerhuset vårt på sørlandet, pur idyll med strandlinje og mange slektninger rundt oss. Selvsagt var vannet alltid varmt, været var knall og markjordbærne var svære. Der lærte jeg å svømme, fiske og seile(og kysse, men da var jeg blitt 12).
Om vinteren leide vi en hytte på åremål på fjellet, den var liten og veldig enkel, utedo og parafinlampe, vi smeltet snø til å vaske oss med og pappa leste høyt om kveldene. Vi gikk på lange skiturer og lagde hoppbakke med miniski, jeg sto slalom også og hadde fine Atomic ski, vi hørte på Ole Brum og radioteateret på Tandberg-radioen, jeg fikk mange fregner og loppebitt i påsken.
Da jeg var 10-11 år fikk jeg lov til å være med foreldrene mine på sydenferie for første gang. Dette var på slutten av 70-tallet og jeg husker jeg følte meg veldig heldig. Jeg var nemlig vant til at foreldrene mine reiste til syden med diverse vennepar mens jeg var hjemme med daddaen min og ventet på postkort (som oftest kom kortet en uke etter at de var kommet hjem igjen). Jeg husker det var vidunderlig varmt og at vi så mange firfisler, at det var gøy å kunne gå med fine kjoler hver kveld (kleskode i restauranten) og at kelnerne var veldig hyggelige og ga meg is med stjerneskudd på.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no