Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

"Vi" er gravide

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-07, 12:14   #61
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Vi" er gravide

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Ja, er det egentlig det? Det spørs vel om man definerer gravid som en medisinsk eller sosial tilstand. Medisinsk er det selvsagt bare kvinnen som kan være gravid.

Nettopp.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 12:31   #62
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.014
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Vi" er gravide

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

"Vi prøver å bli gravid(e)" = OK (It takes two)
"Vi er gravid(e) = Feil, feil, FEIL

Signerer Kif.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg ville ha stusset dersom noen sa "Jeg prøver å bli gravid". Jeg ville (dersom damen var i et fast forhold) naturligvis anta at det var paret som forsøkte å lage barn, men jeg kunne nok ha funnet på å svare "Så hyggelig! Har du informert mannen din om det?".

Akkurat det tenker jeg også. At man prøver å bli gravid uten partnerens viten og vilje.

"Vi prøver å få barn" blir litt feil, det kan jo like godt bety at man prøver å adoptere. "Vi prøver å lage barn" er bedre, men høres litt... barnslig ut.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 12:36   #63
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Vi" er gravide

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

"Vi prøver å få barn" blir litt feil, det kan jo like godt bety at man prøver å adoptere. "Vi prøver å lage barn" er bedre, men høres litt... barnslig ut.

Jeg har vært så lenge i dette gamet at uttrykket "vi prøver" er mer enn entydig nok. Har man mer enn ett barn, vil jo "vi prøver på nummer XX" være en grei formulering.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 12:47   #64
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Vi" er gravide

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

"Vi prøver å lage barn" er bedre, men høres litt... barnslig ut.

Har lissom ikke helt skjønt hva som skal hvor enda ...

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 12:55   #65
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Vi" er gravide

Opprinnelig lagt inn av Dani, her.

Venter på et klokt svar til denne..

Ja, for du klarer hvertfall ikke komme med noe klokt selv, stokk dum som du er.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 13:46   #66
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Vi" er gravide

- "Vil du ha litt vin?"
- "Nei takk, jeg prøver å bli gravid."

- "Vil du og din mann være med på Everest-ekspedisjon til neste år?"
- "Nei takk, vi prøver å få barn".

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 13:47   #67
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Vi" er gravide

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ja, for du klarer hvertfall ikke komme med noe klokt selv, stokk dum som du er.

Spørsmålet er ikke rettet mot meg, men mot deg. Ganske latterlig at du begynner å rakke ned når du ikke kan forsvare deg lenger. Det er første tegn på manglende vokabulær og inteligente svar det lille venn. Håper du blir bedre etterhvert.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 13:48   #68
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Vi" er gravide

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

- "Vil du ha litt vin?"
- "Nei takk, jeg prøver å bli gravid."

- "Vil du og din mann være med på Everest-ekspedisjon til neste år?"
- "Nei takk, vi prøver å få barn".

Er med på den

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 14:01   #69
alphaMale
The Million Dollar Man
 
alphaMale sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 211
alphaMale er litt kulalphaMale er litt kul
Standard

Sv: "Vi" er gravide

- - -

__________________
På knærne forelsket i alfaCharlie...

- Friends help you move, REAL friends help you move bodies.

Sist redigert av alphaMale : 20-05-07 kl 14:09. Årsak: Gidder ikke å blande meg alikevel.
alphaMale er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 14:04   #70
alphaMale
The Million Dollar Man
 
alphaMale sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 211
alphaMale er litt kulalphaMale er litt kul
Standard

Sv: "Vi" er gravide

- - --

__________________
På knærne forelsket i alfaCharlie...

- Friends help you move, REAL friends help you move bodies.

Sist redigert av alphaMale : 20-05-07 kl 14:09. Årsak: Se over.
alphaMale er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 14:13   #71
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Vi" er gravide

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Så da antar jeg at "vi prøver å bli gravide" også er feil.

Det skal jo to til for å prøve å bli gravid, mens det bare er kvinnen som er gravid, så frasen over kan man ikke utsette noe på, synes jeg. Frasen "vi er gravide" er innholdsmessig naturstridig, men likevel ok, som nevnt over, i et likestillingsperspektiv. Det impliserer liksom at selv om mannen ikke personlig går gravid, så er han involvert i og spiller en viktig rolle i det nye livet, og spesielt fra fødsel av.

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 14:39   #72
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Vi" er gravide

Jeg synes det er et koselig uttrykk . Alt for at mannen skal føle seg inkludert!

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 16:17   #73
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Vi" er gravide

"Gravid" er jo en fysisk tilstand - er det ikke? Mannen min var ikke gravid da jeg var det. Men han ventet barn med meg. Vi ventet barn, jeg var gravid.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Så da antar jeg at "vi prøver å bli gravide" også er feil.

Selvsagt. Vi prøver å lage barn. Men det er en setning jeg aldri har funnet noen god løsning på. Vi prøver å få meg gravid er vel det rette. Vi håper at jeg blir gravid snart - vi prøver på det. Noe sånt.

Jeg synes det er ekkelt - det høres kvapsete og slapt ut at en mann er gravid - når jeg hører "Vi er gravide" med mindre to venninner sier det når begge er gravide. "Vi er gravid" (uten -e) er om mulig enda teitere.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no