Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Juicing

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-08, 19:53   #1
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Juicing

Jeg fant en stor brosjyre på butikken i helgen. Den handlet om juicing. Nå har jeg hatt en saftsentrifuge stående i 14 år i skapet. Jeg fikk den av min mor da jeg gikk gravid med min gutt som nå er 14 år.

Så kom jeg hjem med denne brosjyren i helga. I dag prøvde jeg en av oppskriftene der. Det var bare så utrolig godt. Jeg er ikke flink til å få i meg frukt, men på denne måten så kan det bli en del frukt på meg gitt...... Juicen jeg laget idag inneholdt: lime, gulrot, mango, sitron og pære.

Her er en video som viser hva dette går ut på:
http://www.bama.no/juicing/

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 20:00   #2
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juicing

Fæncy! Med skall og det hele?!

Jeg har hatt lyst på sånn juice-maskin lenge, men siden de faktisk koster en del og tar en del plass har jeg utsatt det. Hadde jeg visst at vi kom til å bruke den mye ville jeg kjøpt. Kanskje vi får ønske oss en til jul

Men den juicen inneholder vel ikke alt fruktkjøtt og slikt? Da blir det vel ikke helt det samme som å spise 5 frukt/grønnsaker?

Likte forøvrig verbet "å juice" veldig godt

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 20:11   #3
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juicing

Det så jo riktig så godt ut, men jeg stusser nå litt over at hverken skall eller kjernehus o.l fjernes først.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 20:15   #4
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juicing

Jeg syns overskriften var ganske kinky.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 20:32   #5
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juicing

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg syns overskriften var ganske kinky.

Tenker at du egentlig ikke likte at man juicer sitroner he he......

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 20:36   #6
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juicing

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg syns overskriften var ganske kinky.

Jeg ble nysgjerrig tvert, og så var det bare om saft. Skuffa!

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 20:52   #7
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juicing

Jeg syntes det ser sunt og godt ut.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 20:53   #8
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juicing

Jeg lurer på hvor jeg skal ha en sånn maskin.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 20:54   #9
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.632
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juicing

I min verden er å Juice å dasse rundt i heimen i kosedress.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 21:01   #10
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juicing

Hehe, han tøffelen på videoen da! Ikke akkurat vant til å bli filmet kan vi vel si

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 23:41   #11
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Juicing

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Hehe, han tøffelen på videoen da! Ikke akkurat vant til å bli filmet kan vi vel si

Og etter en slik kommentar måtte jeg bare se videoen.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 23:47   #12
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juicing

Men han var jo så søøøøt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 07:27   #13
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Juicing

Søte juicemannen

Skal ønske meg sånn maskin til bursdagen min, koster 1090,- på Elkjøp så jeg

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 09:06   #14
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juicing

Mmm, nå fikk jeg lyst til å begynne å juice igjen.

Min erfaring er at juicen smaker bedre når man ikke bruker skall på frukt/grønnsaker. Gulrotjuicen smaker mye mer bittert med skallet på feks, og jeg kan ikke tenke meg at annanasskall kan gi så god smak heller. Jeg foretrekker hvertfall renskete frukter.

Det er en genial måte å få i unger frukt og grønt. Det er jo bare SÅ gøy å være med å lage. Storebror og jeg har mange ganger laget juice av det han finner i kjøleskapet som han har lyst til å putte oppi. Ikke alt som er like bra kombinasjoner, men ikke noe litt ekstra eple ikke kan fikse.

Jeg har forresten drevet med juicing i 14 år. (Og holder på med min andre maskin.)

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.

Sist redigert av DM : 01-04-08 kl 09:23. Årsak: La til en viktig kommentar til slutt.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 10:52   #15
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juicing

Hvor mye av frukten blir liggende igjen i maskinen DM?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 13:58   #16
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juicing

Det kommer litt an på hvor vannholdig og fiberholdig grønnsakene og fruktene er. Gulrot blir en god del fiber som ligger igjen av, mens melon er det omtrent ingenting. Melon kjører jeg forresten i stavmikser. En halv honningmelon og en kvart cantallopemelon (sånn orange) stavmikset sammen blir en seidel med deilig iskald (ja, de må være kjøleskapskalde) deilig smoothie som gjerne spises med skjei, eller drikkes. Nytelse!

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 21:22   #17
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juicing

Jeg har vært med på en sånn runde med en maskin av en produsent.
Blir veldig godt. Fin måte å få i seg frukt og grønt på.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
frukt, grønnsaker, juicing, saftsentrifuge


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no